Συνάντηση ΠΕΣΜΕΑ με Υπουργείο Παιδείας: Τι ειπώθηκε για ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-ΕΕΕΕΚ-ΕΝΕΕΓΥΛ-ΣΜΕΑΕ-Τ.Ε-Παράλληλη-Εκπαιδευτικό Προσωπικό.
Συνάντηση ΠΕΣΜΕΑ με Υπουργείο Παιδείας
Συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025τ ου Προέδρου και Αντιπρόεδρου του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής (ΠΕΣΜΕΑ) με στελέχη του Υπουργείου Παιδείας, όπου συζητήθηκαν θέματα που περιέχονταν στον αναλυτικό φάκελο που κατετέθηκε από τον ΠΕΣΜΕΑ και τα οποία είχαν να κάνουν με τα ΚΕΔΑΣΥ, τα ΕΕΕΕΚ, τα ΕΝΕΕΓΥΛ, τις ΣΜΕΑΕ, τα Τμήματα Ενταξης, την Παράλληλη Στήριξη, τους Συμβούλους Εκπαίδευσης και το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΠΕΣΜΕΑ
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής Π.Ε.Σ.Μ.Ε.Α.
Αθήνα, 15/04/2025
Θέμα: Συνάντηση εργασίας του Π.Ε.Σ.Μ.Ε.Α. στο Υπουργείο Παιδείας
Την Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής (Π.Ε.Σ.Μ.Ε.Α.) με εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Συγκριμένα το Υπουργείο εκπροσωπήθηκε από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κ. Ιωάννη Μπουσδούνη και τον ειδικό σύμβουλο κ. Απόστολο Παπακωνσταντίνου ενώ τον Π.Ε.Σ.Μ.Ε.Α. εκπροσώπησε ο Πατήρ Εμμανουήλ Πνευματικάκης (Πρόεδρος) και ο κ. Βασίλειος Χριστινάκης (Α’ Αντιπρόεδρος).
Η υποδοχή ήταν θερμή και το κλίμα που επικράτησε ήταν συνεργατικό. Ακολούθησε ένας ουσιαστικός και εποικοδομητικός διάλογος, για θέματα που απασχολούν τον χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα, που περιέχονταν στον αναλυτικό φάκελο που κατετέθηκε από τον Π.Ε.Σ.Μ.Ε.Α., για αρκετά από τα οποία δόθηκαν απαντήσεις ενώ στο τέλος υπήρχε ολιγόλεπτη συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κ. Ιωάννη Κατσαρό.
ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
- Ενημερώσαμε ότι ενώ η εκπαιδευτική αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών όλων των βαθμίδων στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. αφορά μόνο τα αντικείμενα της γλώσσας και των μαθηματικών, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συμβαίνει το απαράδεκτο τα μαθηματικά να μπορούν να αξιολογηθούν από εκπαιδευτικό ΠΕ04, καθότι η νομοθεσία τοποθετεί μαθηματικό (ΠΕ03) ή εκπαιδευτικό φυσικών επιστημών (ΠΕ04) στις οργανικές και λειτουργικές θέσεις, καθιστώντας την αξιολόγηση του παιδιού αναξιόπιστη ενώ θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι έχουμε “αντιποίηση” επαγγέλματος. Ενημερώσαμε ότι λόγω αυτής της απαράδεκτης διάταξης τα μαθηματικά φαίνεται ότι αξιολογούνται από τους μαθηματικούς μόνο σε ποσοστό 40%! Αυτό προκύπτει από τις μεταθέσεις ΠΕ03 και ΠΕ04 σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. από το 2019 μέχρι σήμερα, όπου για πρώτη φορά μπήκε ο κλάδος ΠΕ04 στα ΚΕΔΔΥ (νυν ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) με τον Νόμο 4547/2018. Συγκεκριμένα οι μεταθέσεις εκπ/κων Β/θμιας που αξιολογούν μαθηματικά σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. 2019-2025.
2025 | 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | ΣΥΝ
ΟΛΟ |
|
ΠΕ
03 |
5 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 16 | |
ΠΕ
04.01 |
7 | 1 | 4 | 5 | 17 | |||
ΠΕ
04.02 |
1 | 2 | 3 | |||||
ΠΕ
04.04 |
1 | 1 | 2 | |||||
ΠΕ
04.05 |
1 | 1 | 2 | |||||
ΣΥΝ
ΟΛΟ |
12 | 4 | 8 | 13 | 1 | 1 | 1 | 40 |
Οι μαθηματικοί είναι μόλις 16 από τους 40 και οι ΠΕ04 (φυσικοί, χημικοί βιολόγοι, γεωλόγοι) είναι 24. Συνολικά 47 οργανικές θέσεις προβλέπονται στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και μετά την φετινή απόφαση να γίνονται απευθείας διορισμοί σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. θεωρούμε, ότι και οι περισσότερες από τις εναπομείνασες λίγες θέσεις θα καλυφθούν από ΠΕ04. Ως απάντηση πήραμε ότι αναγνωρίζουν ότι υπάρχει πρόβλημα και μας διαβεβαίωσαν ότι θα προχωρήσουν σε εσωτερική ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.
- Ενημερώσαμε ότι ένα από τα κύρια θέματα που αποφασίζει η διεπιστημονική ομάδα για ένα παιδί, είναι η πρόταση φοίτησης κατά την αλλαγή βαθμίδας από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Η συμμετοχή επιπλέον εκπαιδευτικού Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διεπιστημονική ομάδα ο/η οποίος/α γνωρίζει τα πλαίσια φοίτησης στη βαθμίδα του/της και τις απαιτήσεις τους, θα βελτίωνε την αποτελεσματικότητα της.
- Εκτιμούμε ότι θα υπάρχει υποβάθμιση της ποιότητας με την κατάργηση του ορίου προϋπηρεσίας στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. αφού το προσωπικό πρέπει να έχει ιδία εμπειρία από τις εκπαιδευτικές δομές, που θα προτείνει για κατάλληλο πλαίσιο φοίτησης αλλά και γενικότερα όλα τα πλαίσια που φοιτούν τα παιδιά.
Η απάντηση που πήραμε είναι πως θεωρούν ότι οι νεοδιόριστοι θα εκπαιδευτούν και θα αποκτήσουν εμπειρία εντός του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ..
- Θέσαμε την ανάγκη για νέο σταθμισμένο εργαλείο για τα μαθηματικά. Μας ενημέρωσαν ότι υπάρχει διαδικασία διαγωνισμού για την προμήθεια νέων εργαλείων.
- Ενημερώσαμε ότι η Ε.Δ.Υ. πρέπει να λειτουργεί στο γενικό σχολείο περισσότερες μέρες από τη μία μέρα, που κρίνεται από όλους τους εμπλεκόμενους, ως ανεπαρκής και προτείναμε να υποστηρίζονται κατά το μέγιστο 3 σχολικές μονάδες ανά 1 ΕΔΥ. Επιπλέον, η Ε.Δ.Υ. στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να έχει όχι μόνο τον ένα εκπαιδευτικό του Τ.Ε. όπως ορίζει ο νόμος, που έχει νόημα για την Α/θμια, αλλά από έναν εκπαιδευτικό κάθε ειδικότητας από τις ειδικότητες του Τ.Ε. του σχολείου δευτεροβάθμιας. Η απάντηση που πήραμε είναι ότι γίνεται μια προσπάθεια να υπολογίζονται τα σχολεία που θα υποστηρίζει μια Ε.Δ.Υ. με βάση το πλήθος των παιδιών των σχολείων.
Ε.Ε.Ε.ΕΚ.
- Ζητήσαμε τον τερματισμό του αναχρονισμού που υπάρχει αυτή τη στιγμή στις αναθέσεις των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. όπου εκπαιδευτικός ΠΕ70/71 μπορεί να διδάσκει Γλώσσα και Μαθηματικά σε εφήβους και ενήλικες, δηλαδή για ηλικίες και βαθμίδα που ουδέποτε έχει εκπαιδευτεί. Η πρόβλεψη αυτή αφορούσε εποχές πριν 20 χρόνια, που δεν υπήρχε εξειδικευμένο προσωπικό δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η απάντηση που πήραμε είναι ότι το Υπουργείο είναι θετικό να αλλάξει το καθεστώς.
- Ζητήσαμε την παραγωγή εξατομικευμένου υλικού για την εκπαίδευση των παιδιών. Η απάντηση που πήραμε ήταν θετική και το Ι.Ε.Π. έχει αναλάβει ήδη τη διαδικασία δημιουργίας τους.
ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.
- Ζητήσαμε την ίδρυση ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. σε κάθε πόλη. Η απάντηση ήταν ότι το υπουργείο είναι θετικό αλλά αυτό εξαρτάται από τους Δήμους και άλλους παράγοντες. Ενδεικτικά, ενημερωθήκαμε ότι ενώ είχε δοθεί έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας για ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. στην Κω το έκοψε το Υπουργείο Οικονομικών αφού εκτίμησε, ότι υπήρχε πρόβλημα, διότι ο Δήμος δεν είχε εξασφαλισμένο το κτηριακό ζήτημα.
- Ζητήσαμε την έκδοση της υπουργικής απόφασης που προβλέπει το Άρθρο 94 ΝΟΜΟΣ 4823/2021 για τον Υπεύθυνο Διασύνδεσης με τη Μαθητεία στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια. Η απάντηση ήταν θετική και θα εκδοθεί η απόφαση, ενώ σημειώθηκε ότι από τα στοιχεία του υπουργείου η μαθητεία πάει πολύ καλά στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ..
- Ζητήσαμε την αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. που είναι μονόωρο μάθημα ενώ στο Γενικό Γυμνάσιο δίωρο με αποτέλεσμα να υπάρχει κατάφωρη διάκριση και υποβάθμιση των εκπαιδευτικών αναγκών και επαγγελματικών δεξιοτήτων που έχει ως στόχο να αναπτύξουν τα παιδιά στη συγκεκριμένη δομή. Μας απάντησαν ότι θα πρέπει να το δουν με το ΙΕΠ.
- Ενημερώσαμε ότι το μάθημα του Σ.Ε.Π. στα ΕΠΑ.Λ. διδάσκεται στην Α Τάξη ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να διαλέξουν και τον Τομέα που θέλουν να φοιτήσουν στη Β Τάξη. Στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. όμως το μάθημα γίνεται στη Β τάξη που τα παιδιά ήδη έχουν επιλέξει τομέα. Ζητήσαμε η διδασκαλία του μαθήματος να γίνεται στην Α τάξη Λυκείου των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.. Αναγνωρίστηκε το λογικό του αιτήματος και θα εξεταστεί σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π..
- Ζητήσαμε την ένταξη των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. στο πρόγραμμα Μ.Ν.Α.Ε. στην λογική ότι το λύκειο των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. είναι όπως το ΕΠΑΛ.
- Ζητήσαμε στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. προσθήκη 2ου εκπαιδευτικού εάν το τμήμα έχει από 7 έως 9 μαθητές, όπως προβλέπεται αντίστοιχα στα ΕΠΑ.Λ.. Η απάντηση στο αίτημα ήταν θετική.
- Ζητήσαμε την αύξηση του ορίου απουσιών στις 130 όπως ισχύει για τα ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑ.Λ. και ίσχυε μέχρι και το 2023 και το οποίο αιφνιδιαστικά άλλαξε στο τέλος του.
- Ζητήσαμε την τροποποίηση των γενικών Α.Π.Σ..
- Τέλος ζητήσαμε προσαρμοσμένα Βιβλία στις ανάγκες των μαθητών.
Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
- Ζητήσαμε την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων από τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ., Ειδικά Λύκεια) καθώς δε συνάδει με τη φιλοσοφία της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που μιλάει για εξατομίκευση της εκπαίδευσης. Η ισοτιμία καθορίζεται από το Α.Π.Σ. και όχι από τον τρόπο αξιολόγησης. Η απάντηση που πήραμε ήταν ότι υπάρχει μία γενική συζήτηση με το Ι.Ε.Π. αλλά όχι κάτι συγκεκριμένο.
- Ζητήσαμε να υπάρχει πρόβλεψη για προμήθεια σχολικού λεωφορείου για κάθε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ώστε απρόσκοπτα να μπορούν να συμμετέχουν τα παιδιά στις διδακτικές/εκπαιδευτικές επισκέψεις τους και να μην είναι αποκλεισμένα στο σχολείο. Η απάντηση που πήραμε ήταν θετική και ότι ήδη υπάρχει εισήγηση προς το Υπουργείο Εσωτερικών, ώστε να υπάρχουν λεωφορεία που θα υποστηρίξουν πέρα από τις δράσεις και τις επισκέψεις καθώς και τα προγράμματα συνεκπαίδευσης με τα γενικά σχολεία που θέλει το Υπουργείο να ενισχύσει.
- Ζητήσαμε τη μείωση της γραφειοκρατίας, τήρηση όλων των υπηρεσιακών βιβλίων και εντύπων αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή.
- Προσθήκη στην Υπουργική Απόφαση σχετικά με τις εκδρομές – εκπαιδευτικές επισκέψεις Β/θμιας, διάταξης που θα δίνει τη δυνατότητα πραγματοποίησης επίσκεψης εκτός σχολείου ενός μαθητή/μαθήτριας ή μικροομάδας στα πλαίσια εξατομικευμένων προγραμμάτων εκπαίδευσης ή/και υποστήριξης τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από Ε.Ε.Π.. Η πρόταση μας αντιμετωπίστηκε θετικά και θα την εξετάσουν.
- Προσθήκη στην Υπουργική Απόφαση σχετικά με τη φοίτηση (5130/τ. Β΄/10-9- 2024) πρόβλεψης, ώστε οι απουσίες μαθητών που οφείλονται σε μη λειτουργία μέσων μεταφοράς από/προς το σχολείο, που μισθώνει η Περιφέρεια για μαθητές Σ.Μ.Ε.Α.Ε., λόγω βλάβης, ασθένειας οδηγού ή/και συνοδού ή για οποιουδήποτε άλλου αντικειμενικού λόγου, η οποία βεβαιώνεται από το αρμόδιο γραφείο της Περιφέρειας, να μη λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών αυτών που χρησιμοποιούν τα μέσα αυτά για τη μεταφορά τους στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.. Υπήρχε θετική αντιμετώπιση του αιτήματος και θα εξεταστεί.
Τμήματα ένταξης (Τ.Ε.)
- Ζητήσαμε την τροποποίηση του καθηκοντολογίου, το οποίο ισχύει από το 2007. Ζητήσαμε την από κοινού, ισότιμη συμμετοχή και ευθύνη των 2 εκπαιδευτικών (γενικής – ειδικής) στην αξιολόγηση των μαθητών/τριών του Τ.Ε. καθ’ όλη τη φοίτηση τους. Συγκεκριμένα, συνεργασία με κοινή σύνταξη/εισήγηση και βαθμολόγηση σε ολιγόλεπτα τεστ – διαγωνίσματα – προαγωγικές/απολυτήριες γραπτές/προφορικές εξετάσεις. Η βαθμολογία θα προκύπτει από τον μέσο όρο των 2 εκπαιδευτικών. Καταθέσαμε αναλυτική πρόταση (http://tiny.cc/kathikontologio25) για όλα τα παραπάνω. Η απάντηση που πήραμε είναι ότι το υπουργείο θέλει να αλλάξει το καθηκοντολόγιο και είναι θετικό.
- Ζητήσαμε την δημιουργία νέων Τ.Ε. στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδικά στο Λύκεια και στα ΕΠΑ.Λ.. Η απάντηση ήταν θετική.
- Ζητήσαμε την κάλυψη όλων των ωρών στα μαθηματικά ενός σχολείου με θεσμοθέτηση επιπλέον οργανικών θέσεων μαθηματικών Ε.Α.Ε. λόγω ότι είναι πολύ περισσότερες από όσες δύναται να καλύψει ο ένας οργανικά τοποθετημένος Μαθηματικός του Τ.Ε. σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Παράλληλη στήριξη
- Ζητήσαμε την τροποποίηση του καθηκοντολογίου, το οποίο ισχύει από το 2007. Ζητήσαμε την από κοινού, ισότιμη συμμετοχή και ευθύνη των 2 εκπαιδευτικών (γενικής – ειδικής) στην αξιολόγηση των μαθητών/τριών της Παράλληλης Στήριξης καθ’ όλη τη φοίτηση τους. Συγκεκριμένα, συνεργασία με κοινή σύνταξη/εισήγηση και βαθμολόγηση σε ολιγόλεπτα τεστ – διαγωνίσματα – προαγωγικές/απολυτήριες γραπτές/προφορικές εξετάσεις. Η βαθμολογία θα προκύπτει από τον μέσο όρο των 2 εκπαιδευτικών. Καταθέσαμε αναλυτική πρόταση (http://tiny.cc/kathikontologio25) για όλα τα παραπάνω. Η απάντηση που πήραμε είναι ότι το υπουργείο θέλει να αλλάξει το καθηκοντολόγιο και είναι θετικό.
Σύμβουλοι εκπαίδευσης
- Ενημερώσαμε ότι οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής αυτή τη στιγμή έχουν ως χώρο ευθύνης τους τόσο την Α/θμια όσο και τη Β/θμια, πρακτικά έχουν σχεδόν όλα τα σχολεία της περιοχής τους καθιστώντας το έργο τους εξαιρετικά δύσκολο. Σε αντίθεση με τους συμβούλους ειδικοτήτων που είναι κοινές στις 2 βαθμίδες οι γνώσεις αυτών, της ειδικής αγωγής, περιορίζονται στη βαθμίδα του κλάδου του βασικού τους πτυχίου, καθιστώντας τους μη αποτελεσματικούς για τη βαθμίδα που δεν ανήκουν στην οποία ουδέποτε έχουν εργαστεί, δεν έχουν σπουδάσει και δε γνωρίζουν. Προτείναμε τη θεραπεία αυτής της παθογένειας με την επιλογή ξεχωριστών συμβούλων ειδικής αγωγής ανά βαθμίδα. Η απάντηση που πήραμε ήταν θετική και ότι σε πρόσφατη συνάντηση εργασίας του Υπουργείου με τους Επόπτες Ποιότητας ζήτησαν το ίδιο και εκείνοι.
Προσωπικό
- Ζητήσαμε την επαναφορά του επιδόματος ειδικής αγωγής για το προσωπικό Ε.Α.Ε. σε όλες τις δομές του (Σ.Μ.Ε.Α.Ε., Τ.Ε., Παράλληλη) ως ελάχιστη ανταπόδοση για το πολυδιάστατο, δύσκολο και πολλές φορές επικίνδυνο για την υγεία τους έργο, το οποίο προσφέρουν.
- Ζητήσαμε νέους διορισμούς για την κάλυψη όλων των οργανικών κενών στην ειδική αγωγή. Υπάρχουν περισσότερα από 50 οργανικά κενά ΠΕ03 ειδικής αγωγής καθώς και περίπου 25 οργανικές θέσεις στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. που καλύπτονται από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04, οι οποίοι ασκούν το έργο των μαθηματικών αξιολογώντας μαθηματικά. Η απάντηση ήταν ότι στόχος τους είναι να καλύψουν όλα τα κενά εκπαιδευτικών στους φετινούς διορισμούς στην ειδική.
- Ζητήσαμε την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης με αντικείμενο την εφαρμογή του μοντέλου της συνδιδασκαλίας και συνεργασίας όπως προβλέπει η νομοθεσία για τα Τμήματα Ένταξης και την Παράλληλη Στήριξη. Η απάντηση ήταν θετική και ότι έχει προταθεί προς το Ι.Ε.Π. που είναι υπεύθυνο.
- Ενημερώσαμε ότι στον κλάδο ΠΕ22 Επαγγελματικών Συμβούλων εντάσσονται απόφοιτοι φιλολογικών/φιλοσοφικών σχολών, ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί με μεταπτυχιακό στον επαγγελματικό προσανατολισμό και καλούνται να εργαστούν σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Β/θμιας και ειδικότερα σε ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ., Ειδικά Λύκεια και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.. Θεωρούμε ότι ο αποκλεισμός όλων των υπόλοιπων ειδικοτήτων που διδάσκουν τα παιδιά των σχολείων αυτών πρέπει να αρθεί αφού το βασικό προσόν, που διαθέτουν οι προηγούμενοι δεν είναι το βασικό τους πτυχίο αλλά η μεταπτυχιακή τους εκπαίδευση. Ζητήσαμε να προστεθούν στους τίτλους σπουδών και όλες οι εκπαιδευτικές ειδικότητες Β/θμιας εκπαίδευσης. Η απάντηση που πήραμε είναι ότι είναι δίκαιο και λογικό το αίτημα και ότι συμφωνούν, παρόλα αυτά η όποια αλλαγή δεν προλαβαίνει να γίνει για τους φετινούς διορισμούς.
Ευελπιστούμε για την ικανοποίηση όλων των παραπάνω ζητημάτων, που θα βελτιώσουν την λειτουργία της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Ευχαριστούμε το Υπουργείο και τους εκπροσώπους του για την υποδοχή και την ειλικρινή διάθεση για συνεργασία.
Με εκτίμηση,
εκ του Δ.Σ. του
Πανελληνίου Επιστημονικού Συλλόγου Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής
Δείτε επίσης
Ζαχαράκη για σχολικό εκφοβισμό: Δέσμευση για αύξηση Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στα σχολεία
Υπολογισμός μισθοδοσίας δημοσίου υπαλλήλου ΠΕ/ΤΕ/ΔΕ/ΥΕ ανά ΜΚ-Μικτά-Καθαρά-Φόρος | Εφαρμογή
Προκήρυξη 2Κ/2025: 162 θέσεις στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο-Αιτήσεις από 15 έως 30.05.2025
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/sinantisi-pesmea-me-ypourgeio-paideias-ti-ipothike-gia-kedasy-edy-eeeek-eneegyl-smeae-te-parallili/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.