ΠΕ11: “Το τάξιμο δεν χαλάει….το δόσιμο σίγουρα χαλάει….!!!” – Τι ζητείται από τη νέα Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Σοφία Ζαχαράκη.
ΠΕ11: “Το τάξιμο δεν χαλάει….το δόσιμο σίγουρα χαλάει….!!!”
Τη στήριξη της νέας Υπουργού ΠΑΙΘΑ κας Σ. Ζαχαράκη ζητά με επιστολή της εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ11(Φυσικής Αγωγής) αναφορικά με την άμεση καταγραφή των λειτουργικών κενών του κλάδου ΠΕ11, την αντιστοιχία μονίμων προσλήψεων με βάση τις συνταξιοδοτήσεις όπως σε άλλους κλάδους, τη ύπαρξη σαφέστατου και δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος για τα αθλητικά σχολεία καθώς και για την εισαγωγή της φυσικής αγωγής στα Νηπιαγωγεία.
Η εκπαιδευτικός αναφέρει ότι έως σήμερα και παρά τις εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ ούτε αναβάθμιση του μαθήματος έγινε, ούτε αύξηση των ωρών, ούτε ένταξη στα Νηπιαγωγεία, ούτε δημιουργία οργανικών θέσεων, ενώ η ίδρυση αθλητικών σχολείων μετατέθηκε για άλλη μια φορά από το 2025 στο 2026 και από τα 13 αθλητικά σχολεία μόνο 2 θα ξεκινήσουν.
Τέλος η εκπαιδευτικός καλεί την νυν Υπουργό ΠΑΙΘΑ να στηρίξει την προσπάθεια των καθηγητών φυσικής αγωγής, ώστε να αποκτήσει ο κλάδος των ΠΕ11 το σεβασμό, την αναγνώριση και αίγλη των υπολοίπων εκπαιδευτικών.

Ακολουθεί η επιστολή της εκπαιδευτικού
ΠΕ11 – “Το τάξιμο δεν χαλάει…. το δόσιμο σίγουρα χαλάει….!!!”
Αξιότιμη κ. Ζαχαράκη και αγαπητοί/ες αναγνώστες/τριες,
Το παρόν άρθρο μου ελπίζω να σας βρίσκει όλους/ες υγιείς, χαρούμενους/ες και ευτυχισμένους/ες!!!Ονομάζομαι Τ. Α. και ανήκω στον κλάδο ΠΕ11( Φυσικής Αγωγής). Μετά από την ορκωμοσία των νέων υπουργών αναρωτήθηκα ποσό αληθινή είναι τη σημερινή ημέρα η φράση του λαού μας πως :” Το τάξιμο δεν χαλάει… το δόσιμο χαλάει.” Και αναφέρομαι για τους προκατόχους σας κ. Ζαχαράκη διότι έταξαν και δεν έδωσαν!!!(Ντροπή). Θα μου πείτε γιατί εξ ‘ αρχής είσαι προκατειλημμένη και με τη νέα διοίκηση;;; Θα σας αναφέρω αναλυτικά το γιατί. Τόσο ο τέως Υπ. Παιδείας όσο και η προκάτοχος αυτού έταζαν στον κλάδο αύξηση των ωρών, δημιουργία αθλητικών σχολείων, σύσταση νέων οργανικών θέσεων και ένταξη του μαθήματος στο νηπιαγωγείο. Μαντέψτε τι έχει γίνει από αυτές τις εξαγγελίες των τελευταίων τουλάχιστον 5 ετών! ΤΊΠΟΤΑ! ΤΊΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ! Ούτε αναβάθμιση του μαθήματος, ούτε αύξηση των ωρών, ούτε ένταξη στα νηπιαγωγεία, ούτε δημιουργία οργανικών θέσεων, ενώ η ίδρυση αθλητικών σχολείων μετατέθηκε για άλλη μια φορά από το 2025 στο 2026 και από τα 13 αθλητικά σχολεία μόνο 2 θα ξεκινήσουν (μεταξύ μας αμφιβάλλω και για αυτά)!!!
Καθημερινώς βλέπω τον αγώνα του κλάδου των ΠΕ11 τους προβληματισμούς, την αγωνία και την αβεβαιότητα που οδηγούν στην έλλειψη επαγγελματικής αποκατάστασης. Τα τελευταία χρόνια οι καθηγητές φυσικής αγωγής βιώνουν απόλυτη απαξίωση από πλευράς διοίκησης. Κατά τα φοιτητικά μου χρόνια κυριαρχούσε ένα λογοπαίγνιο των αρχικών της σχολής μου (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) και γελούσα θυμάμαι, που να ήξερα πως η ανάλυση των ακρωνύμιων δεν θα είναι Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού αλλά ΤΩΡΑ ΕΊΜΑΣΤΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΥΡΙΟ ΆΝΕΡΓΟΙ! Και τι άνεργοι ΜΕ ΠΕΡΓΑΜΗΝΕΣ πτυχία, μεταπτυχιακά, γνώσεις ξένων γλωσσών κ.α.
Τι και αν έγιναν διορισμοί μονίμων και προσλήψεις αναπληρωτών από τους 9600 και πλέον γυμναστές μόλις και μετά βίας 1700 εργάζονται έως την λήξη του σχολικού έτους. Η αναλογία των προσόντων του κλάδου σε σχέση με τις προσλήψεις μόνο άνιση μπορεί να χαρακτηριστεί καθώς κατέχουμε τα περισσότερα μόρια που προέρχονται από μεταπτυχιακά, γνώσεις ξένων γλωσσών και πιστοποιήσεις (άλλες ειδικότητες διορίζονται με τα λιγοστά μόρια ή ακόμα και ελάχιστα), ενώ η μέση ηλικία μονιμοποίησης ανέρχεται στα 50 έτη!!!! Σε αυτό το σημείο αναρωτιέμαι πόσο παραγωγικός μπορεί να είναι ένας καθηγητής φυσικής αγωγής όταν μονιμοποιείται σε αυτή την ηλικία; Ας αναλογιστεί κάνεις πως για την ορθή και ομαλή λειτουργία του μαθήματος ο καθηγητής φυσικής αγωγής οφείλει να δείχνει το ασκησιολόγιο τους μαθητές/τριες και να συμμετέχει ενεργά σε αυτό! ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΑΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Κα. Υπουργέ από την προηγούμενη θητεία σας γνωρίζατε πως ως χώρα κατέχουμε το μεγαλύτερο δείκτη μάζας σώματος στην Ευρώπη και έναν από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως στις προσχολικές και σχολικές ηλικίες! Παρόλα αυτά κρίνατε αναγκαία και επιτακτική την ένταξη της διδασκαλίας των αγγλικών στα νηπιαγωγεία και δεν μεριμνήσατε καθόλου για την φυσική αγωγή. Εσείς προχωρήσατε άμεσα στην πιλοτική εφαρμογή των αγγλικών και την επόμενη χρονιά στην καθολική εφαρμογή τους στο σχολικό πρόγραμμα παρ’ όλες τις εξαγγελίες της προϊσταμένης σας( κ. Κεραμέως) αλλά και του αιτήματος που υπάρχει από την ακαδημαϊκή κοινότητα της φυσικής αγωγής. Παράλληλα, είναι δυνατόν στο χώρο του αθλητισμού να εντοπίζονται βίαια περιστατικά και απ ‘την θέση που βρεθήκατε ή που θα βρίσκεστε από την Δευτέρα να μην δίνετε την δέουσα προσοχή έτσι ώστε να εκπαιδευτούν οι νέες γενεές με πιο υγιή πρότυπα;;;; Πως είναι δυνατόν κ. Ζαχαράκη να μην παρέχεται στην προσχολική ηλικία αυτό το χρήσιμο μάθημα ,να περιορίζεται η έκταση του στο σχολικό πρόγραμμα, να μας αντικαθιστά άλλος κλάδος( που το μάθημα της φυσικής αγωγής το είχε ως επιλεγόμενο), να έχουν γίνει εξαγγελίες και θεσμοθετήσεις για 13 αθλητικά σχολεία και τελικά να μην γίνεται τίποτα;; Γιατί μας απαξιώνεται εντελώς ;; Είναι άδικο πραγματικά το μάθημα της φυσικής αγωγής να βιώνει αυτόν τον εμπαιγμό και ο κατάλογος των ΠΕ11 να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο.

Κλείνοντας, η χώρα μας ανέκαθεν είχε να επιδείξει μεγάλο ζήλο σε ότι αφορά τον αθλητισμό άλλωστε εδώ γεννήθηκε και άνθισε το Ολυμπιακό Ιδεώδες! Ηθελα να ήξερα κανένας υφυπουργός αθλητισμού έως σήμερα δεν έχει παρατηρήσει πως τα μετάλλια και οι διακρίσεις στο παγκόσμιο αθλητικό στερέωμα φθίνουν την τελευταία 15ετία ειδικά στις αναπτυξιακές ηλικίες;;; Κα. Υπουργέ, αξιότιμοι/ες αναγνώστες/τριες εάν στο μέλλον θέλουμε να συνεχίσουμε να συγχαίρουμε τις παγκόσμιες επιτυχίες των αθλητών/τριων θα πρέπει να μεριμνήσουμε άμεσα για την βάση του αθλητισμού δηλαδή το Ελληνικό δημόσιο σχολείο!!! Από αυτό το πλαίσιο αγαπητοί/ες μου θα αποφοιτήσει ο/η επόμενος/η ολυμπιονίκης ,αυτός/η που θα συγχαρεί τον/την ολυμπιονίκη αλλά και αυτός που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ύπαρξη των δύο ανωτέρω. Δεν είναι κρίμα να διαιωνίζεται μια άσχημη εικόνα στον ελληνικό αθλητισμό;;; Ο αθλητισμός δύναται να δημιουργεί υγιής προσωπικότητες και στις μέρες μας με τόσα κρούσματα βίας θεωρώ πως είναι απαραίτητη και επιβεβλημένη η διδασκαλία του αθλητισμού σε όλες ανεξαιρέτως τις βαθμίδες .
Για τους παραπάνω λόγους κρίνεται αναγκαία μια πιο άμεση καταγραφή των λειτουργικών κενών ,η αντιστοιχία μονίμων προσλήψεων με βάση τις συνταξιοδοτήσεις όπως σε άλλους κλάδους, η ύπαρξη σαφέστατου και δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος για τα αθλητικά σχολεία καθώς και για την εισαγωγή της φυσικής αγωγής στα νηπιαγωγεία. Ως πότε θα μείνουμε σε αυτό το παρωχημένο μοντέλο;;;
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/pe11-to-taximo-den-chalaei-to-dosimo-sigoura-chalaei-ti-ziteitai-apo-ti-nea-politiki-igesia/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.