Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πρώτη συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ για το 2025: Τα θέματα που συζητήθηκαν

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πρώτη συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ για το 2025: Τα θέματα που συζητήθηκαν σύμφωνα με ενημέρωση του Αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλο.

Πρώτη συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ για το 2025

Για την πρώτη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ με τη νέα του σύνθεση ενημερώνει ο Αιρετός Θοδωρής Κατσωνόπουλος. Σύμφωνα με τον Αιρετό συζητήθηκαν θέματα σχετικά με:

  • Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου σε στέλεχος εκπαίδευσης
  • Ανάκληση απόσπασης από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ στην ΕΑΕ
  • Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ (νέες τροποποιήσεις, διακοπή)
  • Εκ νέου αίτημα απόσπασης σε Μουσικό Σχολείο (εξ’ αναβολής)
  • Ενημέρωση ΚΥΣΔΕ για επιστολή εκπαιδευτικών μουσικής παιδείας επί μεταθέσεων/αποσπάσεων σε Μουσικά και αιτήματά τους (εξ’ αναβολής)
  • Παραίτηση από την υπηρεσία εκπαιδευτικών ΔΕ για εξαιρετικούς λόγους

Επίσης ο Αιρετός ενημερώνει ότι στα μέσα του επόμενου μήνα πρόκειται να ξεκινήσουν οι συνεδριάσεις του ΚΥΣΔΕ για τις μεταθέσεις (Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Διαπολιτισμικά). Παράλληλα, πρόκειται να εξεταστούν οι αιτήσεις για ένταξη σε ειδικές κατηγορίες, όπως επίσης θα εξεταστούν και οι αμφισβητούμενες περιπτώσεις (σχετικά με τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, μοριοδότηση κα). Κατά το ίδιο διάστημα αναμένεται να εκδοθεί και η εγκύκλιος κενών από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία δήλωσής τους από τις ΔΔΕ και ΠΔΕ μέχρι τα μέσα Μαρτίου.

Επιπροσθέτως ο Θ. Κατσωνόπουλος επισημαίνει ότι ο τρόπος υπολογισμού των κενών – ο αλγόριθμος που είναι κόφτης κενών – πρέπει να αλλάξει και θα συνεχίσουμε τις πιέσεις προς την πολιτική ηγεσία για να αλλάξει. Όπως έθεσα ξανά στη σημερινή συνεδρίαση αν δεν αλλάξουν κάποια πράγματα που τα έχουμε θέσει υπόψη των υπηρεσιών και της πολιτικής ηγεσίας, είναι ορατός ο κίνδυνος να μπλοκάρει η κινητικότητα των εκπαιδευτικών για τα επόμενα χρόνια και κάποιοι εκπαιδευτικοί να συνεχίσουν να παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Ακολουθεί το ενημερωτικό

Ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου, εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ (Δευτέρα 20 Ιανουαρίου)

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Το ΚΥΣΔΕ συνεδρίασε για πρώτη φορά με τη νέα του σύνθεση τη Δευτέρα 20/01/2024. Παρακάτω παρατίθενται τα θέματα που εξετάστηκαν, οι αποφάσεις που ελήφθησαν και οι δικές μου θέσεις και τοποθετήσεις.

1. Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου σε στέλεχος εκπαίδευσης

Εγκρίθηκε ομόφωνα καθώς πληρούσε τις τυπικές προϋποθέσεις.

Θα επαναλάβω τη θέση ότι και σε επίπεδο ΠΥΣΔΕ πρέπει να εγκρίνονται χωρίς πλαφόν ωρών οι άδειες όλων των εκπαιδευτικών για ιδιωτικό έργο, εφόσον πληρούνται οι υπόλοιπες τυπικές προϋποθέσεις, δηλ η μηνιαία αμοιβή να μην υπερβαίνει τις μηνιαίες αποδοχές της οργανικής θέσης του εκπαιδευτικού σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 104, παρ. 2 του Συντάγματος και η Διεύθυνση του σχολείου όπου υπηρετεί ο εκπαιδευτικός να βεβαιώνει ότι δεν παρακωλύεται το εκπαιδευτικό του έργο και ότι το ιδιωτικό έργο με αμοιβή θα πραγματοποιείται εκτός του εργασιακού ωραρίου του εκπαιδευτικού.

2.  Ανάκληση απόσπασης από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ στην ΕΑΕ

Εξετάστηκε η αίτηση ανάκλησης απόσπασης εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ02. Το Συμβούλιο απεφάνθη θετικά.

3. Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ (νέες τροποποιήσεις, διακοπή)

Εξετάστηκαν συνολικά οχτώ (8) αιτήσεις και το ΚΥΣΔΕ γνωμοδότησε θετικά για τις επτά (7). Πιο συγκεκριμένα εξετάστηκαν:

1 αίτηση διακοπής της απόσπασης εκπαιδευτικού ΠΕ79.01 με θετική γνωμοδότηση του ΚΥΣΔΕ,

4 νέες αιτήσεις απόσπασης εκπαιδευτικών για σοβαρούς επιγενόμενους λόγους (1 ΠΕ03, 1 ΠΕ05, 2 ΠΕ06) με αρνητική γνωμοδότηση κατά πλειοψηφία για την αίτηση του εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ03,

1 αίτηση απόσπασης νεοδιόριστου εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ03 με θετική γνωμοδότηση καθώς εμπίπτει στις ειδικές κατηγορίες με βάση τον νόμο (75% και άνω ποσοστό αναπηρίας ιδίου ή συζύγου) και

2 αιτήσεις τροποποίησης της απόσπασης (1 ΠΕ11 και 1 ΠΕ86) με θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου.

4. Εκ νέου αίτημα απόσπασης σε Μουσικό Σχολείο (εξ’ αναβολής)

Εξετάστηκε η αίτηση εκπαιδευτικού κλάδου ΤΕ16 για απόσπαση κατά προτεραιότητα για λόγους υγείας σε Μουσικό Σχολείο. Το Συμβούλιο απεφάνθη θετικά κατά πλειοψηφία. Αναφορικά με τις αποφάσεις απόσπασης, αυτές θα πρέπει να υπογραφούν από τον Υπουργό και να κοινοποιηθούν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στους/στις ενδιαφερόμενους/ες εκπαιδευτικούς.

5. Ενημέρωση ΚΥΣΔΕ για επιστολή εκπαιδευτικών μουσικής παιδείας επί μεταθέσεων/αποσπάσεων σε Μουσικά και αιτήματά τους (εξ’ αναβολής)

α) Εξετάστηκαν τα αιτήματα επανεξέτασης των ενστάσεων απόσπασης 4 εκπαιδευτικών (3 ΠΕ79.01, 1 ΤΕ16) ζητώντας από το ΚΥΣΔΕ να πράξει τα δέοντα και να εξεταστούν για όλες τις προτιμήσεις και με αιτιολογημένη εισήγηση σε περίπτωση απόρριψης για κάθε μία από αυτές, εκθέτοντας τους λόγους αναφορικά με την Επιστημονική Επιτροπή Μουσικής Παιδείας. Μάλιστα, οι ενιστάμενοι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν σε επιστολή τους το ανήκουστο γεγονός ότι στις εν λόγω αποσπάσεις η Ε.Ε.Μ.Π. δεν προέβη σε σύγκριση προσόντων των υποψηφίων για όλα τα σχολεία προτίμησης, παρά μόνο για την πρώτη προτίμηση τού κάθε υποψηφίου.

Διαβιβάστηκε στο Συμβούλιο η επιστολή των εκπαιδευτικών, στην οποία γίνεται αναφορά στη σχετική εισήγηση της ΕΕΜΠ προς το ΚΥΣΔΕ:

«Τα ίδια τα μέλη της Επιτροπής στην υπ’ αριθμ. 14/2025 πράξη προς το ΚΥΣΔΕ τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής αναφέρουν:

«Η Ε.Ε.Μ.Π. αποφάσισε ομόφωνα να εξετάσει τις 158 αποσπάσεις στα Μουσικά Σχολεία λαμβάνοντας υπόψη τα πτυχία και τον καλλιτεχνικό φάκελο, αλλά και τη σειρά προτίμησης των υποψηφίων. Έτσι εξετάστηκαν οριζόντια τα ακαδημαϊκά – καλλιτεχνικά προσόντα για την 1η προτίμηση, για την 2η, την 3η κ.ο.κ. Αρχικά, ο όγκος των αιτήσεων θα απαιτούσε αλγοριθμική δουλειά από τα μέλη της Επιτροπής για να συγκριθούν όλοι με όλους ανεξάρτητα της σειράς προτίμησης, κάτι που είναι αδύνατον η Επιτροπή αυτή και με δεδομένο τον χρόνο που είχε, να τις είχε διεκπεραιώσει. Επίσης, θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι για τις αποσπάσεις στα Μουσικά Σχολεία δεν προβλέπεται μοριοδότηση κατ’ αντιστοιχία με τις γενικές μεταθέσεις, κάτι που θα διευκόλυνε ιδιαίτερα την διαδικασία. Τέλος, αν η σειρά προτίμησης δεν παίζει κανένα ρόλο και είτε δηλώσεις 5η προτίμηση είτε 1η θα αποσπαστείς σύμφωνα με τα προσόντα, τότε ποιος ο λόγος να υπάρχει σειρά προτίμησης; Η Ε.Ε.Μ.Π. απέστειλε την εισήγησή της στο ΚΥΣΔΕ, το οποίο έχει και την αρμοδιότητα της τελικής απόφασης και εν συνεχεία δεν υπήρξε αναπομπή ή άλλη επικοινωνία, κάτι το οποίο σημαίνει πως το ΚΥΣΔΕ αποδέχτηκε την εισήγηση της Επιτροπής.»

«Τα συμπεράσματα που απορρέουν από το παραπάνω κείμενο είναι τα ακόλουθα:

  • Η Επιτροπή αναρωτιέται για τη σημασία που έχει η δήλωση σειράς προτίμησης, μην έχοντας, όπως διαφαίνεται, ορθή γνώση της εγκυκλίου
  • Η Επιτροπή παραδέχεται ότι αδυνατεί να ελέγξει όλες τις προτιμήσεις των υποψηφίων, διότι όπως αναφέρει αυτό θα απαιτούσε «αλγοριθμική δουλειά», κάτι που είναι αδύνατο να διεκπεραιώσει
  • Η Επιτροπή αναφέρει ότι δεν προβλέπεται μοριοδότηση κατ’ αντιστοιχία με τις μεταθέσεις αλλά δεν δίνει καμία διευκρίνηση σε σχέση με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε
  • Η Επιτροπή εισηγήθηκε για τις αποσπάσεις των υποψηφίων στο ΚΥΣΔΕ και το ΚΥΣΔΕ, ως θεσμικό όργανο, δεν έκανε τον απαραίτητο έλεγχο για τη νομιμότητα της διαδικασίας που ακολουθήθηκε, παρότι είχαμε εκ των προτέρων ενημερώσει τα μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, όπως προαναφέραμε, ώστε να γίνει έγκαιρα αναπομπή της εισήγησης

Από τις εισηγήσεις της Ε.Ε.Μ.Π,. όπως αυτές αναφέρονται στην υπ’ αριθμ. 12/2024 πράξη της, γίνεται φανερό ότι οι αποφάσεις που ελήφθησαν για κάποιους συναδέλφους δεν είναι σύννομες με ό,τι ορίζεται στην εγκύκλιο αποσπάσεων και μάλιστα αναιρούν τα ίδια τα λεγόμενα της Επιτροπής: «…Έτσι εξετάστηκαν οριζόντια τα ακαδημαϊκά – καλλιτεχνικά προσόντα για την 1η προτίμηση, για την 2η, την 3η κ.ο.κ….»

«…Το γεγονός ότι η Επιτροπή έχει κρίνει με δύο μέτρα και δύο σταθμά δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς!

Εφόσον τα μέλη της Ε.Ε.Μ.Π. γνώριζαν την αδυναμία τους να φέρουν εις πέρας το έργο που τους έχει ανατεθεί εξαιτίας του όγκου των αιτήσεων, ο οποίος απαιτεί «αλγοριθμική δουλειά», όπως αναφέρουν, γιατί δεν ενημέρωσαν τις αρμόδιες αρχές, αλλά έπραξαν κατά το δοκούν; Εφόσον δεν προβλέπεται μοριοδότηση κατ’ αντιστοιχία με τις μεταθέσεις, όπως αναφέρουν και πάλι, με βάση ποια κριτήρια αποφάσισαν για τις αποσπάσεις και γιατί δεν είναι τα ίδια για όλους τους εκπαιδευτικούς;»

Με βάση όλα τα ως άνω αναγραφόμενα, οι υπογράφοντες την επιστολή ζητούν από την πολιτική ηγεσία:

  • Να μην αφήσει οι μεταθέσεις και αυτή τη σχολική χρονιά να λάβουν χώρα με το ίδιο καθεστώς αδιαφάνειας!
  • Να πράξει τα δέοντα, ώστε να τροποποιηθεί άμεσα η εγκύκλιος μεταθέσεων/αποσπάσεων για τα Μουσικά Σχολεία, η οποία θα περιλαμβάνει ξεκάθαρη μοριοδότηση, πίνακα κατάταξης των υποψηφίων και θα διενεργείται από ένα ολοκληρωμένο αλγοριθμικό σύστημα χωρίς παρεμβολές και λάθη!
  • Η Ε.Ε.Μ.Π. να αναλάβει την ευθύνη των πράξεων της!

β) Το ΚΥΣΔΕ ενημερώθηκε σχετικά με την επιστολή ομάδας εκπαιδευτικών Μουσικών Σχολείων, την οποία υπογράφουν 447 εκπαιδευτικοί (από την πρώτη στιγμή και χωρίς κανέναν ενδοιασμό συνυπέγραψα την επιστολή ως αιρετός του ΚΥΣΔΕ), αναφερόμενη σε αδυναμία διεκπεραίωσης έργου της ΕΕΜΠ και σε αίτημα τροποποίησης της εγκυκλίου μεταθέσεων και αποσπάσεων σε Μουσικά Σχολεία.

Έθεσα όλα τα παραπάνω που αναφέρονται στην επιστολή και στις αιτήσεις των ενιστάμενων εκπαιδευτικών. Επέμεινα να γνωμοδοτήσουμε θετικά για τους τέσσερις (4) εκπαιδευτικούς, ακόμα κι αν βρισκόμαστε στα μέσα της χρονιάς και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί μπορεί να υπηρετούν σε σχολεία και υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ και μπορεί να προκληθεί η οποιαδήποτε αναστάτωση στο πρόγραμμα τους.

Έθεσα υπόψη του Συμβουλίου ότι υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις που έχουν κατατεθεί στην πολιτική ηγεσία, όπως επίσης και οι συνεδριακές αποφάσεις της ΟΛΜΕ, τις οποίες θα πρέπει να υποστηρίξει και το ΚΥΣΔΕ.

Το ΚΥΣΔΕ, κατά πλειοψηφία, δεν ικανοποίησε τις ενστάσεις.

Λαμβάνοντας γνώση σχετικά με την επιστολή των 440 εκπαιδευτικών – την οποία συνυπογράφω – και όλο το ενημερωτικό υλικό, μεταξύ των οποίων και την τελευταία εισήγηση της ΕΕΜΠ σχετικά με τις ενστάσεις επί των αποσπάσεων, συμφωνήθηκε ομόφωνα από τα μέλη του ΚΥΣΔΕ να σταλεί υπόμνημα με όλο το σχετικό υλικό προς την πολιτική ηγεσία, θέτοντας ως άμεση προτεραιότητα το ζήτημα της νομοθετικής ρύθμισης για τις μεταθέσεις/αποσπάσεις στα Μουσικά Σχολεία.

Είναι δεδομένο ότι θα συνεχίσουμε να ασκούμε πιέσεις σε κάθε θεσμικό επίπεδο και με βάση και τις θέσεις της Ομοσπονδίας να απαιτήσουμε την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων που έχει η εκπαιδευτική κοινότητα των Μουσικών Σχολείων.

6. Παραίτηση από την υπηρεσία εκπαιδευτικών ΔΕ για εξαιρετικούς λόγους

Εξετάστηκαν πέντε (5) αιτήσεις εκπαιδευτικών ΔΕ παραίτησης από την υπηρεσία κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, για εξαιρετικούς λόγους, όπως σοβαρούς λόγους υγείας ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους και το Συμβούλιο λαμβάνοντας υπόψη τα σχετικά δικαιολογητικά γνωμοδότησε θετικά για τη μία που αφορούσε σε εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ02. Αρνητικά γνωμοδότησε για τις τέσσερις (4) κατά πλειοψηφία.

Επίσης, στα μέσα του επόμενου μήνα πρόκειται να ξεκινήσουν οι συνεδριάσεις του ΚΥΣΔΕ για τις μεταθέσεις (Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Διαπολιτισμικά). Παράλληλα, πρόκειται να εξεταστούν οι αιτήσεις για ένταξη σε ειδικές κατηγορίες, όπως επίσης θα εξεταστούν και οι αμφισβητούμενες περιπτώσεις (σχετικά με τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, μοριοδότηση κα). Κατά το ίδιο διάστημα αναμένεται να εκδοθεί και η εγκύκλιος κενών από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία δήλωσής τους από τις ΔΔΕ και ΠΔΕ μέχρι τα μέσα Μαρτίου.

Ο τρόπος υπολογισμού των κενών – ο αλγόριθμος που είναι κόφτης κενών – πρέπει να αλλάξει και θα συνεχίσουμε τις πιέσεις προς την πολιτική ηγεσία για να αλλάξει. Όπως έθεσα ξανά στη σημερινή συνεδρίαση αν δεν αλλάξουν κάποια πράγματα που τα έχουμε θέσει υπόψη των υπηρεσιών και της πολιτικής ηγεσίας, είναι ορατός ο κίνδυνος να μπλοκάρει η κινητικότητα των εκπαιδευτικών για τα επόμενα χρόνια και κάποιοι εκπαιδευτικοί να συνεχίσουν να παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Αθήνα, 20/01/2025

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς χαιρετισμούς Θοδωρής Κατσωνόπουλος

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

email: teokatso24@gmail.com

εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων – ΣΥΝ.Ε.Κ.

Δείτε επίσης

Πειθαρχικά συμβούλια και κινητικότητα εκπαιδευτικών: Δύο σοβαρά ζητήματα που απαιτούν άμεση διόρθωση 

 Παρουσίαση των 22 Δημόσιων Ωνασείων Σχολείων: Πίνακας με τα σχολεία και video

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply