Παρασκευή, 18 Απριλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΑΦ-Ανάθεση μαθήματος Ιστορίας: Επιστολή διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΑΦ-Ανάθεση μαθήματος Ιστορίας: Επιστολή διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού – Ζητά να εξασφαλιστεί η ανάθεση της Ιστορίας αποκλειστικά σε φιλολόγους.

ΣΑΦ-Ανάθεση μαθήματος Ιστορίας

Επιστολή απέστειλε ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ) προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας σε εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών και αποφοίτους Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης.

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων εκφράζει τον προβληματισμό και την αντίθεσή του με την ανάθεση αυτή και ζητά να εξασφαλιστεί η ανάθεση της Ιστορίας αποκλειστικά σε φιλολόγους, “όπως αρμόζει στην επιστημονική και παιδαγωγική βαρύτητα του μαθήματος”.

Ακολουθεί η επιστολή

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ (Σ.Α.Φ.)

Αριθμός Αναγνώρισης: 27/2023/21-7-2023 απόφαση Ειρηνοδικείου Άρτας Έδρα: Άρτα, Τηλ.: 6941408865, Email: saf.syllogos@gmail.com

Άρτα, 16/04/2025

Αρ. Πρωτ.: 48, 16/04/2025

ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα. Ζαχαράκη Σοφία

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού κ. Βρούτση Γιάννη Υφυπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κκ. Βλάση Κώστα, Παπαϊωάννου Νίκο Γενικό Γραμματέα Α/θμιας & Β/θμιας, κ. Κατσαρό Ιωάννη

Θέμα: Ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας σε εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών και αποφοίτους Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Αξιότιμοι κύριοι Υφυπουργοί και μέλη της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων επιθυμεί να εκφράσει τον προβληματισμό και την αντίθεσή του σχετικά με την ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας, σε αρκετές σχολικές μονάδες της χώρας, σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που δεν ανήκουν στον κλάδο ΠΕ02 Φιλολόγων, και συγκεκριμένα σε εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών, αλλά και των αποφοίτων Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης.

Ο προβληματισμός μας έγκειται στο γεγονός πως οι παραπάνω κατηγορίες δεν έχουν εντρυφήσει σε θέματα ιστορίας και αυτό αποδεικνύεται και στον οδηγό σπουδών τους. Ταυτόχρονα, η κατηγορία των αποφοίτων Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης σχετίζεται με τις θετικές επιστήμες, κάτι το οποίο εγείρει αμφιβολίες για την ποιότητα της διδασκαλίας και την παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές.

Το μάθημα της Ιστορίας, πυλώνας της ανθρωπιστικής παιδείας και θεμέλιο της ιστορικής συνείδησης των μαθητών μας, απαιτεί τη διδασκαλία του από επιστημονικά καταρτισμένους φιλολόγους με σπουδές στο συγκεκριμένο αντικείμενο και διδακτική εμπειρία στον χώρο των θεωρητικών επιστημών. Η ανάθεσή του σε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν την απαιτούμενη επιστημονική εξειδίκευση υποβαθμίζει το μάθημα και διακυβεύει τη σοβαρότητα και την εγκυρότητα της διδασκαλίας του.

Οι επιλογές της διδασκαλίας ειδικά τέτοιων μαθημάτων που διασφαλίζουν την ιστορία του έθνους και του φρονήματος δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι εις βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης. Ζητούμε την άμεση παρέμβασή σας ώστε να αποτραπεί η συνέχιση της πρακτικής αυτής και να εξασφαλιστεί η ανάθεση της Ιστορίας αποκλειστικά σε φιλολόγους, όπως αρμόζει στην επιστημονική και παιδαγωγική βαρύτητα του μαθήματος.

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ) συνεχίζει τις διεκδικήσεις του με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και των συνθηκών εργασίας των φιλολόγων του δημόσιου σχολείου.

Με βαθύτατη εκτίμηση,

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ)

Η Πρόεδρος – Ζαχαριάδου Ευδοξία

Η Γενική Γραμματέας – Αλεξίου Φωτεινή – Αγάπη

Δείτε επίσης

Ανάθεση μαθήματος Ιστορίας Α’ Τάξης ΠΕΠΑΛ: Προστίθενται οι κλάδοι ΠΕ34 και ΠΕ40 στη Β’ Ανάθεση 

Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου | ΦΕΚ 

ΦΕΚ: Αναθέσεις μαθημάτων ΠΕΠΑΛ

Πριν φύγετε

 Προγραμματισμός εξετάσεων Γενικών Λυκείων και Λυκείων ΕΑΕ σχολ. έτους 2024-25 | Εγγραφο

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply