Τρίτη, 2 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΑΦ για διαγωνισμό ΑΣΕΠ και κατανομή διορισμών: Zητά τον άμεσο διορισμό ικανού αριθμού Φιλολόγων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΑΦ για διαγωνισμό ΑΣΕΠ και κατανομή διορισμών: Zητά τον άμεσο διορισμό ικανού αριθμού Φιλολόγων με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων για να εξαλειφθεί ο στρεβλός θεσμός του αναπληρωτή Φιλολόγου.

ΣΑΦ για διαγωνισμό ΑΣΕΠ και κατανομή διορισμών

Eπιστολή απέστειλε ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ) προς το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Επιπροσθέτως ο ΣΑΦ ζητά τον άμεσο διορισμό ικανού αριθμού Φιλολόγων με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων για να εξαλειφθεί ο στρεβλός θεσμός του αναπληρωτή Φιλολόγου.

Σύμφωνα με τον ΣΑΦ οι μαθητές δεν πρέπει να αλλάζουν βασικές ειδικότητες κάθε χρόνο. Οφείλει το Υπουργείο να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη λειτουργία των Γυμνασίων- Λυκείων και για τη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας με σταθερότητα και σημείο αναφοράς τον μόνιμο εκπαιδευτικό σε κάθε σχολείο.

Ακολουθεί η επιστολή

Προς: Υπουργείο Παιδείας.        ΑΡΤΑ   21/06/2024

Αγαπητοί/ές υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας,

Με την παρούσα επιστολή, ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ) επιθυμεί να εκφράσει την έντονη αντίθεσή του στην πρόταση για εισαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών. Η προτεινόμενη αυτή αλλαγή στο σύστημα πρόσληψης θεωρούμε ότι θα έχει αρνητικές συνέπειες τόσο για τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς όσο και για το εκπαιδευτικό σύστημα συνολικά.

Πρώτον, ο γραπτός διαγωνισμός δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική διδακτική ικανότητα των υποψηφίων. Η διδασκαλία απαιτεί πολυεπίπεδες  δεξιότητες όπως η διαχείριση της τάξης, η δημιουργία ενθαρρυντικού μαθησιακού περιβάλλοντος, η προσαρμογή στις ανάγκες των μαθητών και η χρήση σύγχρονων διδακτικών μεθόδων. Αυτές οι δεξιότητες δεν μπορούν να αξιολογηθούν επαρκώς μέσω ενός γραπτού διαγωνισμού, ο οποίος περιορίζεται σε ακαδημαϊκή γνώση και θεωρητικά ερωτήματα.

Δεύτερον, το υπάρχον σύστημα πρόσληψης με βάση την προϋπηρεσία τα ακαδημαϊκά  προσόντα και τα κοινωνικά κριτήρια προσφέρει μεγαλύτερη δικαιοσύνη και αντικειμενικότητα. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν ήδη εργαστεί στα σχολεία έχουν αποδείξει τις ικανότητές τους στην πράξη και έχουν αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία. Η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ακαδημαϊκών προσόντων εξασφαλίζει ότι οι πλέον καταρτισμένοι και έμπειροι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στις τάξεις.

Τρίτον, η εισαγωγή ενός νέου διαγωνισμού ΑΣΕΠ θα επιφέρει σημαντικό κόστος τόσο σε οικονομικούς πόρους όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό. Η προετοιμασία για έναν τέτοιο διαγωνισμό απαιτεί χρόνο και χρήμα από τους υποψήφιους, ενώ το κράτος θα πρέπει να επενδύσει σε διαδικασίες διοργάνωσης και αξιολόγησης. Αυτό το κόστος θα μπορούσε να αξιοποιηθεί πιο αποδοτικά σε προγράμματα επιμόρφωσης και υποστήριξης των ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών.

Τέταρτον, η εισαγωγή ενός τέτοιου διαγωνισμού μπορεί να δημιουργήσει αβεβαιότητα και άγχος στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ήδη αντιμετωπίζουν την πίεση της εύρεσης εργασίας σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Η ασφάλεια και η σταθερότητα είναι απαραίτητα για να διατηρήσουμε ένα υψηλό επίπεδο εκπαιδευτικής ποιότητας.

Πέμπτον, η αλλαγή του συστήματος πρόσληψης θα διαταράξει την ισορροπία του εκπαιδευτικού συστήματος και θα αποσταθεροποιήσει την υπάρχουσα δομή που βασίζεται στην πολυετή εμπειρία και την ακαδημαϊκή κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Η ξαφνική αυτή μετάβαση μπορεί να οδηγήσει σε ελλείψεις προσωπικού και προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των σχολείων, επηρεάζοντας αρνητικά την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές μας όπως επίσης μία τέτοια αλλαγή δύναται να δημιουργήσει μεγάλες ανακατατάξεις με επίπτωση και στην ψυχολογία των μαθητών .

Για όλους αυτούς τους λόγους, ζητάμε από εσάς να αναθεωρήσετε την απόφαση για εισαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς και να διατηρήσετε το υφιστάμενο σύστημα πρόσληψης. Η διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση απαιτεί την αναγνώριση και την αξιοποίηση της πραγματικής εμπειρίας και των προσόντων των εκπαιδευτικών.

Με εκτίμηση, το διοικητικό συμβούλιο του

Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ)

Δείτε επίσης

Δίκαιη κατανομή διορισμών, κάλυψη των υφιστάμενων οργανικών και σύσταση νέων ζητούν οι Φιλόλογοι 

Την πραγματοποίηση των εξαγγελιών του Υπουργείου Παιδείας αναμένει η ΠΕΝΑΦΑ – Παραθέτει στοιχεία και 2 ερωτήματα 

Ενημέρωση για νέες οργανικές εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ-αριθμό διορισμών-νομοσχέδια Υπ. Παιδείας 

52.500 οι αναπληρωτές το 2023-24: Η Ζ. Μακρή για Παράλληλη-Τ.Ε-Διορισμούς-Ενταξ. Εκπ/ση | Παράθεση στοιχείων 

Καθηκοντολόγια εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Τ.Ε-Δ/ντων-Συμβ. Εκπ/σης-Συλλ. διδ/ντων 

Εγγραφή σε μητρώο Εμπειρογνωμόνων ΙΕΠ: 3η Ενεργοποίηση Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση