Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ψήφισμα ΕΒΠ: Δικαίωση Παγίων Αιτημάτων Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ψήφισμα ΕΒΠ: Δικαίωση Παγίων Αιτημάτων Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού – Τα πάγια και δίκαια αιτήματα επί 20ετίας μένουν στο συρτάρι του ΥΠΑΙΘΑ.

Ψήφισμα ΕΒΠ

Ακολουθεί το Ψήφισμα για το ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Σύμφωνα με την Αρχής της Ίσης Μεταχείρισης (του  ν. 4443/2016 (ΦΕΚ Α’ 232)) έμμεση διάκριση συντρέχει όταν μια διάταξη, κριτήριο ή πρακτική θίγει μια ομάδα ,(παρ.γ). στους όρους και τις συνθήκες εργασίας και απασχόλησης.

Τα τελευταία 20 χρόνια έχουν γίνει αλλαγές σε όλους τους εκπαιδευτικούς κλάδους της ειδικής αγωγής , εκτός του ΕΒΠ.

Ο κλάδος του ΕΒΠ υποστηρίζει μαθητές/τριες με αναπηρίες, έχοντας ενεργό ρόλο σε όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και σε κάθε δραστηριότητα  σχολικής ζωής. Υποστηρίζει τη συνεκπαίδευση, την ένταξη και ισότιμη συμμετοχή, την κοινωνικοποίηση. Ενισχύει την αυτονομία , αυτοεξυπηρέτηση και την αυτοφροντίδα, μέσα από προγράμματα σίτισης, προγράμματα αγωγής τουαλέτας κ.α.

Παρόλη την αδιαμφισβήτητα σημαντική και άμεση συνεισφορά του ,βρίσκεται σε συνεχή υποβάθμιση του έργου του , καταπάτηση των δικαιωμάτων του και άνιση μεταχείριση σε σχέση με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.

Απαιτούμε: ·

  • Άμεση αλλαγή από ΔΕ σε ΤΕ. Προσλαμβάνεται με πτυχία κατηγορίας ΤΕ και πληρώνεται με τις κατώτερες αποδοχές κατηγορίας ΔΕ (σύμφωνα με το αρ.18 του ν.3699/2018(όπως τροποποιήθηκε με την παρ.5β του άρ.56 ν.3966/2011, ΦΕΚ ,Α118)) ·
  • Ίση μεταχείριση ωραρίου. Όλοι οι εκπαιδευτικοί κλάδοι έχουν 25ωρο ωράριο με «μονόωρα κενά », το ΕΒΠ 30ωρο με ένα 15λεπτο διάλλειμα.
  • Ένταξη  στα Βαρέα & Ανθυγιεινά. Εκπονεί προγράμματα σίτισης και αγωγής τουαλέτας, οπότε και διαχειρίζεται τα  σωματικά υγρά των μαθητών /τριων με πολλαπλές αναπηρίες ,με κινητικές δυσκολίες, και με μαθητές/τριες που χρησιμοποιούν αμαξίδιο. Δεν  υπάρχει ικανή κάλυψη των τμημάτων, ώστε ένα ΕΒΠ να αντιστοιχεί σε 1τμήμα. Ένα ΕΒΠ συνήθως αντιστοιχεί σε 3 τμήματα. ·
  • Αλλαγή ονομασίας κλάδου σε ΕΥΕΠ ιδικό Υ ποστηρικτικό Ε κπαιδευτικό Π ροσωπικό) . Για το ΕΒΠ το Β (ΒΟΗΘΟΣ) είναι η πηγή υποβάθμισης και υπονόμευσης του έργου του. Αντιμετωπίζεται αρκετά συχνά ως προσωπικός βοηθός , κάνει «για όλες τις δουλειές και τα θελήματα» , καθαρίζει τουαλέτες , γραφεία κ.α. Αυτή η πρακτική έχει ως αποτέλεσμα, την ακύρωση των καθηκόντων υποστήριξης/εκπαίδευσης  των μαθητών/τριών με αναπηρίες  και την ψυχοσυναισθηματική του εξουθένωση. Ορισμένες φορές η εξουθένωση αυτή οδηγεί σε άδεια άνευ αποδοχών , ακόμα και σε παραίτηση. ·
  • Συμπερίληψη ΕΒΠ σε επιμορφώσεις .
  • ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ  .Δυνατότητα φοίτησης στην ΑΣΠΑΙΤΕ ή δημόσιο Πανεπιστήμιο για την απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας όπως στους λοιπούς εκπαιδευτικούς. ·
  • Δικαίωμα εκλογής Αιρετού μέλους στα ΠΥΣΕΕΠ( Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ) – ΚΥΣΕΕΠ (Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού. Τα συμβούλια αυτά γνωμοδοτούν για άδειες ασκήσεων ιδιωτικού έργου σε ΕΕΠ-ΕΒΠ, εκδικάζουν πειθαρχικές υποθέσεις, προτείνουν μονιμοποιήσεις, γνωμοδοτούν μισθολογική εξέλιξη, αποφασίζουν για απολύσεις κ.α. Η μη εκλογή  αντιπροσώπου ΕΒΠ αφαιρεί τη φωνή και το δικαίωμα ψήφου στις αποφάσεις που παίρνονται για τον κλάδο.
  • Ένταξη στην Προσχολική Αγωγή για την κάλυψη των αναγκών της Πρώιμης Παρέμβασης, που κρίνεται επιβεβλημένη και αναγκαία για μαθητές/τριες με αναπηρία.

Τα πάγια και δίκαια αιτήματα επί  20ετίας  μένουν στο συρτάρι του ΥΠΑΙΘΑ και το ΕΒΠ συνεχίζει να αντιμετωπίζεται ως υποδεέστερος κλάδος , με αποτέλεσμα τη  σωματική και ψυχική εξουθένωση.

Παρόλα αυτά, σταθερά και καθημερινά παλεύει να διατηρήσει την αξιοπρέπεια του και το δικαίωμα να εκτελέσει τα καθήκοντα του , με μόνο στόχο την κάλυψη των αναγκών για αυτονομία, αυτοφροντίδα, συμπερίληψη , ένταξη και ισότιμη μεταχείριση των μαθητών/τριών με αναπηρίες, που υποστηρίζει με κάθε κόστος .

Μπορείτε να ψηφίσετε από εδώ: https://secure.avaaz.org/community_petitions/el/upourgeio_paideias_threskeumaton_athletismou_dikaiose_pagion_aitematon_ebp_eidiko_boethetiko_prosopiko/?cJsBcub&utm_source=sharetools&utm_medium=copy&utm_campaign=petition-1737045-dikaiose_pagion_aitematon_ebp_eidiko_boethetiko_prosopiko&utm_term

Δείτε επίσης

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Η ταυτότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού 

Οδηγός ΕΒΠ στην εκπαίδευση 

Ολα τα καθηκοντολόγια εκπ/κών-ΕΕΠ-ΕΒΠ-Σχολ. Νοσηλευτών-Συμβ. Εκπ/σης-Δ/ντών, σε σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Σύλλ. διδασκόντων 

Ωράριο εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ | Νομοθεσία 

Ποιες άδειες δικαιούνται εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ/ΕΒΠ μόνιμοι-αναπληρωτές-νεοδιόριστοι-ΑμεΑ – Ποιος τις χορηγεί 

Σχολικές αργίες 2024-25 και αργίες σε πόλεις της Ελλάδας λόγω θρησκευτικών επετείων 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση