Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νομοθετικές πρωτοβουλίες Υπουργείου Παιδείας: Ειδική Αγωγή-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Κ.Λ και Ψυχολόγοι-Παράλληλη-Τ.Ε

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νομοθετικές πρωτοβουλίες Υπουργείου Παιδείας: Σχετικά με Ειδική Αγωγή-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Κ.Λ και Ψυχολόγους-Παράλληλη Στήριξη-Τμήματα Ενταξης.

Νομοθετικές πρωτοβουλίες Υπουργείου Παιδείας

Σύμφωνα με πληροφορίες του especial.gr το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επεξεργάζεται διατάξεις νομοσχεδίου, το οποίο θα τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση εντός του μηνός Μαρτίου 2025, πριν κατατεθεί για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

Οι διατάξεις θα αφορούν σε θέματα γενικής εκπαίδευσης αλλά και σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), όπως θέματα για τα  Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) (Ψηφιακή πλατφόρμα – Εργαλεία αξιολόγησης για όλους κ.α), για τις Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), τα Τμήματα Ένταξης και την  Παράλληλη Στήριξη, τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ), ιδιαίτερα των κλάδων Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30) και Ψυχολόγων (ΠΕ23), τα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) κ.α.

Σχετικά με τις ΟΔΥ

Αναφορικά με ερωτήματα που δεχόμεθα για πιθανή σύσταση Ομάδων Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΟΔΥ), οι οποίες είχαν αναφερθεί στο παρελθόν από το ΥΠΑΙΘΑ, δεν προβλέπεται να υπάρξει κάτι σε επίπεδο νομοθετικής ρύθμισης στην παρούσα φάση.

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με Πρόσκληση που εκδόθηκε από το ΥΠΑΙΘΑ τον Μάϊο του 2024, για υποβολή προτάσεων για τη δημιουργία Εθνικού Ηλεκτρονικού Μητρώου πολιτών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, το οποίο θα υποστήριζε πλατφόρμα, για την εξυπηρέτηση των διαδικασιών που σχετίζονται με την αξιολόγηση και την πιστοποίηση ατόμων, στα οποία η Πολιτεία παρέχει βοήθεια κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, οι Ομάδες Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΟΔΥ), θα μπορούσαν να επισκέπτονται σχολεία όλων των βαθμίδων προκειμένου αφενός να αναγνωρίσουν άτομα που χρήζουν ειδικής βοήθειας και, αφετέρου, να αξιολογούν τακτικά την εξέλιξη σε άτομα που ήδη λαμβάνουν ειδική βοήθεια στην εκπαίδευσή τους, μέσα στο σχολικό περιβάλλον.

Οι ομάδες ΟΔΥ θα απαρτίζονταν από επιστημονικά στελέχη και θα επισκέπτονταν κατά τακτά διαστήματα τα σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Γυμνάσια Λύκεια).

Ο αριθμός των κλιμακίων αυτών είχε ορισθεί ανά αριθμό μαθητών (περίπου 1 ανά 1000 μαθητές στην Πρωτοβάθμια Παιδεία και 1 ανά 2500 στην Δευτεροβάθμια Παιδεία) – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Ομως όλα αυτά δεν προβλέπεται να νομοθετηθούν στο προσεχές διάστημα.

Δείτε επίσης

Ειδική σύμβουλος Ειδικής Αγωγής στο Γραφείο του Υπουργού Παιδείας 

Ομάδες Εργασίας για το Ο.Ψ.Π.Σ. e-Schools | Απόφαση 

Νέα Τράπεζα Θεμάτων Skills4Life: Ενημέρωση για την έναρξη λειτουργίας της 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply