Κυριακή, 12 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στη Βουλή οι διώξεις απεργών εκπαιδευτικών και οι διακρίσεις σε βάρος αναπληρωτών: Συζήτηση τη Δευτέρα 13.01.2025

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στη Βουλή οι διώξεις απεργών εκπαιδευτικών και οι διακρίσεις σε βάρος αναπληρωτών: Συζήτηση τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025, Επίκαιρων Ερωτήσεων.

Στη Βουλή οι διώξεις απεργών εκπαιδευτικών και οι διακρίσεις σε βάρος αναπληρωτών

Δυο (2) Επίκαιρες Ερωτήσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θα συζητηθούν στη Βουλή τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 15:00΄, στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Συγκεκριμένα θα συζητηθούν

Α. Η με αριθμό 330/7-1-2025 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου της Κ.Ο. «ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ» κ. Εμμανουήλ Συντυχάκη προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: «Να σταματήσει κάθε δίωξη σε βάρος των 3 απεργών εκπαιδευτικών στο Ηράκλειο Κρήτης, που συμμετέχουν στην προκηρυγμένη απεργία– αποχή».

Ο Βουλευτής αναφέρεται στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου και στην επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων (καθαίρεση από τα καθήκοντά τους, με απόφαση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου) 3 εκπαιδευτικών στο Ηράκλειο Κρήτης για τη συμμετοχή τους στην προκηρυγμένη από τη ΔΟΕ απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης και ο Υπουργός Παιδείας ερωτάται για το τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για να σταματήσει κάθε δίωξη και να αρθούν οι πειθαρχικές κυρώσεις σε βάρος των 3 απεργών εκπαιδευτικών του Ηρακλείου, που συμμετέχουν στην προκηρυγμένη απεργία – αποχή και να μην προχωρήσει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου σε επόμενες.

Β. Η με αριθμό 341/7-1-2025 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α΄ Αθηνών της Κ.Ο. «ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ» κ. Αθανάσιου Ηλιόπουλου προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: «Η πολιτεία οφείλει έστω και καθυστερημένα να τερματίσει τις κατάφωρες διακρίσεις σε βάρος αναπληρωτών εκπαιδευτικών».

Σύμφωνα με τον Βουλευτή η μεταχείριση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών φαίνεται πως είναι η χειρότερη δυνατή αναφορικά με τα δικαιώματα και τις συνθήκες εργασίας τους. Εν προκειμένω, με αφορμή καταγγελία διαμαρτυρία αναπληρώτριας εκπαιδευτικού με την ειδικότητα της θεατρολόγου, ανακύπτει ο απαράδεκτος τρόπος με τον οποίο το αρμόδιο Υπουργείο εκδηλώνει τη θεσμική του ανεπάρκεια απέναντι σε άτομα με ανίατα ή δυσίατα νοσήματα. Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Δ. Γληνός» στηλιτεύουν την απαράδεκτη μεταχείριση της αναπληρώτριας εκπαιδευτικού, η οποία δοκιμάζεται για δεύτερη φορά από καρκίνο και αντιμετωπίζει με τον πιο αποκρουστικό τρόπο την πραγματικότητα που υφίστανται χιλιάδες αναπληρωτές και αναπληρώτριες εκπαιδευτικοί.

Η απάντηση που δόθηκε στο αίτημα της αναπληρώτριας εκπαιδευτικού να πραγματοποιήσει ηλεκτρονικά την ανάληψη υπηρεσίας, ώστε να μην κληθεί να επιλέξει μεταξύ του να χάσει τη θεραπεία της ή επτά ημερομίσθια, ήταν ότι «δυστυχώς δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη για όσους νοσούν από δυσίατα και ανίατα νοσήματα».

Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

– Ποιο είναι το παρόν νομικό και θεσμικό πλαίσιο που δεν επιτρέπει την ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας σε αναπληρωτές και μόνιμους εκπαιδευτικούς για εξαιρετικές περιπτώσεις;

– Με δεδομένο ότι η παρούσα περίπτωση αναδεικνύει τις θεσμικές πλημμέλειες αναφορικά με τη δυνατότητα απουσίας από την εργασία αναπληρωτών με ανίατα ή δυσίατα νοσήματα, αλλά το ζήτημα αυτό επεκτείνεται και στην ανάγκη λήψης αναρρωτικής εν γένει άδειας χωρίς την απώλεια του ημερομισθίου, πως προτίθεστε να θεραπεύσετε την εν λόγω πλημμέλεια του θεσμικού πλαισίου;

Δείτε επίσης

Πετραλιάς για επαναφορά δώρων: Δώσαμε 2,5 δις στους δημόσιους υπαλλήλους, δεν υπάρχουν άλλα 2,5 δις 

Νέα πειθαρχικά συμβούλια στο δημόσιο χωρίς Αιρετούς εκπροσώπους εργαζομένων 

Στοιχεία για διορισμούς και προσλήψεις συνολικά αλλά και στη Γ’ Σάμου-Νομοθετικό πλαίσιο απουσιών μαθητών Β/θμιας

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply