Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προσλήψεις στο Ψηφιακό Φροντιστήριο: Τι απαντά το Υπ. Παιδείας στις καταγγελίες για καταστρατήγηση του Πίνακα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προσλήψεις στο Ψηφιακό Φροντιστήριο: Τι απαντά το Υπ. Παιδείας στις καταγγελίες για καταστρατήγηση του Πίνακα – Απάντηση σε Ερώτηση στη Βουλή.

Προσλήψεις στο Ψηφιακό Φροντιστήριο

Στις καταγγελίες για καταστρατήγηση του Πίνακα στις προσλήψεις αναπληρωτών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο απάντησε το Υπουργείο Παιδείας με αφορμή Ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή από την Ελληνική Λύση.

Οι καταγγελίες αναφέρονταν σε παρατυπίες που σημειώθηκαν κατά τη διαδικασία επιλογής του προσωπικού, όπου δεν τηρήθηκαν τα κριτήρια πρόσληψης, εφόσον ούτε έγιναν ποτέ συνεντεύξεις ούτε τηρήθηκε η προϋπόθεση της πενταετούς τουλάχιστον προϋπηρεσίας σε σχολείο, καθώς ενώ είχε λήξει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων τροποποιήθηκε η Πρόσκληση και αναγνωρίστηκε η προϋπηρεσία και σε ιδιωτικά φροντιστήρια. Με αυτόν τον τρόπο αποκλείστηκαν εκπαιδευτικοί, που πληρούσαν τον όρο, αλλά δεν είχαν υποβάλλει αίτηση, αφού αρχικά στην πρόσκληση κάτι τέτοιο δεν προβλέπονταν. Το πιο αδιαφανές κριτήριο πρόσληψης, ωστόσο, θεωρήθηκε το κριτήριο της προσωπικότητας που αξιολογήθηκε, ενώ στην πραγματικότητα αποτελεί ένα υποκειμενικό κριτήριο, αφού δε μιλάμε σε αυτήν την περίπτωση για μετρήσιμα μεγέθη.

Το ΥΠΑΙΘΑ δια της Διεύθυνσης Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία, Τμήμα Δ’ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων απαντά ότι η τροποποίηση και διαμόρφωση του άρθρου 26 του Ν. 4368/2016 με το άρθρο 118 του Ν. 5134/2024 (γίνεται δεκτή από το Υπουργείο Παιδείας η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήριο ή σε όποια άλλη ιδιωτική εκπαιδευτική δομή για την πρόσληψη τους για να διδάξουν στο Ψηφιακό Φροντιστήριο) δεν μετέβαλε τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια αξιολόγησης της σχετικής Πρόσκλησης.

Αναλυτικά η Απάντηση του ΥΠΑΙΘΑ

Η αναφερόμενη πρόσκληση (Αρ. Πρωτ.: 92829/Δ7/13.08.2024 – ΑΔΑ: 61ΜΙ46ΝΚΠΔ-8ΩΝ) ήταν ειδική πρόσκληση με σκοπό την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2024-2025 στο Ψηφιακό Φροντιστήριο κατ’ εφαρμογή των ειδικών διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 26Α του Ν. 4368/2016 (Α’ 21), όπως προστέθηκε με το άρθρο 3 του Ν. 5128/2024 (Α’ 118).

Η αρμόδια Επιτροπή για την επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού στο Ψηφιακό Φροντιστήριο (Απόφαση ΑΔΑ: 9ΔΦ246ΝΚΠΔ-5Η7) τήρησε απόλυτα τη νόμιμη διαδικασία λαμβάνοντας υπόψη τα προβλεπόμενα από τη σχετική πρόσκληση κριτήρια αξιολόγησης.

Σημειώνεται ότι η τροποποίηση και διαμόρφωση του προαναφερθέντος άρθρου 26 του Ν. 4368/2016 με το άρθρο 118 του Ν. 5134/2024 (Α’ 146) δεν μετέβαλε τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια αξιολόγησης της σχετικής προαναφερθείσας πρόσκλησης. Η διαδικασία συνεχίστηκε με την έκδοση της υπό στοιχεία 104837/Δ7/14.9.2024 απόφασης επιλογής προς πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής και ολοκληρώθηκε στις 15.9.2024 με την έκδοση της υπό στοιχεία 104845/Ε1/15.9.2024 (ΑΔΑ:       Ρ8ΙΜ46ΝΚΠΔ-ΙΤΕ) υπουργικής απόφασης πρόσληψης εκπαιδευτικών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο ως προσωρινών αναπληρωτών. Στις 24.09.2024 ακολούθησε νέα πρόκληση υποβολής αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών και πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2024-2025, με σκοπό την πρόσθετη μικτή εξ αποστάσεως υποστήριξη των μαθητριών/ών της Γ τάξης κάθε τύπου Λυκείου για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (Αρ. Πρωτ.: 109681/24.09.2024 – ΑΔΑ: 6ΙΛΚ46ΝΚΠΔ-ΗΞΦ).

Επισημαίνεται ότι η Επιτροπή για την επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού στο Ψηφιακό Φροντιστήριο αναπληρωτών εκπαιδευτικών διατύπωσε την εισήγησή της για την επιλογή προς πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο με βάση αξιολογικό κατάλογο υποψηφίων σύμφωνα με τα οριζόμενα κριτήρια αξιολόγησης στη σχετική πρόσκληση. Σημειώνεται ότι οι ειδικές διατάξεις του άρθρου 26Α του Ν. 4368/2016, κατ’ εφαρμογή των οποίων πραγματοποιήθηκε η σχετική διαδικασία, δεν προβλέπουν ως διακριτό βήμα την ανάρτηση της βαθμολογίας των συμμετεχόντων. Συνεπώς, ισχύουν οι γενικές διατάξεις του άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν.2690/1999 Α’ 45) περί γνώσης ή δικαιώματος πρόσβασης σε δημόσια έγγραφα.

Δείτε επίσης

Στελέχωση Ψηφιακού Φροντιστηρίου: Η διάταξη-τροπολογία στο άρθρο 118 του ν. 5134/2024  

Εγκύκλιος έναρξης Ενισχυτικής Διδασκαλίας για το σχολικό έτος 2024-25 

Αναπληρώτριες εκπαιδευτικοί και άδειες μητρότητας και επαπειλούμενης κύησης: Επανακατατέθηκε Ερώτηση στη Βουλή 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply