Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πολυδύναμα campus Επαγγελματικής Εκπ/σης από Σεπτέμβριο 2025 σε Κουφάλια, Χαϊδάρι, Σέρρες, Λαγκαδά, Νέα Μουδανιά

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πολυδύναμα campus Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από Σεπτέμβριο του 2025 στα Κουφάλια, Χαϊδάρι, Σέρρες, Λαγκαδά, Νέα Μουδανιά – Τι είπε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ι. Λυτρίβη στη Βουλή.

Πολυδύναμα campus Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Αναφορικά με τη λειτουργία των πρώτων πολυδύναμων campus Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, οι περιπτώσεις που παρουσιάζουν μεγάλο βαθμό ετοιμότητας για να ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο του 2025, δηλαδή στο ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, είναι τα Κουφάλια στον Δήμο Χαλκηδόνας, Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, το Πέραμα, στο Χαϊδάρι, στις Σέρρες, στον Λαγκαδά, Νέα Μουδανιά, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ι. Λυτρίβη στη Βουλή στα πλαίσια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κου Σ. Παραστατίδη με θέμα: «Ερωτήματα σχετικά με την υλοποίηση του θεσμού των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.)».

Κατά την κα Λυτρίβη η προετοιμασία αυτό τον χρόνο ήταν σε τρία επίπεδα:

Πρώτον, σε επίπεδο χρηματοδότησης ο στόχος ήταν να αξιοποιηθούν χρήματα κοινοτικά και όχι να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός.

Δεύτερον, σε επίπεδο οργανωτικής δομής χρειαζόταν οργανωτική ανασυγκρότηση. Μέσα στον οργανισμό του Υπουργείου Παιδείας για την έκδοση όλων των κανονιστικών πράξεων έπρεπε να υπάρξει αρμοδιότητα σε συγκεκριμένο τμήμα της Γενικής Γραμματείας.

 Και τρίτο επίπεδο, στο οποίο έγινε η προετοιμασία όλον αυτόν τον χρόνο, ήταν ηδημιουργία σχεδίου διαχείρισης του έργου, master plan, το οποίο περιλαμβάνει τρεις φάσεις:

Πρώτον, συλλογή στοιχείων για όλες τις περιπτώσεις σύστασης των ΚΕΕΚ, όπως είχαν σχεδιαστεί αρχικά στη βάση της συστέγασης, δεύτερον επιλογή των πρώτων πιλοτικών -«quick win» και τρίτον μελέτη ad hoc περιπτώσεων σε περιοχές της χώρας με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, με ιδιαίτερες αναπτυξιακές προοπτικές και επενδυτικές προοπτικές.

Ο κος Παραστατίδης προηγουμένως είχε ζητήσει από την Υφυπουργό ΠΑΙΘΑ να απαντήσει για ποιον λόγο δεν έχουν εκδοθεί ακόμη οι απαραίτητες Υπουργικές Αποφάσεις, όπως αυτές προβλέπονται από το ν. 5082/2024, αν θα εφαρμοστεί και αν ναι, πότε, ο θεσμός αυτός που η Κυβέρνηση παρουσίασε ως μεγάλη μεταρρύθμιση και σχετικά με το αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των ρυθμίσεων που αφορούν στα campuses.

Επιπροσθέτως η κα Λυτρίβη τοποθετήθηκε ως εξής:

“H καταγραφή για το επίπεδο ως προς τη γεωγραφική κατανομή των εξήντα campuses με τις πιθανές περιπτώσεις δημιουργίας ΚΕΕΚ έδειξε κάποιες δυσκολίες στην ίδρυση δομών που έχουν να κάνουν και με τα χρηματοδοτικά εργαλεία, αλλά και σε επίπεδο υποδομών. Στην πορεία συζητήσαμε με τους παράγοντες της αγοράς και τους εργαζόμενους και τους εργοδότες -προφανέστατα και με τους παράγοντες της εκπαίδευσης-, για να αντλήσουμε από εκεί στοιχεία συγκεκριμένα για αυτές τις περιοχές.

Επιπλέον, πέρα από τη δουλειά που κάναμε -τη δουλειά γραφείου, desktop-  σε επίπεδο εντός της υπηρεσίας τα στοιχεία που είχαμε καταγεγραμμένα, στείλαμε και κάποιες φόρμες σε όλη την επικράτεια, στις δομές μας επιπέδου τέσσερα και πέντε, δηλαδή τα επαγγελματικά λύκεια και τις ΑΕΕΚ, για να έχουμε -ξέρετε έχει πολύ μεγάλη σημασία και ξέρετε πολύ καλά, γιατί ξέρετε τον χώρο της εκπαίδευσης- την εικόνα των πραγματικών περιστατικών. Δηλαδή οι αριθμοί έχουν μεγάλη αξία και σε επίπεδο πρόσληψης. Δηλαδή οι άνθρωποι εκεί έχουν ενδιαφέρον; Τι γίνεται με τα δημογραφικά; Σε τι βαθμό έχουμε διαρροή αυτών των δομών; Δυστυχώς εκεί -γιατί μιλάμε πολύ ανοιχτά, όπως ξέρετε- τα πράγματα δεν είναι πολύ καλά, γιατί η διαρροή που διαπιστώνεται και στο επίπεδο τρία του εθνικού πλαισίου προσόντων και στο επίπεδο πέντε είναι πολύ μεγάλη. Στη δευτερολογία μου θα σας πω πώς σχεδιάζουμε να το αντιμετωπίσουμε.

Τελευταίο στάδιο αυτής της προετοιμασίας ως προς το κομμάτι της χαρτογράφησης ήταν η εκτίμηση του βαθμό ετοιμότητας των ΚΕΕΚ σε όλη την επικράτεια και εκεί με βάση τα κριτήρια που έθετε ο νόμος, αλλά ξαναλέω και επιμένω και τις αναπτυξιακές και επενδυτικές προοπτικές και δυναμικές κάθε περιοχής. Προχωρήσαμε ουσιαστικά στη διαβάθμιση βάσει του βαθμού ετοιμότητας το ποια ΚΕΕΚ θα προηγηθούν, σε ποιες περιοχές της χώρας και ποια έπονται. Βάσει αυτού αυτήν τη στιγμή είμαστε έτοιμοι να πούμε ότι έχουμε τις πιλοτικές και είπαμε να λειτουργήσουμε έτσι, γιατί μιλάμε για ένα μεγάλο εγχείρημα.

Γιατί ξαναλέω δεν ήταν ο στόχος η συγχώνευση. Ο στόχος ήταν η δημιουργία οικονομιών κλίμακος και η αναπτυξιακή ώθηση που μπορεί να δώσει μια τέτοια δομή που δεν είναι μεγάλη δομή χωρίς χαρακτηριστικά, είναι η σύνδεση με την αγορά εργασίας και να έχει και κλαδικά χαρακτηριστικά και πολύ συγκεκριμένα τοπικά χαρακτηριστικά.”

Δείτε επίσης

Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί θα στελεχώνουν τα Γραφεία Επαγ/κής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας των ΚΕΕΚ 

 Παρουσίαση των 22 Δημόσιων Ωνασείων Σχολείων: Πίνακας με τα σχολεία και video

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply