Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προβλήματα αναπληρωτών: Τι αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους και τι ζητούν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προβλήματα αναπληρωτών: Τι αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους και τι ζητούν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εκ μέρους της εκπαιδευτικής Ομάδας στο f.b ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ (ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ Κ ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ).

Προβλήματα αναπληρωτών

Τα προβλήματα τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει ο κάθε αναπληρωτής εκπαιδευτικός και τα οποία έχουν να κάνουν με οικονομικά προβλήματα, ενημέρωσης, οικογενειακά, διαχείρισης ψυχικών αποθεμάτων, σωματικής υγείας κ.α,  παραθέτουν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εκ μέρους, όπως αναφέρουν, της εκπαιδευτικής Ομάδας στο f.b ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ (ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ Κ ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ), η οποία αριθμεί αυτή τη στιγμή περίπου 70.000 μέλη.

Ακολουθεί το κείμενο

Εκ μέρους των αναπληρωτών καθηγητών από την ομάδα που αριθμεί 69.741 μέλη στο facebook:

Τα προβλήματα είναι πολλά για τους εκπαιδευτικούς, είτε πρόκειται για μόνιμους, είτε για αναπληρωτές, είτε για εκπαιδευτικούς που δεν βρίσκονται καν στους πίνακες αυτήν την στιγμή. Οι εμπαιγμοί είναι σε πολλούς τομείς της εκπαίδευσης, σε διαφορετικά επίπεδα, και σε όλες τις ειδικότητες. Σίγουρα κάποια προβλήματα από αυτά είναι πιο σημαντικά από άλλα. Σεβόμαστε όλες τις ηλικίες γιατί η κάθε μία είχε τις δυσκολίες της στο εκάστοτε νομοθετικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο που τύχαινε να ισχύει τότε.

Αρχικά παραθέτουμε κάποια προβλήματα τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει ο κάθε αναπληρωτής εκπαιδευτικός.

  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

– Δύσκολη έως ακατόρθωτη εύρεση κατοικίας στην περιοχή πρόσληψης

– Διάρκεια μίσθωσης (Ιδιαίτερα προβλήματα τους μήνες Σεπτέμβριο και Ιούνιο)

– Κόστος οδοιπορικών από τον τόπο κατοικίας στον τόπο πρόσληψης, καθυστέρηση επιστροφής χρημάτων, και πολύ μικρή συνεισφορά

– Κόστος καθημερινών οδοιπορικών από την ενοικιαζόμενη κατοικία στα πολλά και απομακρυσμένα μεταξύ τους σχολεία πρόσληψης.

– Κόστος φύλαξης παιδιών καθώς και προβλήματα σχετικά με την ελλιπή πρόνοια της πολιτείας σχετικά με τη φύλαξη των παιδιών των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στους βρεφονηπειακούς και παιδικούς σταθμούς της εκάστοτε περιοχής πρόσληψης.

– Η κατάργηση δώρων των Χριστουγέννων και του Πάσχα

  • ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

– Ελλιπής, ανεπίσημη και μη υπεύθυνη¹ ενημέρωση σχετικά με όλα τα στάδια της διαδικασίας πρόσληψης εκπαιδευτικών:

Συγκεκριμένα: Κατάθεση δικαιολογητικών, Δήλωση περιοχών, Λειτουργία ή μη των σχετιζόμενων ιστοσελίδων (π.χ. του ΟΠΣΥΔ)

¹ Πολύ συχνές αναβολές των ημερομηνιών που έχουν ανακοινωθεί

Πολύ συχνές δυσλειτουργίες σημαντικών ιστοσελίδων λόγω υπερφόρτωσης

  • ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ

– Οι αναπληρωτές γονείς καλούνται να προετοιμάσουν και να μεριμνήσουν για τη ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών τους μέσα σε πέντε μέρες αφότου ανακοινωθεί ο ακριβής τόπος πρόσληψης

– Οι αναπληρώτριες μητέρες δεν δικαιούνται πολύμηνη άδεια ανατροφής τέκνων

– Οι εγκυμονούσες αναπληρώτριες δεν δικαιούνται την άδεια κυήσεως των μονίμων, παρά μόνο 8 εβδομάδες πριν από την πιθανή ημερομηνία τοκετού. Ακόμη, στην περίπτωση που δεν έχουν συμπληρώσει τα 200 ημερομίσθια τα δύο προηγούμενα χρόνια δεν λαμβάνουν το επίδομα μητρότητας που καταβάλλεται αντί μισθού

– Συχνά επιβάλλεται στους καθηγητές η επιτήρηση στις πανελλαδικές εξετάσεις ενώ έχουν αιτηθεί απαλλαγή από την ΔΙΔΕ για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους όπως η μεταφορά των παιδιών σε ωράριο που δεν υπάρχει κάλυψη από το σχολείο που φοιτούν τα παιδιά.

  • ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΨΥΧΙΚΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ

– Σημαντική επιβάρυνση της ψυχικής υγείας των ίδιων και των οικογενειών τους λόγω παρατεταμένης αίσθησης του άγχους, και της ετοιμότητας που καλούνται να βρίσκονται για ολόκληρους μήνες:

Συγκεκριμένα:

  • Το Καλοκαίρι κατά την διάρκεια των τριών μηνών, που είναι η πιο σημαντική περίοδος των εκπαιδευτικών να επενδύσουν στην σωματική και την ψυχική τους ξεκούραση λόγω της ιδιαίτερης φύσης της δουλειάς του εκπαιδευτικού, και πλέον λόγω των καινούριων συνθηκών των τελευταίων χρόνων που έχουν προστεθεί παραπάνω υποχρεώσεις και βάρη στον κάθε εκπαιδευτικό (μεγαλύτερος αριθμός μαθητών στο κάθε τμήμα, πρόσθετη γραφειοκρατική υπηρεσία καθώς και πιο δύσκολες συνθήκες στην τάξη – έως και επικίνδυνες καταστάσεις μεταξύ των μαθητών)

Καλούνται

Να βρίσκονται σε ετοιμότητα κάθε μέρα με το να ελέγχουν τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης για το πότε θα βγει το χρονοδιάγραμμα υποβολής αιτήσεων με φόβο να μην τις χάσουν καθώς αυτό δεν προανακοινώνεται εγκαίρως και επίσημα. Να καταγράψουν όλους τους δυνατούς συνδυασμούς περιοχών για τη νέα χρονιά, να μελετήσουν κάθε προηγούμενη πρόσληψη αναπληρωτών προκειμένου στατιστικά να μπορέσουν να προβλέψουν κενά, αριθμό σειράς και ο,τιδήποτε άλλο τους κάνει να νιώθουν ότι μπορεί να σχεδιάσουν ένα εγγύς μέλλον.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, βρίσκονται σε συνεχόμενη εγρήγορση, κάθε μήνα, όταν αναμένεται να πραγματοποιηθεί μία καινούρια φάση πρόσληψης, σε μη προκαθορισμένες ημερομηνίες, και με μη σταθερή χρονική απόσταση μεταξύ αυτών ανά έτος.

  • ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

– Πολύ μικρός αριθμός Αναρρωτικών Αδειών και ελλιπής πληρωμή ημερομισθίου στην περίπτωση που τη χρησιμοποιήσουν.

– Πολλοί άνθρωποι καλούνται να λύσουν όλα τα παραπάνω έχοντας ήδη σοβαρά προβλήματα υγείας είτε οι ίδιοι είτε οι συγγενείς Α’ βαθμού.

– Σοβαρά ζητήματα που προκύπτουν στις γυναίκες αναπληρώτριες σχετικά με την εγκυμοσύνη τους, όπως είναι η επαπειλούμενη εγκυμοσύνη

– Ελλιπής ιατρική περίθαλψη σε συγκεκριμένους τόπους πρόσληψης

Προφανώς τα προβλήματα δεν είναι μόνο αυτά, ή μόνο στον κλάδο των εκπαιδευτικών.

Αυτό όμως που είναι κοινό σε όλα αυτά, είναι το πόσο εξόφθαλμο πλέον είναι η έλλειψη σεβασμού στην ανθρώπινη ζωή.

Παίρνοντας αφορμή από την πιο πρόσφατη εξέλιξη, την αλλαγή της ημερομηνίας έκδοσης των αποτελεσμάτων σχετικά με τους αναπληρωτές της Β’ φάσης του τρέχοντος σχολικού έτους 2024-2025,

Διατυπώνουμε κάποια ερωτήματα τα οποία θα θέλαμε να απευθύνουμε στους αρμόδιους συλλόγους, αιρετούς, και πολιτεία.

– Ποιος ανακοινώνει την εκάστοτε ημερομηνία ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων;

Από την στιγμή που το υπουργείο είναι αρμόδιο, ζητούμε να μας πληροφορήσει από ποια πηγή θα ενημερωνόμαστε αξιόπιστα.

(Υπάρχει έντονη παραπληροφόρηση ειδικά από sites, που αγχώνει και δημιουργεί επιπλέον εντάσεις στους ήδη αγχωμένους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους)

-Πότε ανακοινώνεται η εκάστοτε ημερομηνία ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων;

Ζητούμε το ελάχιστο χρονικό διάστημα να είναι μία εβδομάδα πριν.

-Πότε πραγματοποιείται η δήλωση σχολείων αφότου ανακοινωθεί ο τόπος πρόσληψης;

Ζητούμε η δήλωση σχολείων να γίνεται τουλάχιστον πέντε ημέρες πριν την παρουσίαση των αναπληρωτών στην αρμόδια διεύθυνση και όχι δύο μέρες πριν όπως γίνεται τώρα.

(Επηρεάζει την εύρεση σπιτιού και οδοιπορικών)

-Ποιος καθορίζει το πότε θα γνωστοποιηθούν τα κενά της εκάστοτε δευτεροβάθμιας;

Τα τελευταία χρόνια ελάχιστες διευθύνσεις ανακοινώνουν τα κενά τους, και μάλιστα την τελευταία στιγμή, με συνέπεια οι αναπληρωτές να μην έχουν στα χέρια τους το πολύτιμο δεδομένο που καθορίζει τις περιοχές που δηλώνουν.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

– Ζητούμε την πρόσβαση στην ιστοσελίδα του ΟΠΣΥΔ κατά το χρονικό διάστημα που αναμένεται η εκάστοτε φάση και συγκεκριμένα για τη δυνατότητα προσθήκης, αφαίρεσης και αλλαγή της σειράς προτίμησης των περιοχών.

– Ζητούμε τη μείωση της ποινής στον ένα χρόνο, καθώς οι περισσότερες περιπτώσεις αναπληρωτών που αρνούνται μία θέση είναι λόγω δυσμενών συνθηκών διαβίωσης και όχι λόγω ανωριμότητας.

– Ζητούμε να δημιουργηθούν κατοικίες για αναπληρωτές ή να υπάρξει κάποιος νόμος που θα προστατεύει τους αναπληρωτές στην περίπτωση που κάποιος ενοικιαστής θα μας αποκλείει την ενοικίαση λόγω της ολιγόμηνης παραμονής μας. Επίσης να οριστεί ένα ανώτατο χρηματικό όριο στις τιμές των ενοικίων που ζητούν οι ενοικιαστές από έναν αναπληρωτή, για να εκλείψουν φαινόμενα όπως οι υψηλές τιμές των 500 ευρώ.

– Ζητούμε την πρόσληψη ατόμων που θα φυλάττουν τα παιδιά σε περιπτώσεις σχολείων που είναι πολυπληθή και μεγάλα ως κτήρια. Προκειμένου να εξασφαλισθεί η ασφάλεια των μαθητών θα χρειαστεί να υπάρχουν φύλακες ανά αριθμό συγκεκριμένων τ.μ. και έτσι οι καθηγητές να μην βρεθούν εκτεθειμένοι αν γίνει κάποιο ατύχημα.

– Ζητούμε παρομοίως την κάλυψη των καθηγητών και στην περίπτωση που συνοδεύουν μαθητές στις μονοήμερες και πολυήμερες εκδρομές.

– Ζητούμε οι καθηγητές που είναι ΑΜΕΑ να έχουν την προτεραιότητα και το δικαίωμα πρόσληψης σε περιοχές κατοικίας τους.

– Ζητούμε την πλήρη εξίσωση των παροχών και δικαιωμάτων των αναπληρωτριών μητέρων και εγκύων με αυτών των μονίμων.

– Ζητούμε τη συστηματική ενημέρωση περι νομοθετικού πλαισίου που αφορά τους αναπληρωτές καθηγητές καθώς συχνά μπορεί να γίνουν παραβιάσεις από τις αρμόδιες διευθύνσεις του εκάστοτε σχολείου.

– Ζητούμε την αύξηση του μισθού των αναπληρωτών καθώς οι συνθήκες διαβίωσης δεν μπορούν να ικανοποιηθούν με τον ήδη υπάρχοντα μισθό.

– Τέλος, ζητούμε την αλλαγή του χρονικού διαστήματος μέσα στο οποίο καλείται να εμφανιστεί ο εκπαιδευτικός στην περιοχή πρόσληψης από την ημερομηνία ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων. Συγκεκριμένα ζητούμε από 5 ημέρες να γίνουν 10 ημέρες.

Κλείνοντας, όποιος δηλώνει την προτίμηση του να υπηρετήσει ως αναπληρωτής, έχει ήδη αποφασίσει ότι θα κληθεί να αντιμετωπίσει διάφορες δυσάρεστες καταστάσεις και για αυτό το έχει σκεφτεί νωρίτερα, έχει ζυγίσει τις καταστάσεις και επέλεξε με ωριμότητα να το κάνει. Όμως καθοδόν, προκύπτουν εκ νέου ζητήματα που αρχικά ήταν διαφορετικά και έτσι βρίσκεται εκτεθειμένος και ο ίδιος και τα μέλη της οικογένειάς του.

Δείτε επίσης

Ολα τα καθηκοντολόγια εκπ/κών-ΕΕΠ-ΕΒΠ-Σχολ. Νοσηλευτών-Συμβ. Εκπ/σης-Δ/ντών, σε σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Σύλλ. διδασκόντων 

Ωράριο εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ | Νομοθεσία 

Ποιες άδειες δικαιούνται εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ/ΕΒΠ μόνιμοι-αναπληρωτές-νεοδιόριστοι-ΑμεΑ – Ποιος τις χορηγεί 

Οδηγός εκπαιδευτικού 2024-25: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Αδειες-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση