Στοιχεία για Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς και προσλήψεων αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ από το Υπουργείο Παιδείας – Πίνακες με στοιχεία από το myschool.
Στοιχεία για Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς
Στοιχεία για τους Κοινωνικούς Λειτουργούς (ΠΕ30) και Ψυχολόγους (ΠΕ23), μόνιμους και αναπληρωτές, που απασχολούνται σε δομές της εκπαίδευσης, αλλά και γενικότερα στοιχεία αναφορικά με τα Προγράμματα τα οποία δίνουν προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ23 & ΠΕ30 και αριθμητικά δεδομένα για τις προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ, ανά Φάση πρόσληψης για το σχολικό έτος 2024-25, κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) στη Βουλή.
Αναλυτικά
Μόνιμοι Ψυχολόγοι ΠΕ23 & Κοινωνικοί Λειτουργοί ΠΕ30 ανά Δομή το σχολ. έτος 2024-25
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από το myschool οι οργανικά τοποθετημένοι μόνιμοι ΠΕ23 και ΠΕ30 ανά δομή, έως τις 13.12.2024, είναι οι εξής:
Προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ23 & ΠΕ30 από το σχολ. έτος 2015-16 έως και το 2023-24
Αναφορικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών, στον πίνακα που ακολουθεί αποτυπώνεται ο αυξανόμενος αριθμός προσλήψεων από το σχολικό έτος 2015-16 έως και το σχολικό έτος 2023-24 για τους ΠΕ23 και ΠΕ30 όπου δύναται να απασχοληθούν:
Προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2024-25
Για το νέο σχολικό έτος 2024-2025, το ΥΠΑΙΘΑ με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, διενέργησε την 1η Φάση προσλήψεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ την 30η.08.2024. Συνολικά έχουν γίνει, έως τις 13.12.2024, 4 Φάσεις προσλήψεων που ανέρχονται σε 8.024 προσλήψεις αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ (1η Φάση/30.08: 5.539, 1η Ειδική Πρόσκληση/09.10: 162, 2η Φάση/21.10: 1.858, 3η Φάση/03.12: 465) και τα στοιχεία ανά κλάδο και τύπο πρόσληψης παρουσιάζονται κάτωθι:
Στα παραπάνω, το especial.gr προσθέτει
02.01.2025 – Προσλήψεις 338 αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ/εκπ/κών ΠΕ87.02 & ΤΕ01.30 2ης Ειδ. Πρόσκλησης
Στις 02.01.2025 πραγματοποιήθηκαν προσλήψεις 338 αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ και εκπαιδευτικών ΠΕ87.02 και ΤΕ01.30 στο πλαίσιο της 2ης Ειδικής Πρόσκλησης για το διδακτικό έτος 2024-2025, ως εξής:
ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΒΠ): 68 (Ειδικά σχολεία 57, Παράλληλη 11 ) + 55 ΤΕ 01.30 Βοηθοί Βρεφοκόμων/Παιδοκόμων (Ειδικά σχολεία 7, Παράλληλη 48). Σύνολο 123
ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ ΠΕ23: 48 (Ειδικά σχολεία 6, ΚΕΔΑΣΥ 1, Γενικά σχολεία 20, ΕΠΑΛ 21)
ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ ΠΕ25: 37 (1 Ειδικό σχολείο και 36 Παράλληλη) και 108 ΠΕ87.02-Νοσηλευτικής ( 3 Ειδικά σχολεία και 105 Παράλληλη). Σύνολο 145
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΠΕ30: 22 (Ειδικά σχολεία 4, ΤΥ-ΖΕΠ 5, Γενικά σχολεία 13)
Συνολικός αριθμός μόνιμων και αναπληρωτών ΠΕ23 & ΠΕ30 για το 2024-25
Συνεπώς, έως σήμερα, 04.01.2024 έχουν προσληφθεί συνολικά για όλα τα Προγράμματα που δύνανται να απασχοληθούν 1.699 (1.651+48) ΠΕ23 και 1.254 (1.232+22) ΠΕ30, άρα συνολικά 2.953 (2.883+70) προσληφθέντες και 1.230 μόνιμοι = 4.183 (4.113+70) ΠΕ23-ΠΕ30.
Στο συνολικό αριθμό – έως 13.12.2024 – δεν λαμβάνονται υπόψη οι μη αναλήψεις των αναπληρωτών καθώς και τυχόν μακροχρόνιες άδειες. Επίσης έχουν προσληφθεί και 2 ΠΕ23 στα ΥΜΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου.
Σε πόσα σχολεία απασχολούνται οι ΠΕ23 & ΠΕ30 ανά Δομή εκπαίδευσης
Σημειώνεται ότι για τα τρία Προγράμματα της Γενικής Παιδείας, των ΥΜΕΠΑΛ και των Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ οι σχολικές μονάδες απασχόλησης των ΠΕ23 και ΠΕ30 καθορίζονται με Υπουργικές Αποφάσεις.
Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι οι ΠΕ23 και οι ΠΕ30 απασχολούνται 25 ώρες/εβδομάδα, ήτοι 5 ώρες τη μέρα και ως εξής:
- Στο Πρόγραμμα Γενικής Παιδείας σε ομάδες των 5 σχολείων.
- Στο πρόγραμμα των ΥΜΕΠΑΛ σε ομάδες των 4 σχολείων.
- Στις ΤΥ ΖΕΠ σε 1 σχολείο.
- Στα ΣΔΕΥ ανά ζεύγη σε ομάδες των 5 σχολείων.
- Στις ΣΜΕΑΕ σε 1 ή σε λιγότερες περιπτώσεις σε 2 σχολεία συνήθως συστεγαζόμενα ή γειτνιάζοντα.
Από τον Αύγουστο του 2022 διορισμοί και στα ΣΔΕΥ/ΕΔΥ
Αναφορικά με τους διορισμούς, μετά τη σύσταση των 1.100 θέσεων ΠΕ23-Ψυχολόγων και ΠΕ30-Κοινωνικών Λειτουργών στα ΣΔΕΥ των ΚΕΔΑΣΥ με το άρθρο 17 του ν. 4823/2021 (Α΄136) και την κατανομή αυτών με την Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 3842/Β΄/18-8-2021, η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΙΘΑ από τον Αύγουστο του 2022 και μετά διενεργεί κάθε χρόνο διορισμούς στα ΣΔΕΥ (ομάδες 5 γενικών σχολείων με κέντρο 1 ΣΜΕΑΕ ή σχολείο γενικής).
Σχολικά Δίκτυα Εκπ/κής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ)/Επιτροπές Διεπ/νικής Υποστήριξης (ΕΔΥ)
Αναφορικά με τα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.), στις παρ. 3 και 5 του άρθρου 1 του Α΄ Κεφαλαίου της υπό στοιχεία 134960/Δ3/22-10-2021 Υ.Α. με θέμα: «Ενιαίος κανονισμός λειτουργίας των Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) των σχολικών μονάδων της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων των μελών αυτών» (Β΄ 5009), ορίζονται τα εξής:
«(…) 3. Τα Σ.Δ.Ε.Υ. ιδρύονται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για την εισήγηση, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης συνεργάζονται με τους Προϊσταμένους των οικείων ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.. Στην απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης ορίζονται α. μία σχολική μονάδα, κατά προτεραιότητα μία Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ως το κέντρο του Σ.Δ.Ε.Υ. και β. οι σχολικές μονάδες που εντάσσονται σε κάθε Σ.Δ.Ε.Υ.. (…) 5. Κάθε Σ.Δ.Ε.Υ. μπορεί να εξυπηρετεί έως πέντε (5) σχολικές μονάδες, ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας, ανάλογα με τις ανάγκες των σχολικών μονάδων της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Ειδικότερα, στην περίπτωση που το κέντρο του Σ.Δ.Ε.Υ. είναι Σ.Μ.Ε.Α.Ε., οι πέντε (5) σχολικές μονάδες που εξυπηρετούνται από αυτό, είναι σχολικές μονάδες της γενικής ή επαγγελματικής 2 εκπαίδευσης, σε κάθε μια από τις οποίες συστήνεται μια Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.). Οι Ε.Δ.Υ. που συστήνονται σε αυτήν την περίπτωση είναι ανεξάρτητες από την Ε.Δ.Υ. της Σ.Μ.Ε.Α.Ε του σχολικού δικτύου. Στην περίπτωση που το κέντρο Σ.Δ.Ε.Υ. είναι μονάδα γενικής εκπαίδευσης, η μία από τις πέντε (5) σχολικές μονάδες που στηρίζονται από αυτό, είναι η σχολική μονάδα που αποτελεί το κέντρο Σ.Δ.Ε.Υ. στην οποία συστήνεται μια από τις Ε.Δ.Υ. του Σ.Δ.Ε.Υ.(…)».
Ενίσχυση φοίτησης και ψυχοκοινωνική υποστήριξη μαθητών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων
Περαιτέρω, για την ενίσχυση της φοίτησης και την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων ισχύει η παρ. 6 του άρθρου 70 του ν. 4485/2017 (Α΄114), σύμφωνα με την οποία μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού που ανήκουν στους κλάδους ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών, μπορούν να ασκούν καθήκοντα σε συγκεκριμένες μονάδες γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, εφόσον συντρέχουν ιδιαίτερες ανάγκες στήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων ή κρίνεται απαραίτητη η υλοποίηση προγραμμάτων ψυχοκοινωνικής και συναισθηματικής στήριξης μαθητών.
Καθήκοντα και αρμοδιότητες ΠΕ23 και ΠΕ30 στα σχολεία Γενικής και Επαγ/κής εκπ/σης
Ειδικότερα, στο άρθρο 2 της με αριθμ. πρωτ. 142628/Δ1/4-9-2017 (Β΄ 3032) Υπουργικής Απόφασης «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης», ως καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης ορίζονται μεταξύ άλλων τα εξής:
«Ο Ψυχολόγος κλάδου ΠΕ 23 (…) έχει ρόλο συμβουλευτικό, υποστηρικτικό και θεραπευτικό προς τους μαθητές, τις οικογένειές τους και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Δημιουργεί τις προϋποθέσεις αντιμετώπισης καταστάσεων κρίσεων με απόλυτο σεβασμό στην προσωπικότητα των εμπλεκομένων.(…) Ο Κοινωνικός Λειτουργός κλάδου ΠΕ30 έχει αρμοδιότητα για θέματα εφαρμογής της Κοινωνικής Εργασίας και προσφοράς υποστηρικτικών υπηρεσιών στο σχολικό περιβάλλον. Προάγει τη ψυχοκοινωνική και γνωστική ανάπτυξη των μαθητών με βάση τις αρχές των ίσων δικαιωμάτων και ευκαιριών στην εκπαιδευτική διαδικασία (…) Παρεμβαίνει σε καταστάσεις κρίσης και ευαισθητοποιεί τους μαθητές σε διάφορα κοινωνικά θέματα (σχολικός εκφοβισμός, σεβασμός στη διαφορετικότητα, κοινωνική συναναστροφή κ.α.)».
Σύμφωνα με την ως άνω Υ.Α. οι εκπαιδευτικοί των ανωτέρω κλάδων:
«Σχεδιάζουν, οργανώνουν και υλοποιούν προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της σωματικής, ψυχοσυναισθηματικής υγείας και προστασίας των μαθητών σε συνεργασία με: α) τους υπεύθυνους για την παιδαγωγική καθοδήγηση και τη συμβουλευτική υποστήριξη του σχολείου και β) με σχετικούς αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες».
Ενίσχυση/ενδυνάμωση κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας μαθητών
Επιπλέον, στο πλαίσιο της Πράξης «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού, σχολικά έτη 2023-2026», εκδόθηκε η υπό στοιχεία 97442/ΓΔ4/30-08-2024 Υ.Α. (Β΄5003) με θέμα «Ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών για τα σχολικά έτη 2024-2025 και 2025-2026 στο πλαίσιο της πράξης «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού, σχολικά έτη 2023-2026».
Περαιτέρω, με τη με αρ.πρωτ. 97891/ΓΔ4/02-09-2024 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α κλήθηκαν οι Π.Δ.Ε. να υποβάλουν τις προτάσεις τους με τις προτεινόμενες ομάδες των πέντε σχολικών μονάδων της Διεύθυνσής τους με σκοπό την πρόσληψη και τοποθέτηση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών, ώστε το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να προβεί στην έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Καθορισμός ομάδων σχολικών μονάδων για ΠΕ23 & ΠΕ30
Επίσης, στο ΦΕΚ 5773/ Β΄/17-10-2024 δημοσιεύθηκε η με αρ. πρωτ. 118203/ΓΔ4/09-10-2024 Υπουργική Απόφαση με θέμα «Καθορισμός ομάδων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης στις οποίες ασκούν καθήκοντα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) του κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων και του κλάδου ΠΕ30- Κοινωνικών Λειτουργών, για το σχολικό έτος 2024-2025».
Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
Επισημαίνεται ακόμη ότι, με την υπό στοιχεία 109697/ΓΔ4/24-09-2024 (Β΄ 5387) Υ.Α. «Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» κάθε σχολική μονάδα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλει να έχει μέχρι την 29η Οκτωβρίου εγκεκριμένο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, στον οποίο αναφέρονται θέματα σχετικά με τη λειτουργία της.
Από τους επτά κεντρικούς άξονες οι οποίοι συνθέτουν το περιεχόμενο του Εσωτερικού κανονισμού, ο τρίτος αφορά στην Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ως άνω ΥΑ: «H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.».
Δείτε επίσης
Ολες οι προσλήψεις και οι Αποφάσεις πρόσληψης αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ έως σήμερα
Οι προσλήψεις 44.675 αναπληρωτών εκπ/κών-ΕΕΠ-ΕΒΠ από 23.08.2024 έως 02.01.2025 ανά μήνα | Πίνακας
Ωράριο εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ | Νομοθεσία
Πριν φύγετε
Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Η ταυτότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/stoicheia-gia-psichologous-kai-koinonikous-leitourgous-kai-proslipseon-anapliroton-eep-evp-apo-to-ypourgeio-paideias-pinakes/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.