Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ 12.11.2024: Τι συζητήθηκε-Ενημέρωση για την εκπαιδευτική επικαιρότητα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ 12.11.2024: Τι συζητήθηκε και ενημέρωση για την εκπαιδευτική επικαιρότητα από τους Αιρετούς Θοδωρή Κατσωνόπουλο και Μπάμπη Κόκλα.

Συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ 12.11.2024

Για τα θέματα που συζητήθηκαν κατά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ την Τρίτη 12.11.2024 αλλά και για την εκπαιδευτική επικαιρότητα ενημερώνουν οι Αιρετοί στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θοδωρής Κατσωνόπουλος και Μπάμπης Κόκλας.

Αναλυτικά

Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ και την εκπαιδευτική επικαιρότητα

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε σχετικά με τα θέματα και τις αποφάσεις της συνεδρίασης του ΚΥΣΔΕ που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 12 Νοεμβρίου:

  1. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών ΔΕ από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ στην ΕΑΕ

Εξετάστηκαν τέσσερις (4) αιτήσεις νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ και απορρίφθηκαν κατά πλειοψηφία λόγω μη πλήρωσης των τυπικών προϋποθέσεων (άρθρο 62 του ν. 4589/2019 όπως διαμορφώθηκε με την προσθήκη εδαφίου με το άρθρο 17 του ν. 5128/2024)

  1. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών ΔΕ από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ

Εξετάστηκαν εννέα (9) αιτήσεις απόσπασης (νέες, ενστάσεις, επανεξετάσεις), από τις οποίες πέντε (5) ήταν νεοδιοριζόμενων. Κατά πλειοψηφία το Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά για τις πέντε (5) από τις εννέα (9). Επίσης, δεκτή έγινε η αίτηση ανάκλησης μίας εκπαιδευτικού.

Σε σχέση με τις αποσπάσεις (θέματα 1, 2), η θέση μας ήταν, είναι και θα είναι υπέρ του εκπαιδευτικού, ειδικά για σοβαρούς λόγους υγείας, όπου το γράμμα του Νόμου δεν έχει καμία αξία μπροστά στην αξία της ανθρώπινης ζωής. Θέση μας είναι να ικανοποιούνται λοιπόν όλες οι αιτήσεις απόσπασης των εκπαιδευτικών που επικαλούνται σοβαρούς λόγους (οικογενειακοί, συνυπηρέτησης, οικονομικοί, υγείας κ.α.). Να αντιμετωπίζονται με ευαισθησία και κατανόηση όλα τα αιτήματα συναδέλφων/ισσών. Άλλωστε η συντριπτική πλειοψηφία δεν έχει παράλογες απαιτήσεις. Αιτήματα εκπαιδευτικών που ζητούν να αποσπασθούν στον τόπο συμφερόντων τους, κοντά στα παιδιά τους, στους/στις συζύγους τους, στις οικογένειες τους, κοντά στον άνθρωπό τους που έχει προβλήματα υγείας ή/και δεν μπορεί να αυτοεξυπηρετηθεί και έχουν αναλάβει την αποκλειστική φροντίδα τους, εκπαιδευτικοί που έχουν οι ίδιοι σοβαρά προβλήματα υγείας, εκπαιδευτικοί που έχουν «γονατίσει» από τα έξοδα και την ταλαιπωρία των μετακινήσεων, όλες αυτές οι περιπτώσεις και όχι μόνο, πρέπει να αντιμετωπίζονται από το Υπουργείο με μια διαφορετική προσέγγιση, όχι με πιστή εφαρμογή του γράμματος του νόμου, αλλά του πνεύματος. Άλλωστε αυτό έχει υποστηρίξει και ο ίδιος ο Υπουργός κ. Πιερρακάκης (για άλλο θέμα βέβαια, εκεί που το γράμμα αντίκειται των σχεδιασμών του Υπουργείου) επικαλούμενος τα λόγια του Απόστολου Παύλου «Το γαρ γράμμα αποκτείνει, το δε πνεύμα ζωοποιεί». Το Υπουργείο οφείλει να μεριμνήσει άμεσα για την άρση της αδικίας (εδώ δεν ισχύει μόνο το πνεύμα αλλά και το γράμμα του Νόμου) για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικών κατηγοριών, διορισμένων πριν το 2023, που τους εξαιρεί, με βάση τις τελευταίες εγκυκλίους αποσπάσεων/μεταθέσεων,  για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης.

  1. Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου σε στελέχη εκπαίδευσης

Εξετάστηκαν τέσσερις (4) αιτήσεις στελεχών εκπαίδευσης και ομόφωνα έγιναν δεκτές από το Συμβούλιο. Επισημάναμε ότι σε επίπεδο ΠΥΣΔΕ, παρατηρείται το φαινόμενο να μην χορηγούνται άδειες άσκησης ιδιωτικού έργου σε εκπαιδευτικούς λόγω υπέρβασης των ωρών/εβδομάδα που έχει θεσπίσει το κάθε Συμβούλιο ή και για άλλους λόγους, ακόμα και σε αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικούς. Επισημάναμε ότι τα Συμβούλια δεν μπορεί να αυθαιρετούν και να απορρίπτουν αιτήσεις όταν πληρούνται οι τυπικές προϋποθέσεις. Δεν μπορεί να ισχύουν δύο μέτρα και δυο σταθμά.

  1. Ανάκληση μετάταξης διοικητικών υπαλλήλων και επαναφορά σε θέση εκπαιδευτικών ΔΕ

Εξετάστηκαν δύο (2) αιτήσεις και ομόφωνα έγιναν δεκτές. Το Συμβούλιο, κατά πάγια πρακτική, κάνει δεκτές τις αιτήσεις ανάκλησης μετάταξης διοικητικών υπαλλήλων και επιστροφή τους στην εκπαίδευση, λόγω των αυξημένων αναγκών που υπάρχουν.

  1. Παραίτηση από την υπηρεσία εκπαιδευτικών ΔΕ για εξαιρετικούς λόγους

Εξετάστηκαν εννέα (9) αιτήσεις παραίτησης από την υπηρεσία για εξαιρετικούς λόγους και το Συμβούλιο κατά πλειοψηφία απεφάνθη θετικά για τις επτά (7).

  1. Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου σε μόνιμο εκπαιδευτικό ΣΑΕΚ

Ομόφωνα θετικό ήταν το Συμβούλιο.

  1. Επανεξέταση αίτησης απόσπασης στο ΣΕΠ Ηρακλείου

Κατά πλειοψηφία το Συμβούλιο ήταν αρνητικό. Είχαμε διαφοροποιηθεί και καταθέσει τεκμηριωμένη γνώμη υπέρ της εκπαιδευτικού, το ίδιο πράξαμε και σε αυτή τη συνεδρίαση.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Δυόμιση μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα εκπαιδευτικά κενά παραμένουν και συνεχίζουν να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, καθώς οι δύο πρώτες φάσεις πρόσληψης αναπληρωτών δεν κάλυψαν παρά το ήμισυ περίπου κενών που δήλωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.  Ενόψει της Γ΄ φάσης, η οποία καθυστερεί αδικαιολόγητα, οι αιρετοί των ΣΥΝΕΚ έχουμε καταγράψει τα κενά σε εκπαιδευτικούς, κατά κλάδο/ειδικότητα και πιέζουμε σε κάθε θεσμικό επίπεδο για την άμεση πραγματοποίηση των απαραίτητων προσλήψεων. Προφανώς είναι σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας ότι σε πολλά  σχολεία της χώρας εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών δεν έχουν καλυφθεί και χιλιάδες διδακτικές ώρες έχουν χαθεί και χάνονται και οι μαθητές/τριες δεν διδάσκονται από την αρχή του έτους όλα τους τα μαθήματα. Με στοιχεία που έχουμε καταγράψει οι αιρετοί των ΣΥΝΕΚ καλούμε την πολιτική ηγεσία  να προχωρήσει άμεσα στη διενέργεια της Γ΄ φάσης, να βρεθούν οι πιστώσεις που χρειάζονται και να καλυφθούν όλα τα εναπομείναντα κενά. Δεν είναι προς όφελος των σχολείων και της εκπαιδευτικής κοινότητας η επιπλέον επιβάρυνση των εκπαιδευτικών με διδακτικό, αλλά και διοικητικό έργο. Δεν είναι λύση η υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών. Δεν είναι λύση να καλύπτονται τα μικρά κενά των σχολείων με συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών που αναγκάζονται να υπηρετούν, ακόμα και σε πάνω από 3 σχολικές μονάδες.

Με τις εφαρμοζόμενες πολιτικές του “εξορθολογισμού” και της εξοικονόμησης,

Με τις συμπτύξεις τμημάτων και τις αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών,

Με τμήματα των 27+ μαθητών/τριών, ακόμα και καθ’ υπέρβαση του Νόμου,

Με υποχρεωτικές αναθέσεις υπερωριών σε εκπαιδευτικούς,

Με μετακινήσεις τους για συμπλήρωση ωραρίου σε 2-5 σχολεία,

Με αύξηση του γραφειοκρατικού φόρτου εργασίας,

Με πιέσεις και απειλές που προκαλούν εργασιακό άγχος και ανασφάλεια,

Με δήθεν αξιολόγηση,

Με διώξεις και πειθαρχικά,

Με τον εκπαιδευτικό σε εξαθλίωση, από κάθε άποψη, δίχως κύρος και αξιοπρέπεια,

Είναι βέβαιο ότι ΔΕΝ επιτυγχάνονται καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Οι μεγάλοι ηττημένοι από τις πολιτικές του Υπουργείου είμαστε οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι μαθητές και μαθήτριες μας.

Το Υπουργείο πρέπει άμεσα να υλοποιήσει και τις δεσμεύσεις του  σε ότι αφορά την άρση της αδικίας για τους εκπαιδευτικούς ειδικών κατηγοριών για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης. Πρέπει να προχωρήσει άμεσα σε νομοθετική ρύθμιση για αυτό το ζήτημα, όπως και για το ζήτημα της αλλαγής του πλαισίου πραγματοποίησης των υπηρεσιακών μεταβολών στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία. Όλες οι προτάσεις/αιτήματα του κλάδου (αποφάσεις 20ου και 21ου  Συνεδρίου ΟΛΜΕ) έχουν κατατεθεί και αποτελούν βάση συζήτησης και διαπραγμάτευσης με την πολιτική ηγεσία. Οφείλει να τις υιοθετήσει και να προχωρήσει στις απαραίτητες ρυθμίσεις που θα είναι προς όφελος όλων των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών και σε πολλές περιπτώσεις και των ίδιων των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘΑ.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Την Τετάρτη 20/11/2024 έχουμε την μεγάλη πανεργατική απεργία ΑΔΕΔΥ & ΓΣΕΕ. Για την ενημέρωση σας κοινοποιώ την ανακοίνωση των ΣΥΝΕΚ και σας καλούμε σε μαζική συμμετοχή στην απεργία και τα συλλαλητήρια:

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ!

Βρισκόμαστε ήδη στον 6ο χρόνο διακυβέρνησης της ΝΔ ενώ συνεχίζει να εξελίσσεται με αμείωτη ένταση η αναδιανομή εισοδημάτων σε βάρος των ασθενέστερων στρωμάτων και η συνακόλουθη φτωχοποίηση μεγάλων τμημάτων της ελληνικής κοινωνίας. Βασικό εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση είναι η πολιτική της «φθηνής εργασίας» και των χαμηλών μισθών, η οποία συνεπικουρείται από το νομοθετικό πλαίσιο (νόμοι Χατζηδάκη και Γεωργιάδη), τη στρατηγική της υπονόμευσης των συνδικαλιστικών ελευθεριών,τον αυταρχισμό, αλλά και από τη συνεχιζόμενη ακρίβεια που κατατρώει ό,τι έχει απομείνει από τα ήδη μειωμένα εισοδήματα

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη χώρα μας έχουμε αύξηση των δεικτών ανισότητας και φτώχειας, με την αγοραστική δύναμη των μισθωτών να έχει κατρακυλήσει στη τελευταία θέση της Ευρώπης των 27, ξεπερνώντας ακόμη και τη Βουλγαρία. Ακόμη χειρότερα είναι τα πράγματα για τους/τις εργαζομένους/ες στο Δημόσιο καθώς οι πενιχρές αυξήσεις, μετά από 12 χρόνια καθήλωσης των μισθών, δεν μπορούν να καλύψουν ούτε κατ’ ελάχιστο τις τεράστιες μειώσεις της αγοραστικής δύναμης, λόγω της ακρίβειας. Το στοιχείο αυτό επιβεβαιώνει και πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ όπου η Ελλάδα καταγράφει μία από τις χειρότερες επιδόσεις στα επίπεδα μισθών, κατέχοντας την τρίτη χαμηλότερη θέση μεταξύ 35 χωρών, ξεπερνώντας μόνο το Μεξικό και την Κολομβία! Παράλληλα η χώρα μας έχει το υψηλότερο ποσοστό πολιτών που δυσκολεύονται οικονομικά, μετά το Μεξικό, τη Σλοβακία και την Τουρκία. Ο κατώτατος μισθός στο Δημόσιο είναι 15% χαμηλότερος ακόμη και  από τον επίσης χαμηλό κατώτατο μισθό του Ιδιωτικού τομέα, καθώς στους δημοσίους υπαλλήλους δεν καταβάλλονται ο 13ος και ο 14ος μισθός. Η προαναγγελία «αύξησης» για το 2025 που θα φτάσει στα 12 ευρώ καθαρά, συνιστά κοροϊδία και εμπαιγμό, καθώς η ποσοστιαία αύξηση επί του μέσου καθαρού μισθού θα φτάσει το 1% κάτι που πρακτικά σημαίνει πως το πραγματικό εισόδημα των εργαζομένων στο Δημόσιο θα μειωθεί γι’ ακόμα μια χρονιά.

Την ίδια  στιγμή στον χώρο της Εκπαίδευσης η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ προχώρησε σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Μέχρι και σήμερα υπάρχουν χιλιάδες κενά, ειδικότερα στο ευαίσθητο τομέα της παράλληλης στήριξης. Παράλληλα, εντείνεται ο αυταρχισμός  και η απομείωση δημοκρατικών ελευθεριών με τις διώξεις και τις παραπομπές σε πειθαρχικά συμβούλια δεκάδων εκπαιδευτικών επειδή συμμετέχουν στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ από την ατομική αξιολόγηση.

Η πολιτική της συστηματικής φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών, που δεν μπορούν να ζήσουν από τον μισθό τους, εντείνεται με την δραματική αύξηση του κόστους διαβίωσης, τη στιγμή που μόνο η προσπάθεια για την εξασφάλιση στέγης εξανεμίζει πάνω από το 40% του μισθού! Παράλληλα η διάκριση των δικαιωμάτων παραμένει με τελευταίο παράδειγμα την άρνηση του ΥΠΑΙΘΑ για την παροχή πλήρους άδειας μητρότητας 9 μηνών στις αναπληρώτριες μητέρες, θεωρώντας τις «μητέρες ενός άλλου θεού»!

Είναι πια καθαρό σε όλες και όλους πως αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Σ’ αυτές τις συνθήκες, η πανεργατική, πανελλαδική απεργία της 20ης Νοεμβρίου αποκτά κρίσιμο χαρακτήρα, για τη ζωή, την καθημερινότητα, το μέλλον των ανθρώπων της μισθωτής εργασίας.  Ο αγώνας των εργαζομένων, με ενότητα και αλληλεγγύη είναι η μοναδική εγγύηση για την πολιτική αλλαγή που θα φέρει στο επίκεντρο τη ζωή και τις ανάγκες των δυνάμεων της μισθωτής εργασίας

Συμμετέχουμε μαζικά και αποφασιστικά στην απεργία διεκδικώντας:

Ουσιαστικές αυξήσεις των μισθών, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ξεπάγωμα της διετίας 2016-17 και καθιέρωση άμεσα μόνιμου μηχανισμού αναπλήρωσης απωλειών λόγω πληθωρισμού. Επιδότηση ενοικίου για εκπαιδευτικούς που υπηρετούν εκτός νομού κατοικίας τους. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας. Αύξηση των κρατικών δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ.

Μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων που έχουν συμπληρώσει τη δόκιμη διετία. Αποσύνδεση της αξιολόγησης από τη διαδικασία μονιμοποίησης.

Υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων (εργασιακό και διδακτικό ωράριο, μετακινήσεις σε πολλά σχολεία, «προφορικές εντολές» παραβίασης και αυθαιρεσίας κλπ).

Απόσυρση των πειθαρχικών διώξεων σε εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους στις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.

Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στην Εκπαίδευση.

Δουλειά με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων αναπληρωτών/τριών.

Κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης Κεραμέως – Πιερρακάκη.

Ένα δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά!

ΟΛΟΙ & ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ!

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ: ΩΡΑ 11:00 ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ

Αθήνα, 18/11/2024

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς  χαιρετισμούς

Θοδωρής Κατσωνόπουλος

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

Μπάμπης Κόκλας

Αναπληρωματικό μέλος του ΚΥΣΔΕ

εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο  των

Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων – ΣΥΝ.Ε.Κ.

Δείτε επίσης

Σχετικά με τα κενά εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια – Ενημέρωση και κάλεσμα σε κοινή δράση 

Μόνιμοι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας: Αριθμητικά δεδομένα κατά κλάδο/ειδικότητα-Πόσοι θα αποχωρήσουν το 2025 

Μακρή για άνοιγμα πινάκων: Συζητήσεις με ΑΣΕΠ για απλούστευση της διαδικασίας-Μέχρι πότε ισχύουν οι υπάρχοντες 

Δάνεια ΜΤΠΥ σε δημόσιους υπάλληλους: Ενημέρωση από τον ΣΥΠΥΥΠ για τις τελευταίες εξελίξεις

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply