Πιερρακάκης: Στόχος η ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και η μείωση της γραφειοκρατίας στα σχολεία – Η Ελλάδα έχει τη μικρότερη αυτονομία της σχολικής μονάδας.
Στόχος η ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή
Η Ελλάδα έχει τη μικρότερη αυτονομία της σχολικής μονάδας σύμφωνα με το διάγραμμα του Ανδρέα Σλάιχερ, στο βιβλίο του World-class που έχει εκδοθεί από τον ΟΟΣΑ, που ορίζει το πόσο αυτόνομα είναι τα σχολεία και ποιος είναι ο δείκτης σχολικής αυτονομίας, ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Capital.gr, συνδέοντας τη διαπίστωση με την πολιτική ενίσχυσης του ρόλου του Διευθυντή του σχολείου που σκέφτεται να εφαρμόσει.
Ουσιαστικές αρμοδιότητες στους Διευθυντές
Συγκεκριμένα ο Υπουργός μίλησε για έναν Διευθυντή με Δ κεφαλαίο που θα επιλέγει τους Υποδιευθυντές του, που θα μπορεί να προτείνει την κατά προτεραιότητα αξιολόγηση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών στη σχολική του μονάδα, δηλαδή να πει ότι ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός θα πρέπει να αξιολογηθεί τώρα, αυτή τη στιγμή, σε πιο κοντινό χρονοδιάγραμμα απ’ ό,τι είχε αρχικώς προγραμματιστεί, με βάση το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, όπως αυτό ισχύει σήμερα, που θα έχει πολύ μεγαλύτερη παρέμβαση σε ό,τι αφορά στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και την κατανομή ωρών στους εκπαιδευτικούς.
Στόχος η μείωση του όγκου της γραφειοκρατίας στα σχολεία και η ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή
Ολα αυτά, ανέφερε ο κος Πιερρακάκης, που έχουν να κάνουν με την ενδυνάμωση του ρόλου των Διευθυντών στο σχολείο θα “παντρευτούν” με μια σειρά από άλλες αλλαγές στην καθημερινότητα του σχολείου με στόχο τη μείωση του όγκου της γραφειοκρατίας με παράδειγμα το myschool όπου η ελληνική πολιτεία ζητάει από τους Διευθυντές και από τους εκπαιδευτικούς και να περνάνε δεδομένα στο myschool και μετά να τυπώνουν χαρτιά με τα δεδομένα αυτά και να τα υπογράφουν δεύτερη φορά. Αυτό, ανέφερε ο Υπουργός, θα σταματήσει λέγοντας “οτιδήποτε θα βάζουμε στο πληροφοριακό αυτό σύστημα θα μετράει ως ισοδύναμο του να είναι ένα υπογεγραμμένο χαρτί από κάποιον”.
Με στοιχεία από το capital.gr
Δείτε επίσης
Πιερρακάκης: Διευθυντής σχολείου με Δ κεφαλαίο-Ι.Β σε κλίμακα σχολείων-Νομική προστασία εκπ/κών
Διευθυντής σχολικής μονάδας: Προτάσεις για τον ρόλο του από την Πανελλήνια Ενωση Διευθυντών
Εκθεση ΑΔΙΠΠΔΕ 2024: Για την αντιμετώπιση του λειτουργικού αναλφαβητισμού
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/pierrakakis-stochos-i-enischisi-tou-rolou-tou-dieythinti-kai-i-meiosi-tis-grafeiokratias-sta-scholeia/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.