Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχετικά με την τοποθέτηση αναπληρωτών: Δύο σημεία που χρήζουν διόρθωσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχετικά με την τοποθέτηση αναπληρωτών: Δύο σημεία που χρήζουν διόρθωσης – Επισημάνσεις του εκπαιδευτικού ΠΕ04.01 Δημήτριου Νικολόπουλου.

Σχετικά με την τοποθέτηση αναπληρωτών

Δυο επισημάνσεις αναφορικά με δύο σημεία στη διαδικασία τοποθέτησης αναπληρωτών τα οποία χρήζουν διόρθωσης κοινοποίησε ο εκπαιδευτικός ΠΕ04.01 Δημήτριος Νικολόπουλος.

Ακολουθούν οι επισημάνσεις του εκπαιδευτικού

Δύο σημεία στην τοποθέτηση αναπληρωτών που χρήζουν διόρθωσης

 Αίτηση-δήλωση προτίμησης τοποθέτησης προσληφθέντων αναπληρωτών

Όπως αναφέρεται στο Εγχειρίδιο για Αίτηση-Δήλωση Προτίμησης Τοποθέτησης Αναπληρωτή που βρίσκεται στο ΟΠΣΥΔ «πάντα το πλήθος των διαθέσιμων κενών για τη συγκεκριμένη ειδικότητα και τύπο πρόσληψης, που είναι ίσο με τον αριθμό των προσληφθέντων.» Δηλαδή, αν για παράδειγμα σε μια περιοχή έχουν προσληφθεί σε μια φάση προσλήψεων 4 εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας στη Γενική Εκπαίδευση, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης που προσλήφθηκαν θα δώσει στους εκπαιδευτικούς αυτούς 4 κενά για να δηλώσουν προτίμηση τοποθέτησης, ακόμα και αν έχει περισσότερα κενά. Στην περίπτωση που τα κενά είναι περισσότερα από τους προσληφθέντες, προφανώς, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα επιλέξει ποια κενά θα δώσει στους προσληφθέντες. Αυτό πολλές φορές μπορεί να οδηγήσει στο άδικο φαινόμενο ένας αναπληρωτής π.χ. Β΄ φάσης να τοποθετηθεί σε κενό που θα ήθελε να τοποθετηθεί αναπληρωτής Α΄ φάσης με υψηλότερη θέση στον αξιολογικό πίνακα κατάταξης ΑΣΕΠ από τον αναπληρωτή Β΄ φάσης! Σίγουρα υπάρχουν οι περιπτώσεις όπου υπάρχουν κενά σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ή και σε ΣΜΕΑΕ τα οποία βάσει της παρ.9 του άρθρου 5 της Υ.Α.104627/ΓΔ5/07-08-2020 (ΦΕΚ 3344/Β’/10-08-2020) πρέπει να καλυφθούν κατά προτεραιότητα, οπότε εκεί επιβάλλεται τα κενά που θα δοθούν για δήλωση προτίμησης τοποθέτησης να είναι ισάριθμα των προσληφθέντων, γιατί σε διαφορετική περίπτωση μπορεί κενά σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ή και σε ΣΜΕΑΕ να μείνουν ακάλυπτα. Όμως, στην περίπτωση που δεν υπάρχουν τέτοια κενά, πρέπει να δίνονται στους προσληφθέντες αναπληρωτές όλα τα κενά!

 Χρονοδιάγραμμα ΠΥΣΔΕ τοποθετήσεων μόνιμων εκπαιδευτικών

Ως γνωστόν, βάσει της υπ’ αριθμ πρωτ. 137644/Ε1/03-09-2015 η τοποθέτηση των αναπληρωτών έπεται της τοποθέτησης των μονίμων. Υπάρχουν όμως ΠΥΣΔΕ που τη στιγμή που πρέπει να τοποθετήσουν τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς Α΄ φάσης δεν έχουν ολοκληρώσει τις τοποθετήσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών. Αυτό έχει ως συνέπεια να τοποθετηθούν οι αναπληρωτές και στη συνέχεια όταν τοποθετούνται μόνιμοι που δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα να υπάρχει το ενδεχόμενο να τοποθετηθούν σε θέση που προηγουμένως είχε τοποθετηθεί αναπληρωτής, οπότε ο αναπληρωτής να πρέπει να μετακινηθεί αλλού. Π.χ. Αναπληρωτής Α΄ φάσης που προσλήφθηκε στη Β΄ Πειραιά τοποθετείται στο Γυμνάσιο Πόρου. Στη φάση της τοποθέτησης π.χ. νεοδιοριζόμενων τοποθετείται κάποιος νεοδιοριζόμενος στο Γυμνάσιο Πόρου και μετά δεν υπάρχουν διαθέσιμα κενά για τον αναπληρωτή στον Πόρο. Οπότε, ο αναπληρωτής πρέπει να πάει σε άλλο μέρος της Β΄Πειραιά (π.χ. στην Ύδρα). Πρέπει, λοιπόν, όλα τα ΠΥΣΔΕ πριν τη στιγμή της τοποθέτησης των αναπληρωτών Α΄ φάσης να έχουν ολοκληρώσει τις τοποθετήσεις των μόνιμων!

 Δημήτριος Νικολόπουλος, εκπαιδευτικός ΠΕ04.01

Δείτε επίσης

Αλλαγή υπολογισμού κενών Μεταθέσεων ζητούν νεοδιόριστοι του 2023-Να λαμβάνονται υπόψη και λειτουργικά κενά μαζί με τα οργανικά 

Μακρή για προσλήψεις: 37.701 έως τώρα-Δεν βρέθηκαν 483 αναπληρωτές-Ειδική Προκήρυξη και Τοπική Πρόσκληση σύντομα

Συζήτηση για τα δώρα στη Bουλή: “Δεν υπάρχει χώρος να δοθούν-2,35 δισ. δώσαμε στους δημοσίους υπαλλήλους” 

Μακρή για άνοιγμα πινάκων: Συζητήσεις με ΑΣΕΠ για απλούστευση της διαδικασίας-Μέχρι πότε ισχύουν οι υπάρχοντες 

Δάνεια από το ΜΤΠΥ: Αιτήσεις από 30.10.2024 – Ενημέρωση από τον Σύλλογο Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών ΥΠΕΠΘ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση