Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νεοδιόριστοι-Υπηρεσιακές Μεταβολές: Τι ισχύει τις 3 πρώτες χρονιές – Το νομοθετικό πλαίσιο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νεοδιόριστοι-Υπηρεσιακές Μεταβολές: Τι ισχύει τις 3 πρώτες χρονιές για εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ – Ενημέρωση από τον Μ. Μαγιολαδίτη – Παράθεση νομοθετικού πλαισίου από το especial.gr.

Νεοδιόριστοι-Υπηρεσιακές Μεταβολές

Τις 3 πρώτες χρονιές μετά τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχετικά με το ποια δυνατότητα υπάρχει για υπηρεσιακές μεταβολές, παραθέτει ενημέρωση ο εκπαιδευτικός και διαχειριστής της εκπαιδευτικής ομάδας στο f.b “Εκπαιδευτικοί Βθμιας (ΓΕΝΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΙΚΗΣ Εκπαίδευσης), Μάριος Μαγιολαδίτης.

Από την πλευρά μας παραθέτουμε στους αριθμούς 1, 2, 3, το νομοθετικό πλαίσιο των αναφερομένων.

Αναλυτικά

Ώστε διορίζεσαι;

Θα πρέπει να περάσεις ΔΥΟ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΜΙΝΙΜΟΥΜ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΔΙΟΡΙΣΤΗΚΕΣ (εκτός αν συντρέχουν λόγοι υγείας ή είσαι σε ειδ. κατηγορία. Το σύμφωνο συμβίωσης με ένστολο δεν είναι ένας από αυτούς τους λόγους. Ψάξε τη σχετική νομοθεσία)1

1η χρονιά: Προσωρινή τοποθέτηση (σειρά κατάταξης με κοινωνικά κριτήρια)2

2η χρονιά: Οριστική τοποθέτηση 3 (=παίρνεις οργανική). Αν θες κάνεις ΑΠΟΣΠΑΣΗ εντός ΠΥΣΔΕ. Δεν έχεις υποχρέωση υπηρέτησης οργανικής.

3η χρονιά: Παίρνεις ΜΕΤΑΘΕΣΗ (αλλαγή οργανικής σε ΑΛΛΟ ΠΥΣΔΕ) ή ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΘΕΣΗΣ (αλλαγή οργανικής στο ΙΔΙΟ ΠΥΣΔΕ που είσαι). Έχεις υποχρέωση υπηρέτησης της ΝΕΑΣ οργανικής. Μπορείς να πάρεις ΑΠΟΣΠΑΣΗ εντός/εκτός ΠΥΣΔΕ (Αν πάρεις απόσπαση την χρωστάς). (Αν δεν αλλάξεις οργανική όλα καλά)

____________________________

1. Σύμφωνα με την παρ. 5α του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α΄13), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 42 του ν. 4722/2020 (Α΄177) «5. α) Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, …. Η οριστική τοποθέτησή τους πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων … Με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου, οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται…»

Η πρόβλεψη ότι ο χρόνος απόσπασης των εκπαιδευτικών με αναπηρία αμέσως μετά από τον διορισμό τους λογίζεται ως χρόνος υπηρέτησής τους στην οργανική τους θέση, περιέχεται στο άρθρο 17 του νόμου 5128/2024 του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού» – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Στο τέλος της περ. α) της παρ. 5 του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α’ 13), περί διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), προστίθεται νέο εδάφιο και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής:

«5. α) Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά:

αα) σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) ή του Περιφερειακού Υπηρεσιακού 24 Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 3 του π.δ. 154/1996 (Α’ 115),

αβ) σε λειτουργικά κενά των Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) και Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) της περιοχής διορισμού τους, σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 18 του άρθρου 19 του ν. 4692/2020 (Α’ 111), εφόσον δεν καταστεί δυνατή η κάλυψή τους σύμφωνα με την παρ. 19 του ίδιου άρθρου. Το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠ.Ε.Σ.) της σχολικής μονάδας υποβάλλει αίτημα κάλυψης των παραπάνω κενών στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, η οποία καλεί τους νεοδιοριζόμενους να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για προσωρινή τοποθέτηση σε μέχρι τρεις (3) σχολικές μονάδες Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. της περιοχής μετάθεσής τους εντός συγκεκριμένης προθεσμίας. Η προσωρινή τοποθέτηση γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Αν για την ίδια σχολική μονάδα υπάρχουν περισσότεροι του ενός υποψήφιοι, τοποθετείται ο υποψήφιος που έχει περισσότερες μονάδες στο κριτήριο «ακαδημαϊκά προσόντα» του αξιολογικού πίνακα Α’. Αν υπάρξει ισοβαθμία των υποψηφίων, προηγείται κατά σειρά ο υποψήφιος που έχει υπηρετήσει σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., έχει επιμορφωθεί στα νέα προγράμματα σπουδών και έχει τη μεγαλύτερη εκπαιδευτική προϋπηρεσία. Στη διάρκεια της υπηρεσίας τους στα Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί υποβάλλονται σε αξιολόγηση του διδακτικού και παιδαγωγικού τους έργου, καθώς και της υπηρεσιακής συνέπειας και επάρκειάς τους, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 20 του ν. 4692/2020.

Εκπαιδευτικός, ο οποίος έχει παράσχει υπηρεσία με προσωρινή τοποθέτηση σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. με θετική αξιολόγηση, δεν εκπληρώνει μονοετή εισαγωγική θητεία, αν τοποθετηθεί μεταγενέστερα με θητεία σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ..

Η οριστική τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς, μέλη Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. του κλάδου τους.

Με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου, οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται.

Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε. ισχύει η υποχρέωση του προηγούμενου εδαφίου και, επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών.

Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α’ 47), αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, δύνανται να αποσπώνται, με απόφαση του αρμόδιου οργάνου ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) που αποδεικνύει τα ανωτέρω.

Για τους σκοπούς της παρούσας, ο χρόνος απόσπασης λογίζεται ως χρόνος υπηρέτησης του εκπαιδευτικού στην οργανική του θέση.».

β) Τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. μετατίθενται σε περιοχές μετάθεσης, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.). Με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του οικείου Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π., οι νεοδιοριζόμενοι, οι μετατιθέμενοι και όσοι είναι στη διάθεση του Συμβουλίου αυτού, 25 τοποθετούνται σε κενές οργανικές θέσεις των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις για τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι μεταθέσεις στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) γίνονται απευθείας σε αυτά, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας,Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π..

γ) Τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αποσπώνται σε περιοχές μετάθεσης με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.).

Η τοποθέτησή τους στις κενές θέσεις γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από γνώμη του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.). Οι αποσπάσεις στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. διενεργούνται απευθείας σε αυτά, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π..

2. Προσωρινή τοποθέτηση νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών

Τι ορίζει η νομοθεσία 

Μόρια προσωρινής τοποθέτησης νεοδιόριστων στην περιοχή διορισμού τους 

3. Οριστική Τοποθέτηση

Η οριστική τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων θα γίνει σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 16 του Προεδρικού Διατάγματος 50/1996 (Α 45).

(Προεδρικό Διάταγμα 50/1996(Α 45), άρθρο 16, Παράγραφος 2

Κριτήρια για τις Μεταθέσεις και Τοποθετήσεις

  1. Κριτήρια για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών αρμοδιότητας ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ σύμφωνα με τις διατάξεις αυτού του ΠΔ είναι:

α) Η συνολική προϋπηρεσία

β) Οι οικογενειακοί λόγοι

γ) Οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν.

δ) Η συνυπηρέτηση

ε) Η εντοπιότητα

Οριστικές Τοποθετήσεις – Εγγραφο ΥΠΑΙΘΑ

Πως υπολογίζονται τα μόρια για οριστική τοποθέτηση μετατιθέμενων εκπαιδευτικών, ΕΕΠ, ΕΒΠ 

Δείτε επίσης

Νεοδιόριστοι 2024: Μας ρωτάτε και απαντάμε – 16 Ερωτήσεις και Απαντήσεις 

Οδηγός νεοδιόριστου 2024: Δικαιολογητικά-Ανάληψη υπηρεσίας-Ορκωμοσία-Τοποθέτηση-Μισθολογικά-Αδειες 

Πως τοποθετούνται οι νεοδιόριστοι-Εξαιρέσεις στην απαγόρευση υπηρ. μεταβολών-Η διαδικασία μέχρι το σχολείο 

Σχετικά με την Ορκωμοσία και την Ανάληψη υπηρεσίας των νεοδιόριστων 

Δυσπρόσιτα σχολεία: Το νομοθετικό πλαίσιο-Τι ισχύει για αναπληρωτές και μόνιμους-Πίνακες με τις κατηγορίες 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply