Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών: Ενα καλύτερο σχολείο δεν θα χτιστεί με απειλές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών: Ενα καλύτερο σχολείο δεν θα χτιστεί με απειλές – Ο κόσμος της εκπαίδευσης δεν είναι απέναντι στην έννοια της αξιολόγησης.

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

Σχετικά με την αναφορά για το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, κατά την επίσκεψη του στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, όπου τόνισε με έμφαση ότι δεν υπάρχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης για κάποιον εκπαιδευτικό που αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι δηλώσεις του Πρωθυπουργού αποτυπώνουν αφενός την απόσταση του από την εκπαιδευτική πραγματικότητα αφετέρουτην πολιτική του θεώρηση η οποία αντιμετωπίζει τα δημόσια αγαθά και τους λειτουργούς τους με απροκάλυπτη εχθρότητα.

Η ΠΕΚ επισημαίνει ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης δεν είναι απέναντι στην έννοια της αξιολόγησης, δυστυχώς όμως αποτελεί επιλογή της κυβερνητικής πλειοψηφίας η επιδεικτική απουσία διαλόγου και ουσιαστικής διαβούλευσης στα μεγάλα θέματα της Παιδείας.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΠΕΚ

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (ΠΕΚ)

Ένα καλύτερο σχολείο δεν θα χτιστεί με απειλές

Οι τελευταίες δηλώσεις του πρωθυπουργού αποτυπώνουν αφενός την απόσταση του από την εκπαιδευτική πραγματικότητα αφετέρου την πολιτική του θεώρηση η οποία αντιμετωπίζει τα δημόσια αγαθά και τους λειτουργούς τους με απροκάλυπτη εχθρότητα.

Οι αυτάρεσκες δηλώσεις περί βελτιωμένης εικόνας στα σχολεία με αφορμή τους τελευταίους διορισμούς αποκρύπτουν τον διαρκώς μειούμενο συνολικό αριθμό(μονίμων και αναπληρωτών) σε κάθε χρόνο διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας! Η μείωση της ύλης παραμένει πρόθεση και εξαγγελία παρά τα 6 χρόνια διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία και την ανεμπόδιστη εφαρμογή των πολιτικών της. Η «αντιμετώπιση» της σχολικής βίας και παραβατικότητας για την οποία επαίρεται έχει ανατεθεί κυρίαρχα στην ύπαρξη μιας ακόμα πλατφόρμας και όχι στη διαμόρφωση μιας εθνικής στρατηγικής. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση εφαρμόζει πολιτικές που μετασχηματίζουν την εκπαίδευση με όρους αγοράς.

Οι πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, σύμφωνα με τις οποίες «όποιος εκπαιδευτικός αρνείται επί της αρχής την αξιολόγηση δεν έχει θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα», αποτυπώνουν μια ακραία τιμωρητική στάση απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η διαφωνία σε ένα αποτυχημένο, αντιεπιστημονικό και γραφειοκρατικό μοντέλο αξιολόγησης που, αν και εφαρμόζεται, δεν βελτίωσε ούτε τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα ούτε την εκπαιδευτική πραγματικότητα αρκεί από μόνη της για να εκπέσουν από τις θέσεις τους οι εκπαιδευτικοί ανεξάρτητα από την αποτελεσματικότητά τους, το πάθος για την εργασία τους, την κατάρτιση και την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Ένα καινούριο ιδιώνυμο προ των πυλών.

Ο κόσμος της εκπαίδευσης δεν είναι απέναντι στην έννοια της αξιολόγησης. Διεκδικεί διαδικασίες με επιστημονικό και παιδαγωγικό πρόσημο που θα αποτιμούν όλους τους παράγοντες του εκπαιδευτικού έργου και δεν θα επιχειρούν να μετακυλήσουν στον εκπαιδευτικό και μόνο τις ευθύνες για κάθε κακό. Ο ίδιος ο κλάδος έχει ψηφίσει θέσεις για το ζήτημα αυτό στα συνέδρια του 2022 κυρίως και 2024, απόδειξη πως δεν λέμε ένα στείρο όχι αλλά καταθέτουμε προτάσεις. Και στη διαμόρφωση των θέσεων αυτών η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών συνέβαλε καταλυτικά με τις παρεμβάσεις της και τα κείμενα της.

Στο χώρο της εκπαίδευσης πρέπει να συναντιούνται το όραμα, ο διάλογος, οι προτάσεις, τα επιχειρήματα, η σύνθεση. Δυστυχώς αποτελεί επιλογή της κυβερνητικής πλειοψηφίας η επιδεικτική απουσία διαλόγου και ουσιαστικής διαβούλευσης στα μεγάλα θέματα της Παιδείας. Η επιλογή της αντιπαράθεσης αλλά και η διάθεση επιβολής ασφυκτικού ελέγχου καθρεφτίζουν το βαθιά συντηρητικά όραμα της για την εκπαίδευση αλλά και την ίδια την κοινωνία.

Στην πραγματικότητα η κυβερνητική πλειοψηφία αναζητά μια εμβληματικού χαρακτήρα σύγκρουση με μια  κοινωνική-επαγγελματική ομάδα ώστε να πετύχει μια «υπερήφανη και συμβολική» νίκη της νεοσυντηρητικής και νεοφιλελεύθερης πολιτικής της και δεν είναι τυχαίο πως η επιλογή αυτή έρχεται λίγες μέρες μετά την ισχνή αύξηση λίγων ευρώ που δόθηκαν σε κάθε εκπαιδευτικό. Στο πρόσωπο μας η ηγετική ομάδα της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας  αντικρίζει – ως μια άλλη Μάργκαρετ Θάτσερ – τους ανθρακωρύχους του 1984. 

Είναι ξεκάθαρο δε πως η επιλογή αυτή συνδέεται με την προοπτική της συνταγματικής αναθεώρησης που θα ξεκινήσει στα τέλη του 2025 και εγκυμονεί τον κίνδυνο της συνταγματικής θεσμοποίησης της άρσης της μονιμότητας .

Καλούμε για άλλη μια φορά σε ουσιαστικό διάλογο και σε πραγματική διαβούλευση ώστε να διαμορφωθούν μακροχρόνιες πολιτικές που θα δώσουν απάντηση στα προβλήματα της εκπαίδευσης στο σήμερα και στο αύριο. Και υπενθυμίζουμε ότι τα προβλήματα αυτά έχουν να κάνουν με την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση των δημόσιων σχολείων.

 ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Δείτε σχετικά

Στο Υπουργείο Παιδείας ο Πρωθυπουργός: Οι προτεραιότητες της κυβέρνησης στον τομέα της Παιδείας 

Πρωθυπουργός για αξιολόγηση: Οποιος την αρνείται δεν έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης

Τζούφη για δηλώσεις Πρωθυπουργού για την αξιολόγηση: Η δημόσια παιδεία δεν πειθαρχεί, δεν υποτάσσεται, δεν εκβιάζεται 

Παραστατίδης για την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Υπ. Παιδείας: Aπευθύνεται στον λαό των Λωτοφάγων

Δείτε επίσης

ΟΠΣΥΔ-καταχώριση δικαιολογητικών: Ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τη διαδικασία 

Καταχώριση δικαιολογητικών στο ΟΠΣΥΔ: Η διαδικασία στο πλαίσιο Προκηρύξεων ΑΣΕΠ | ΦΕΚ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply