Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οι διατάξεις για την Τοπική Πρόσκληση εκπαιδευτικών και το Πολλαπλό Βιβλίο στο Ψηφισθέν Νομοσχέδιο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι διατάξεις για την Τοπική Πρόσκληση εκπαιδευτικών και το Πολλαπλό Βιβλίο στο Ψηφισθέν Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Οι διατάξεις για την Τοπική Πρόσκληση εκπαιδευτικών και το Πολλαπλό Βιβλίο

Δημοσιεύθηκε το ψηφισθέν νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τις διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας για την Τοπική Πρόσκληση για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών και για το Πολλαπλό Βιβλίο.

Υπέρ για τις 2 τροπολογίες του ΥΠΑΙΘΑ ψήφισαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Παρών ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ , η ΝΙΚΗ, η Πλεύση Ελευθερίας και οι Σπαρτιάτες, ενώ Όχι ψήφισαν το ΚΚΕ, η Ελληνική Λύση και η Νέα Αριστερά.

Αναλυτικά

Στο άρθρο 38 περιέχεται η διάταξη με την οποία, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ, ρυθμίζεται το ζήτημα της κάλυψης λειτουργικών ή έκτακτων αναγκών σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες δεν μπορούν να καλυφθούν από τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του ΑΣΕΠ), κατόπιν διενέργειας γενικής και ειδικής πρόσκλησης, λόγω εξάντλησης των υποψηφίων, με τη θέσπιση μιας πάγιας διαδικασίας πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών, που θα εφαρμόζεται όταν συντρέχουν εξαιρετικές περιπτώσεις ανάγκης, μέσω πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε τοπικό επίπεδο – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Στο άρθρο 39 περιέχεται η διάταξη η οποία αποσκοπεί στην άμεση δημιουργία και λειτουργία μητρώου διδακτικών βιβλίων και ψηφιακής βάσης διδακτικών βιβλίων για τα μαθήματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο ΙΕΠ.

Βασικό σκοπό της ρύθμισης αποτελεί η ένταξη όσο το δυνατόν μεγαλύτερου αριθμού διδακτικών βιβλίων ανά μάθημα, προκειμένου, αφενός, να εκπληρώνεται ο επιστημονικός πλουραλισμός και, αφετέρου, να δίνεται η ευχέρεια στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν, για το κάθε μάθημα, μεταξύ περισσοτέρων εγκεκριμένων διδακτικών βιβλίων, εκείνο το διδακτικό βιβλίο που προτιμούν – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Ακολουθούν τα άρθρα 38 και 39 στο ψηφισθέν νομοσχέδιο

Άρθρο 38

Τοπική πρόσκληση για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών – Προσθήκη άρθρου 63Α στον ν. 4589/2019

Μετά το άρθρο 63 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13) προστίθεται άρθρο 63Α, ως εξής:

«Άρθρο 63A

Τοπική πρόσκληση για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών

1. Εκπαιδευτικοί δύνανται να προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές, πλήρους ή μειωμένου ωραρίου, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και με μέγιστη χρονική διάρκεια έως τη λήξη του διδακτικού έτους, μετά από την έκδοση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της παρ. 2, εφόσον: α) έχει τηρηθεί η διαδικασία του άρθρου 86 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102) και β) υφίστανται λειτουργικές ανάγκες για θέσεις εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, οι οποίες δεν μπορούν να καλυφθούν από τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) λόγω εξάντλησης των υποψηφίων.

2. Με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που εκδίδεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από γνώμη του Διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία αναρτάται στο πρόγραμμα Διαύγεια και στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, καλούνται οι υποψήφιοι να υποβάλουν αίτηση, σε σχολικές μονάδες περιοχών διορισμού αρμοδιότητας της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Στην τοπική πρόσκληση καθορίζονται οι προκηρυσσόμενες θέσεις της παρ. 1 ανά σχολική μονάδα, ανά κλάδο/ειδικότητα, το ωράριο της απασχόλησης, η διαδικασία πρόσληψης και η αποκλειστική προθεσμία υποβολής της αίτησης.

3. Στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων δύναται να συμμετέχουν υποψήφιοι, οι οποίοι διαθέτουν τα τυπικά προσόντα ένταξης και διορισμού στον οικείο κλάδο/ειδικότητα και δεν είναι ενταγμένοι στους ισχύοντες αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του Α.Σ.Ε.Π.. Οι υποψήφιοι κατατάσσονται σε αξιολογικούς πίνακες επιλογής ανά κλάδο/ειδικότητα με βάση αποκλειστικά τον βαθμό του πτυχίου τους. Σε περίπτωση ισοβαθμίας των πτυχίων, προηγούνται οι υποψήφιοι με το παλαιότερο πτυχίο σύμφωνα με την ημερομηνία απονομής του. Σε περίπτωση που τα πτυχία έχουν απονεμηθεί κατά την ίδια ημερομηνία, τότε η κατάταξη γίνεται με βάση την παλαιότητα εγγραφής των υποψηφίων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.). Ειδικά οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.) κατατάσσονται στους αξιολογικούς πίνακες επιλογής με βάση μόνο τον βαθμό του βασικού πτυχίου τους, αλλά σε περίπτωση ισοβαθμίας των πτυχίων, προηγούνται οι υποψήφιοι με το παλαιότερο ειδικό τυπικό προσόν ένταξης στον κλάδο Ε.Α.Ε.. Για τους νηπιαγωγούς και δασκάλους Ε.Α.Ε. η κατάταξη πραγματοποιείται ενιαία για τους υποψήφιους των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ60 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. και ΠΕ 71 και ΠΕ 70 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., αντίστοιχα. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζεται η περ. δ) της παρ. 4 του άρθρου 58. Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75) για τα στοιχεία που διαλαμβάνονται σε αυτήν. Οι αξιολογικοί πίνακες επιλογής ισχύουν έως τη λήξη του διδακτικού έτους. Κατά την υποβολή των αιτήσεων οι υποψήφιοι βεβαιώνουν ότι δεν εμπίπτουν στην παρ. 5Α του άρθρου 62, περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. που έχουν διοριστεί ή διορίζονται από νέο διορισμό ή πρόσληψη για τρία (3) έτη, και στην παρ. 5Α του άρθρου 63, περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π., οι οποίοι προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές και αρνούνται να αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτούνται, κατά το έτος πρόσληψης και το επόμενο σχολικό έτος, του παρόντος, καθώς και στην παρ. 4 του άρθρου 86 του ν. 4547/2018, περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. οι οποίοι προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές κατόπιν ειδικής πρόσκλησης και αρνούνται να αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτούνται, κατά το έτος πρόσληψης και κατά το επόμενο σχολικό έτος.

4. Οι αξιολογικοί πίνακες επιλογής της παρ. 3 καταρτίζονται με ευθύνη του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, κυρώνονται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και αναρτώνται στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Αναμόρφωση των πινάκων, που συνεπάγεται ανακατάταξη των υποψηφίων, εκτελείται υποχρεωτικά από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης και οι μη δικαιούμενοι να προσληφθούν βάσει της νέας κατάταξης απολύονται. Οι απολυόμενοι λαμβάνουν τις αποδοχές που προβλέπονται για την απασχόλησή τους έως την ημέρα της απόλυσης, χωρίς οποιαδήποτε αποζημίωση από την αιτία αυτή.

5. Εφόσον δεν καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες για θέσεις εκπαιδευτικών της παρ. 1 και μετά την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της παρ. 2, είναι δυνατή η πρόσληψη συνταξιούχων εκπαιδευτικών, που δεν έχουν υπερβεί το εξηκοστό έβδομο (67ο) έτος της ηλικίας τους, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.

6. Οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τον αριθμό των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο/ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης, που έχουν εγκριθεί με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ανεξάρτητα από την πηγή χρηματοδότησης αμέσως μετά την ανάρτηση των αξιολογικών πινάκων επιλογής των υποψηφίων σύμφωνα με την παρ. 3.

7. Όταν προκύπτουν επιπλέον λειτουργικές ανάγκες για θέσεις σε σχολική μονάδα και κλάδο/ειδικότητα που συμπεριλήφθηκε στην τοπική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της παρ. 2, δύναται να καλούνται, καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, οι εγγεγραμμένοι στους αξιολογικούς πίνακες επιλογής της παρ. 3, που δεν έχουν ήδη προσληφθεί, να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για πρόσληψη.

8. Η προϋπηρεσία που αποκτήθηκε με τη διαδικασία του παρόντος δεν προσμετράται στη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας που προκηρύσσει και διενεργεί το Α.Σ.Ε.Π. σε εφαρμογή των διατάξεων που ισχύουν κάθε φορά, αλλά λογίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία και λαμβάνεται υπόψη μετά τον μόνιμο διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση για κάθε συνέπεια.»

Άρθρο 39

Διδακτικά βιβλία – Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων – Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων – Τροποποίηση παρ. 5, 6, 7, 17 και 20 και προσθήκη παρ. 23 και 24 στο άρθρο 84 του ν. 4823/2021

1. Στην παρ. 5 του άρθρου 84 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136), περί συγγραφής των διδακτικών βιβλίων – μητρώου διδακτικών βιβλίων και ψηφιακής βιβλιοθήκης διδακτικών βιβλίων, διαγράφεται το τελευταίο εδάφιο, και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής:

«5. Για τη συγγραφή των διδακτικών βιβλίων της παρ. 1 προς ένταξη στο Μ.Δ.Β. και την Ψ.Β.Δ.Β. εκδίδεται πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν εισήγησης του Ι.Ε.Π., η οποία αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, του Ι.Ε.Π., του Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και της Ένωσης Ελληνικού Βιβλίου και στην οποία αναφέρονται ιδίως τα σχετικά με τις προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά των βιβλίων, τις επιστημονικές και παιδαγωγικές προϋποθέσεις ένταξης, το χρονοδιάγραμμα και τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων και των παραδοτέων από τους ενδιαφερομένους. Τις προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που αφορούν στην εκτύπωση ή την ψηφιακή εκδοχή των παραδοτέων βιβλίων εισηγείται το Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ».»

2. Η παρ. 6 του άρθρου 84 του ν. 4823/2021, περί αξιολόγησης των διδακτικών βιβλίων, αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Κατόπιν ολοκλήρωσης της διαδικασίας της δημόσιας πρόσκλησης ενδιαφέροντος και της έγκρισης των αιτήσεων συμμετοχής, οι συμμετέχοντες αναρτούν στο ψηφιακό σύστημα υποβολής βιβλίων του Ι.Τ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»: α) το διδακτικό βιβλίο σε όλες τις προβλεπόμενες ψηφιακές μορφές, β) το ψηφιακό συμπληρωματικό υλικό (μαθησιακά αντικείμενα), γ) το ψηφιακό προεκτυπωτικό υλικό και δ) τα μεταδεδομένα όλων των αναγκαίων στοιχείων. Η αξιολόγηση των υποβληθέντων διδακτικών βιβλίων πραγματοποιείται από επιστημονικές επιτροπές, που συστήνονται ανά γνωστικό αντικείμενο, σε δύο (2) στάδια ελέγχου: α) πληρότητας, όπου απορρίπτονται όσες προτάσεις εμπεριέχουν πρόδηλα σφάλματα και ελλείψεις και β) ποιότητας, με κριτήρια που προσδιορίζονται με βάση προδιαγραφές και χαρακτηριστικά επιστημονικής και παιδαγωγικής καταλληλότητας, προκειμένου να καταστεί δυνατή η αποτίμηση ιδίως της επιστημονικής, παιδαγωγικής και διδακτικής εγκυρότητας του βιβλίου και του λοιπού εκπαιδευτικού υλικού, της ενθάρρυνσης της αυτενέργειας των μαθητών/τριών και της καλαισθησίας, καθώς και προδιαγραφές που σχετίζονται με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των βιβλίων, όπως διαστάσεις, εικαστικό υλικό και παράμετροι τυποποίησης. Κατά το στάδιο της αξιολόγησης των υποβληθέντων διδακτικών βιβλίων, η επιτροπή αξιολόγησης δύναται να τάσσει αποκλειστικές προθεσμίες, στους συμμετέχοντες, προς πάσης φύσεως αναγκαία συμπλήρωση, εξειδίκευση ή αποστολή διευκρινίσεων, η άπρακτη παρέλευση των οποίων οδηγεί σε απόρριψή τους.»

3. Στην παρ. 7 του άρθρου 84 του ν. 4823/2021 περί επιτροπών αξιολόγησης διδακτικών βιβλίων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

α) στο πρώτο εδάφιο η λέξη «συνίστανται» αντικαθίσταται από τη λέξη «συγκροτούνται» και β) στο δεύτερο εδάφιο μετά τις λέξεις «στον έλεγχο» προστίθενται οι λέξεις «πληρότητας και ποιότητας της παρ. 6, με έλεγχο» και η παρ. 7 διαμορφώνεται ως εξής: «7. Οι επιστημονικές επιτροπές της παρ. 6 συγκροτούνται από μέλη Δ.Ε.Π., εκπαιδευτικούς και άλλους επιστήμονες αυξημένων προσόντων και γνώσεων στο επιστημονικό και παιδαγωγικό αντικείμενο των βιβλίων. Το έργο των εν λόγω επιτροπών συνεπικουρούν εμπειρογνώμονες, όσον αφορά στον έλεγχο πληρότητας και ποιότητας της παρ. 6, με έλεγχο συμμόρφωσης προς τις προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που αφορούν στην εκτύπωση ή την ψηφιακή εκδοχή των παραδοτέων βιβλίων. Τα μέλη των επιστημονικών επιτροπών και οι εμπειρογνώμονες δεν σχετίζονται με τη συγγραφική διαδικασία των υπό ένταξη βιβλίων. Η συγκρότηση των επιστημονικών επιτροπών και η επιλογή των εμπειρογνωμόνων πραγματοποιείται από το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του Ι.Ε.Π., μετά από πρόσκλησή του. Για την αξιολόγηση των εμπειρογνωμόνων μετέχουν στις επιτροπές και στελέχη του Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ». Η θητεία των μελών των επιστημονικών επιτροπών λήγει αφότου οι υπουργικές αποφάσεις ένταξης των βιβλίων στο Μ.Δ.Β. και Ψ.Β.Δ.Β. καταστούν οριστικές και απρόσβλητες.»

4. Η παρ. 17 του άρθρου 84 του ν. 4823/2021, περί διαδικασίας συγγραφής διδακτικών βιβλίων, αντικαθίσταται ως εξής:

«17. Αν η διαδικασία συγγραφής διδακτικών βιβλίων και ένταξής τους στο Μ.Δ.Β. και στην Ψ.Β.Δ.Β. αποβεί άκαρπη ή δεν υπάρχουν τουλάχιστον δύο εγκεκριμένες αιτήσεις συμμετοχής ανά μάθημα ή, κατά το στάδιο της αξιολόγησης πληρότητας σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 6, οι εναπομείνασες προς επιστημονική αξιολόγηση προτάσεις υπολείπονται των δυο (2), ή πρόκειται για την ένταξη των διδακτικών βιβλίων στο Μ.Δ.Β. και στην Ψ.Β.Δ.Β., τα οποία αντιστοιχούν σε μαθήματα γνωστικών αντικειμένων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν εισήγησης του Ι.Ε.Π., είναι δυνατή, διαζευκτικά, ακόμα και πριν από την ολοκλήρωση προηγουμένης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος: α) η μερική επανάληψη της πρόσκλησης για την κάλυψη των εναπομεινάντων μαθημάτων, β) η έκδοση νέας, ολικής ή μερικής, πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, προκειμένου να υφίστανται τουλάχιστον δύο (2) διδακτικά βιβλία ανά μάθημα, με όμοιους ή διαφορετικούς όρους από προηγούμενη πρόσκληση, γ) η ανάθεση της συγγραφής σε ομάδες εκπαιδευτικών, που απαρτίζονται από εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο Ι.Ε.Π. ή αποσπώνται στο Ι.Ε.Π. για τη συγγραφή αυτή ή από άλλους επιστήμονες αυξημένων προσόντων και γνώσεων ή δ) η ανάθεση της συγγραφής, τηρουμένων των διατάξεων του ν. 4412/2016 (Α΄ 147), σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή η σύναψη προγραμματικών συμβάσεων προς τον σκοπό αυτόν, μεταξύ του Ι.Ε.Π. και Α.Ε.Ι.. Ειδικές διατάξεις για τα διδακτικά βιβλία της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης διατηρούνται σε ισχύ.»

5. Στην παρ. 20 του άρθρου 84 του ν. 4823/2021, περί διδακτικών βιβλίων – μητρώου διδακτικών βιβλίων – ψηφιακής βιβλιοθήκης διδακτικών βιβλίων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

α) διαγράφονται οι λέξεις «κατά τον λόγο της αρμοδιότητάς τους,», β) μετά τη λέξη «κριτήρια» προστίθενται οι λέξεις «των διδακτικών βιβλίων», γ) μετά τη δεύτερη αναφορά των λέξεων «ειδικότερες προϋποθέσεις», οι λέξεις «η διαδικασία υποβολής και εξέτασης, καθώς και τα όργανα ελέγχου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και αίτησης συμμετοχής στις προσκλήσεις ενδιαφέροντος της παρ. 5, η διαδικασία υποβολής και αξιολόγησης των διδακτικών βιβλίων, καθώς και τα όργανα αξιολόγησης», γ) διαγράφονται οι λέξεις «της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της παρ. 5 και» και κατόπιν νομοτεχνικών βελτιώσεων η παρ. 20 διαμορφώνεται ως εξής «20. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που εκδίδεται ύστερα από εισηγήσεις του Ι.Ε.Π. και του Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», καθορίζονται οι διαδικασίες δημιουργίας, συγκρότησης, λειτουργίας και τεχνικής υποστήριξης του Μ.Δ.Β. και της Ψ.Β.Δ.Β., οι ειδικότερες προϋποθέσεις, προδιαγραφές, χαρακτηριστικά και κριτήρια των διδακτικών βιβλίων, καθώς και η διαδικασία ένταξης, τροποποίησης, μεταβολής και απένταξης διδακτικών βιβλίων στο Μ.Δ.Β. και στην Ψ.Β.Δ.Β., οι ειδικότερες προϋποθέσεις υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και αίτησης συμμετοχής στις προσκλήσεις ενδιαφέροντος καθώς και το περιεχόμενο των προσκλήσεων της παρ. 5, η διαδικασία υποβολής και αξιολόγησης των διδακτικών βιβλίων, καθώς και τα όργανα αξιολόγησης των διοικητικών προσφυγών κατά των αποφάσεων ένταξης, απένταξης και καθορισμού της τιμής αναφοράς, το περιεχόμενο των συμφωνητικών της παρ. 9, η ειδικότερη δομή και οργάνωση του Μ.Δ.Β. και της Ψ.Β.Δ.Β., τα στοιχεία που καταχωρίζονται στο Μ.Δ.Β. για κάθε συγκεκριμένο βιβλίο, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα που αφορά στην εφαρμογή του παρόντος άρθρου.»

6. Στο άρθρο 84 του ν. 4823/2021 περί διδακτικών βιβλίων – μητρώο διδακτικών βιβλίων – ψηφιακής βιβλιοθήκης διδακτικών βιβλίων, προστίθενται παρ. 23 και 24 ως εξής:

«23. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν εισηγήσεων του Ι.Ε.Π. και του Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τον τρόπο λειτουργίας και το αντικείμενο των επιστημονικών επιτροπών της παρ. 6 και των ομάδων της περ. γ) της παρ. 17. Με όμοια απόφαση καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την έναρξη της εφαρμογής του παρόντος, η διαδικασία και οι προϋποθέσεις χρήσης των διδακτικών βιβλίων που έχουν ενταχθεί στο Μ.Δ.Β. και Ψ.Β.Δ.Β..

24. Εγκεκριμένοι φορείς, που συμμετείχαν στην υπό στοιχεία 46978/ΓΔ4/25.4.2023 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, οι οποίοι έχουν αναρτήσει εμπροθέσμως το σύνολο ή μέρος του αξιολογούμενου υλικού στην πλατφόρμα του Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», πλην όμως η οριστική υποβολή του δεν ολοκληρώθηκε για οποιονδήποτε λόγο, δύνανται εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος, να αναρτήσουν οριστικά το υλικό, με μόνη προϋπόθεση την προσκόμιση βεβαίωσης του Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στην οποία πιστοποιείται η υποβολή μέρους ή του συνόλου του υλικού στη σχετική πλατφόρμα του Ι.Τ.Υ.Ε.- «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» πριν από τη λήξη της καταληκτικής προθεσμίας ανάρτησης του αξιολογούμενου υλικού. Αν οι ως άνω εγκεκριμένοι συμμετέχοντες ανήρτησαν εμπρόθεσμα το απαραίτητο υλικό στη σχετική πλατφόρμα, πλην όμως αυτό δεν αντιστοιχεί στο συνολικό αξιολογούμενο υλικό των διδακτικών βιβλίων, σε σχέση με αυτό το οποίο περιλάμβανε η εγκεκριμένη αίτηση συμμετοχής τους, δύνανται, εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος και χωρίς άλλη διατύπωση, να υποβάλουν το υπολειπόμενο υλικό τους. Αν οι ως άνω εγκεκριμένοι συμμετέχοντες ανάρτησαν εμπρόθεσμα, αλλά εκ παραδρομής εσφαλμένο υλικό ή υλικό που χρήζει αναγκαίων διορθώσεων ή βελτιώσεων, δύνανται, εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος και χωρίς άλλη διατύπωση, να υποβάλλουν εκ νέου το υλικό με τις αναγκαίες διορθώσεις. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 6 εφαρμόζεται και για τις προτάσεις που υποβάλλονται σύμφωνα με την παρούσα.»

Δείτε επίσης

Μακρή για πολλαπλό βιβλίο και για τη συμμετοχή ιδιωτικού ομίλου στη συγγραφή 

Πιερρακάκης: Βοηθός δασκάλου στην Παράλληλη-συνέχεια διορισμών-2 αθλητικά σχολεία-άδεια μητρότητας 

Μακρή για Πίνακες εκπαιδευτικών: Σε συζητήσεις με το ΑΣΕΠ βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας 

Αυξήσεις με μείωση εισφορών υγείας: Ελάχιστες και αντιφατικές – Πίνακας μισθολογικών αλλαγών

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply