Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ολογράμματα με Τεχνητή Νοημοσύνη: Εκπαιδευτικά εργαλεία στα σχολεία για την υποστήριξη της διδασκαλίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ολογράμματα με Τεχνητή Νοημοσύνη: Εκπαιδευτικά εργαλεία στα σχολεία για την υποστήριξη της διδασκαλίας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ολογράμματα με Τεχνητή Νοημοσύνη

Την ανάπτυξη και διάθεση Εκπαιδευτικών Εργαλείων βασιζόμενων σε Τρισδιάστατα Ολογράμματα που ενσωματώνουν τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης (A.I.) για χρήση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σχεδιάζει το ΥΠΑΙΘΑ και όλο αυτό αφορά στη δημιουργία καινοτόμων εποπτικών μέσων στην εκπαίδευση με την χρήση ολογραμμάτων και τεχνολογιών επαυξημένης/μικτής πραγματικότητας (Augmented/Mixed Reality) σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Τρισδιάστατα ολογράμματα

Πιο συγκεκριμένα, όπως πληροφορήθηκε το especial.gr, η δράση επικεντρώνεται στη δημιουργία καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων που αξιοποιούν τρισδιάστατα ολογράμματα τύπου πυραμίδας και τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI) για την υποστήριξη της διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

100 Ολογραμματικές Πυραμίδες

Ο εξοπλισμός συνολικού αριθμού εκατό (100) ολογραμματικών πυραμίδων, με στόχο τη δημιουργία ενός διαδραστικού και εξατομικευμένου περιβάλλοντος μάθησης, θα παραδοθεί σε 100 Πρότυπα/Πειραματικά και λοιπά δημόσια σχολεία της χώρας από το σύνολο των 13 Περιφερειών. Στον εν λόγω εξοπλισμό θα είναι εγκατεστημένες το σύνολο των ολογραμματικών απεικονίσεων του πίνακα κατανομής ολογραμματικών απεικονίσεων.

Μέσω της ανάπτυξης διαδραστικών ολογραφικών συστημάτων, το έργο επιδιώκει να ενισχύσει την ψηφιακή μάθηση, προσαρμόζοντας τη διδασκαλία στις ανάγκες κάθε μαθητή.

H δράση σκοπεύει στη δημιουργία εγκαταστάσεων ολογραμμάτων και σχετικού ψηφιακού υλικού σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή ολογραφικής προβολής κατανέμεται σε επίπεδο βαθμίδας και θεματικών.

Ενδεικτικά Παραδείγματα ολογραμματικών απεικονίσεων:

– Στη Μελέτη Περιβάλλοντος / Φυσικά να απεικονίζονται φαινόμενα όπως η περιστροφή της Γης ή η διάδοση του φωτός, ενώ στη Γεωγραφία θα παρουσιάζονται τρισδιάστατες αναπαραστάσεις γεωμορφολογικών στοιχείων.

– Στην Ενότητα Φυσική (υποενότητα σχήμα της γης) να απεικονίζονται φαινόμενα σχετικά με βαρύτητα , εναλλαγή μέρας νύχτας, αλλαγή εποχών , μορφολογία εδαφών, κλπ

– Στην Ενότητα Μαθηματικά να απεικονίζονται σχήματα γεωμετρίας μιλάμε για τρίγωνα, γεωμετρικές έννοιες, πλευρές , μετρήσεις, γωνίες κλπ

– Στην Ενότητα Ιστορίας να απεικονίζονται σχήματα οπτικής αναπαράστασης χαρακτηριστικών πολιτισμικής μας κληρονομιάς για πχ Ναός του Παρθενώνα, Κατανόηση ιστορικών γεγονότων μέσα από ξενάγηση μέσα στο χώρο, αγάλματα τοιχογραφίες μας μιλάνε για τις γιορτές κ τα έθιμα,

Τεχνική υλοποίησης ολογραμμάτων:

Η εγκατάσταση θα βασιστεί σε τεχνολογίες όπως Holographic pyramid displays. Οι ολογραμματικές πυραμίδες (holographic pyramid displays) είναι μία από τις πιο δημοφιλείς και αποτελεσματικές τεχνικές απεικόνισης τρισδιάστατων ολογραφικών προβολών. Πρόκειται για μια διάταξη διαφανών επιφανειών σε σχήμα πυραμίδας, οι οποίες λειτουργούν ως ανακλαστικά μέσα, επιτρέποντας την προβολή ενός ψηφιακού αντικειμένου στο κέντρο της πυραμίδας.

Η τεχνική αυτή αξιοποιεί την οπτική ψευδαίσθηση της αιωρούμενης εικόνας, κάνοντας το περιεχόμενο να φαίνεται τρισδιάστατο χωρίς την ανάγκη ειδικών γυαλιών ή πρόσθετων εξοπλισμών. Οι σύγχρονες ολογραμματικές πυραμίδες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μεγάλες εγκαταστάσεις, κατάλληλες για εκπαιδευτικές εφαρμογές και μουσειακές εκθέσεις.

Σε εκπαιδευτικό περιβάλλον, οι πυραμίδες αυτές είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές στη διδασκαλία επιστημονικών και τεχνολογικών εννοιών, καθώς επιτρέπουν τη χωρική απεικόνιση και την αλληλεπίδραση με πολύπλοκες έννοιες.

Προβολή τρισδιάστατων ολογραμμάτων μέσα από ολογραμματικές πυραμίδες

Η λειτουργικότητά του απαιτούμενου εξοπλισμού (με κατάλληλο λογισμικό) θα περιλαμβάνει την προβολή τρισδιάστατων ολογραμμάτων μέσα από ολογραμματικές πυραμίδες, επιτρέποντας στους μαθητές να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο χωρίς την ανάγκη επιπλέον συσκευών. Μέσω των ολογραμματικών πυραμίδων, πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα προβολής 3D αντικειμένων, φυσικών φαινομένων, ιστορικών γεγονότων και άλλων εκπαιδευτικών στοιχείων.

Με τη βοήθεια του εξοπλισμού και του ζητούμενου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, οι μαθητές θα μπορούν να δουν αντικείμενα να αιωρούνται μπροστά τους, να αλλάζουν γωνίες παρατήρησης και να παρατηρούν λεπτομέρειες που δεν θα μπορούσαν να κατανοήσουν εύκολα σε μία δισδιάστατη αναπαράσταση. Σημεία Παράδοσης εξοπλισμού –

Ψηφιακά Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης

Η εγκατάσταση ενσωματώνει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence – A.I.).

Πιο συγκεκριμένα:

– Ψηφιακό Εργαλείο Ερωτήσεων-Απαντήσεων με Τεχνητή Νοημοσύνη (AI-Enabled Q&A)

– Ψηφιακό Εργαλείο Μετατροπής Κειμένου σε Ομιλία με Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Text-to-Speech).

Η ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης θα επιτρέπει τη δημιουργία προσαρμοσμένων εκπαιδευτικών εμπειριών. Το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που αφορά τις ερωταπαντήσεις θα επιτρέπει στους μαθητές να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο. Παράλληλα, αξιοποιώντας το εργαλείο Text-to-Speech, θα προσαρμόζεται η παρουσίαση των πληροφοριών ανάλογα με την κατανόηση και τις αντιδράσεις των μαθητών.

Δείτε επίσης

Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στη χρήση AI και σε νέα ψηφιακά εργαλεία-Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας 

Ψηφιακός Βοηθός μαθητή με χρήση AI: Ολο το σχέδιο του Υπουργείου-Τα 5 υποσυστήματα του ψηφιακού εργαλείου 

Αυτά είναι τα Αξιολογικά Εργαλεία για όλα τα μέλη των Διεπ/κών Ομάδων των ΚΕΔΑΣΥ που προμηθεύεται το Υπουργείο 

Σε λειτουργία το eVivlio: 20 λογοτεχνικά βιβλία-12 καλλιτέχνες αποδίδουν ήρωες της Οδύσσειας

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply