Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πραγματοποιήθηκε σύσκεψη εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ-ΠΟΣΕΕΠΕΑ – Τι αποφασίστηκε

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πραγματοποιήθηκε σύσκεψη εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ-ΠΟΣΕΕΠΕΑ – Τι αποφασίστηκε – Ανακοίνωση από το Δ.Σ. της ΔΟΕ.

Πραγματοποιήθηκε σύσκεψη εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών

Σύσκεψη των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ΔΟΕ-ΟΛΜΕΟΙΕΛΕΠΟΣΕΕΠΕΑ πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2024 στα γραφεία της ΔΟΕ.

Σύμφωνα με Ανακοίνωση της ΔΟΕ η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε για να συζητηθεί και να διερευνηθεί η δυνατότητα κοινού βηματισμού μπροστά στα μεγάλα και εκρηκτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλοι οι χώροι της εκπαίδευσης, σε μια περίοδο που δυναμώνει η επίθεση της Κυβέρνησης απέναντι στο μορφωτικό δικαίωμα συνολικά αλλά και γενικότερα απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους.

Από τη συζήτηση προέκυψε η μεγάλη ανάγκη, η διάθεση αλλά και οι δυνατότητες να καθοριστούν το επόμενο διάστημα κοινές πρωτοβουλίες και δράσεις των Ομοσπονδιών, αντίστοιχες με την επιτυχημένη συγκέντρωση στην αρχή της σχολικής χρονιάς στο ΥΠΑΙΘΑ και υπήρξε δέσμευση από όλες τις πλευρές για συγκεκριμένα βήματα αμέσως μετά την Πανεργατική Απεργία στις 20 Νοεμβρίου 2024.

Συγκεκριμένα αποφασίστηκε να συνεχιστεί η ενημέρωση, η εμπεριστατωμένη και με θέσεις ανάδειξη των σοβαρών ζητημάτων της εκπαίδευσης στην κοινωνία, η ανταλλαγή σκέψεων και προτάσεων αλλά και η συμπόρευση με τους συλλογικούς φορείς των γονέων για το μεγάλο θέμα της Παιδείας.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΔΟΕ

Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ)

Αθήνα 15/11/2024

Αρ. Πρωτ. 178

Προς Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Δελτίο Τύπου από τη Σύσκεψη των Δ.Ο.Ε., Ο.Λ.Μ.Ε., Ο.Ι.Ε.Λ.Ε., Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 11/11/2024, στα γραφεία της Δ.Ο.Ε., σύσκεψη των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών για να συζητηθεί και να διερευνηθεί η δυνατότητα κοινού βηματισμού μπροστά στα μεγάλα και εκρηκτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλοι οι χώροι της εκπαίδευσης, σε μια περίοδο που δυναμώνει η επίθεση της Κυβέρνησης απέναντι στο μορφωτικό δικαίωμα συνολικά αλλά και γενικότερα απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους.

Στην εισηγητική τοποθέτηση εκ μέρους του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., τέθηκαν οι βασικοί άξονες του αγώνα που δίνει ο κλάδος από την αρχή της χρονιάς, δηλαδή: 1) οι απαράδεκτοι όροι με τους οποίους οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να μορφώσουν τα παιδιά μέσα στο καθεστώς της «εξοικονόμησης» και της λογικής που μετρά τις ανάγκες των μαθητών και την εκπαίδευση ως κόστος, 2) τα τεράστια ζητήματα επιβίωσης και οικονομικής εξαθλίωσης που αντιμετωπίζουν σήμερα όλοι οι εκπαιδευτικοί εξαιτίας των μισθών πείνας, αλλά και της τεράστιας ακρίβειας, τη στιγμή που γύρω μας «χορεύουν» εκατομμύρια κερδών κάποιων λίγων επιχειρηματικών ομίλων, 3) η εντεινόμενη προσπάθεια της Κυβέρνησης της Ν.Δ. αλλά και η κατεύθυνση όλα τα προηγούμενα χρόνια περαιτέρω εμπορευματοποίησης, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης με όχημα τη λεγόμενη αξιολόγηση, 4) η καταγγελία της επιχείρησης εκφοβισμού και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται για ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, μέσω των διώξεων και των πειθαρχικών που πολλαπλασιάζονται το τελευταίο διάστημα.

Για όλα τα παραπάνω αλλά και για πολλά ακόμα, εκφράστηκε η ανάγκη να έχει τεράστια επιτυχία η Πανεργατική Απεργία στις 20/11 στον χώρο της εκπαίδευσης, ως συνέχεια των αγώνων του προηγούμενου διαστήματος, αλλά και ως βάση κλιμάκωσης της πάλης των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων.

Από την πλευρά της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. έγινε μια πολύ αναλυτική και αποκαλυπτική ιστορική αναδρομή των αλλαγών που έχουν συντελεστεί στην ιδιωτική εκπαίδευση και όχι μόνο, από το 2011 μέχρι και σήμερα και έχουν διαμορφώσει εξαιρετικά σκληρές συνθήκες για χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Αναδείχθηκε η ανησυχητική εξέλιξη της επιθετικής παρουσίας επενδυτικών funds που απειλούν να διαμορφώσουν μια υπεραγορά απολυτηρίων, πτυχίων και προσόντων σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, με οδυνηρές συνέπειες σε μαθητές και εργαζόμενους εκπαιδευτικούς.

Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. τόνισε με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει το επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό στα σχολεία, τα μεγάλα κενά και τις ελλείψεις που καθιστούν την καθημερινότητα και την προσφορά των εργαζομένων, μέχρι και επικίνδυνη για τη σωματική τους ακεραιότητα. Έκρουσε, επίσης, τον κώδωνα του κινδύνου για τις δομές της ειδικής αγωγής.

Η Ο.Λ.Μ.Ε. συμφωνώντας με το πλαίσιο που τέθηκε στη συζήτηση από όλες τις ομοσπονδίες, ανέδειξε από την πλευρά της, τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει επιφέρει η Ε.Β.Ε. και πώς αυτή συνδέεται με την απόπειρα εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης. Τέλος συμφώνησε στην ανάγκη μεγαλύτερης συνεργασίας και συμπόρευσης των Ομοσπονδιών.

Από τη συζήτηση προέκυψε η μεγάλη ανάγκη, η διάθεση αλλά και οι δυνατότητες να καθοριστούν το επόμενο διάστημα κοινές πρωτοβουλίες και δράσεις των Ομοσπονδιών, αντίστοιχες με την επιτυχημένη συγκέντρωση στην αρχή της σχολικής χρονιάς στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Υπήρξε δέσμευση από όλες τις πλευρές για συγκεκριμένα βήματα αμέσως μετά την Πανεργατική Απεργία στις 20/11. Αποφασίστηκε να συνεχιστεί η ενημέρωση, η εμπεριστατωμένη και με θέσεις ανάδειξη των σοβαρών ζητημάτων της εκπαίδευσης στην κοινωνία, η ανταλλαγή σκέψεων και προτάσεων αλλά και η συμπόρευση με τους συλλογικούς φορείς των γονέων για το μεγάλο θέμα της Παιδείας.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς τις επόμενες ημέρες, να εντείνουν την προσπάθεια να πετύχει η Πανεργατική Απεργία στις 20/11 και να πλημμυρίσουν οι δρόμοι όλων των πόλεων της χώρας με χιλιάδες απεργούς που διεκδικούν ζωή και δουλειά με δικαιώματα.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Ο Πρόεδρος            Ο Γενικός Γραμματέας

Μαρίνης Σπύρος    Κικινής Θανάσης

Δείτε επίσης

Ανάκληση Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) εις βάρος εκπαιδευτικών ζητά η ΔΟΕ

ΔΟΕ για εκλογές Αιρετών: Χιλιάδες εκπαιδευτικοί συμμετείχαν-Ο κλάδος έχει ανάγκη τον θεσμό 

Εγκύκλιος 3ης Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων 

Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης: Τοποθετήθηκαν και αναλαμβάνουν υπηρεσία μέχρι την Τετάρτη 13.11.2024

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply