Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρακτική άσκηση φοιτητών-Παιδαγωγικά Τμήματα: Παροχή διευκρινίσεων από τον Γ.Γ. Ανώτατης Εκπαίδευσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρακτική άσκηση φοιτητών-Παιδαγωγικά Τμήματα: Παροχή διευκρινίσεων από τον Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Καθηγητή Νικόλαο Παπαϊωάννου.

Πρακτική άσκηση φοιτητών-Παιδαγωγικά Τμήματα

Σε παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την προβλεπόμενη πρακτική άσκηση φοιτητών του άρθρου 69 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) σε σχέση με τα Παιδαγωγικά Τμήματα, προέβη, κατόπιν ερωτημάτων που έχουν τεθεί από Παιδαγωγικά Τμήματα ΑΕΙ, ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Καθ. Νικόλαος Παπαϊωάννου.

Σύμφωνα με το διευκρινιστικό έγγραφο υπ. αριθ. πρωτ. ΓΓΑΕ: 767/30.10.2024, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία της πρακτικής άσκησης όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 69 του ν. 4957/2022 (Α ́ 141) δεν ταυτίζεται με αυτά της διενεργούμενης πρακτικής άσκησης από τα Παιδαγωγικά Τμήματα, για τον λόγο δε αυτόν δεν υπάγεται στο άρθρο 69 του ν. 4957/2022 (Α ́ 141) αλλά ρυθμίζεται από τον οδηγό σπουδών του κάθε Παιδαγωγικού Τμήματος.

Ακολουθεί αναλυτικά το διευκρινιστικό έγγραφο

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Γενική Γραμματεία Ανωτάτης Εκπαίδευσης

Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37 Τ.Κ. – Πόλη: 151 80 Μαρούσι

Αρ. πρωτ. ΓΓΑΕ: 767/30.10.2024

Πληροφορίες: Νίκος Δράκος – Email: ndrakos@minedu.gov.gr – Τηλέφωνο: 210 344 2760

Προς: Τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά ǿδρύματα

Θέμα: Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την προβλεπόμενη πρακτική άσκηση φοιτητών του άρθρου 69 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) σε σχέση με τα Παιδαγωγικά Τμήματα.

Σχετ: Το άρθρο 69 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141).

Κατόπιν ερωτημάτων που έχουν τεθεί από Παιδαγωγικά Τμήματα Α.Ε.Ι., διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

1. Στην παρ. 1 του άρθρου 69 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) προβλέπεται ότι «Στα προγράμματα σπουδών πρώτου και δεύτερου κύκλου δύναται να προβλέπεται η διενέργεια πρακτικής άσκησης φοιτητών, ως υποχρεωτική ή προαιρετική εκπαιδευτική δραστηριότητα του προγράμματος σπουδών που στοχεύει στην πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών επιστημονικών γνώσεων που αποκτήθηκαν από την επιτυχή παρακολούθηση του προγράμματος σπουδών και την εξοικείωση των φοιτητών με πιθανούς χώρους εργασίας. Η πρακτική άσκηση φοιτητών διεξάγεται σε δημόσιες υπηρεσίες, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α` και β` βαθμού, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και επιχειρήσεις, εφεξής καλούμενους «φορείς υποδοχής», υπό την εποπτεία διδάσκοντος του προγράμματος σπουδών (…)».

2. Σημειώνεται συναφώς ότι η πρακτική άσκηση που προβλέπεται και υλοποιείται από τα Παιδαγωγικά Τμήματα των Α.Ε.Ι. παρουσιάζει ιδιαιτερότητες σε σχέση με την πρακτική άσκηση που περιγράφεται στο αρ. 69 του ν. 4957/2022. Ειδικότερα, αποτελεί εκπαιδευτική  διαδικασία εντός μαθημάτων του οικείου προγράμματος σπουδών, στο πλαίσιο της οποίας οι φοιτητές ασκούνται συνδυαστικά, στο πανεπιστήμιο και στο σχολείο, παρακολουθώντας τη διδασκαλία και εφαρμόζοντας θεωρητικές γνώσεις υπό την καθοδήγηση καθηγητών και εποπτών. Επιπλέον, πραγματοποιείται κάποια ή κάποιες ημέρες της εβδομάδας καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου ή κάποιες εβδομάδες καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου ή και γενικότερα μέχρι το πέρας των προπτυχιακών σπουδών.

3. Ενόψει των ανωτέρω, καθίσταται σαφές ότι τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία της πρακτικής άσκησης όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 69 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) δεν ταυτίζεται με αυτά της διενεργούμενης πρακτικής άσκησης από τα Παιδαγωγικά Τμήματα, για τον λόγο δε αυτόν δεν υπάγεται στο άρθρο 69 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) αλλά ρυθμίζεται από τον οδηγό σπουδών του κάθε Παιδαγωγικού Τμήματος.

Ο Γενικός Γραμματέας Ανωτάτης Εκπαίδευσης

Καθ. Νικόλαος Παπαϊωάννου

Δείτε επίσης

Ανασκόπηση-Πρωθυπουργός: 10600 συλλήψεις ανηλίκων-6043 αποβολές για κινητό-501 αναφορές για bullying-1592 θέσεις για ΑμεΑ 

Αιτήσεις για Προκήρυξη 6Κ-2024 ΑΣΕΠ: 1592 θέσεις για άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50% 

 Νόμος 5149-2024: Επιτάχυνση προσλήψεων ΑΣΕΠ-Κίνητρα ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων-Μετεγγραφές φοιτητών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση