Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στοιχεία προσωπικού ΚΕΔΑΣΥ και διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών εκπ/κών και ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής, στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στοιχεία προσωπικού ΚΕΔΑΣΥ και διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής στη Βουλή από το Υπουργείο Παιδείας.

Στοιχεία προσωπικού ΚΕΔΑΣΥ και διορισμών και προσλήψεων

Στοιχεία για το προσωπικό των ΚΕΔΑΣΥ και την κατανομή των κλάδων που απασχολούνται σ αυτό τον θεσμό, όπως και στοιχεία για τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και του κλάδου ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής από το 2020 έως σήμερα, καθώς και τις φετινές προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και του κλάδου ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής, παρέθεσε στη Βουλή στα πλαίσια απάντησης κοινοβουλευτικής Ερώτησης της Βουλευτή κας Σ. Ασημακοπούλου της Ελληνικής Λύσης, με θέμα την αναγκαιότητα συμπερίληψης των εκπαιδευτικών Ειδικής Φυσικής στα ΚΕΔΑΣΥ και την κάλυψη των κενών Φυσικής Αγωγής σε σχολεία τυπικής και ειδικής εκπαίδευσης, η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζ. Μακρή, επισημαίνοντας ότι σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν υπάρχει δυνατότητα απασχόλησης εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής στην Παράλληλη Στήριξη, στα Τμήματα Ένταξης και στα ΚΕΔΑΣΥ.

Αναλυτικά τα παρατεθέντα στοιχεία

Α. 1.120 θέσεις προσωπικού στα ΚΕΔΑΣΥ-Η κατανομή

Στην παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136) ορίζεται:

«1. Για τη στελέχωση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) υφίστανται στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων χίλιες εκατόν είκοσι (1.120) θέσεις προσωπικού, οι οποίες κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:

α) Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: αα) Νηπιαγωγών (ΠΕ60 ή ΠΕ61): ενενήντα πέντε (95) θέσεις,

αβ) Δασκάλων (ΠΕ70 ή ΠΕ71): εκατόν εξήντα εννέα (169) θέσεις, από τις οποίες δύο (2) πληρούνται από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης,

αγ) Φιλολόγων (ΠΕ02): εκατόν τρεις (103) θέσεις,

αδ) Μαθηματικών (ΠΕ03) ή Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04): σαράντα επτά (47) θέσεις. β) Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.):

βα) Θεραπευτών Λόγου (ΠΕ21): εβδομήντα μία (71) θέσεις,

ββ) Ψυχολόγων (ΠΕ23): διακόσιες είκοσι τρεις (223) θέσεις, από τις οποίες δύο (2) πληρούνται από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης,

βγ) Φυσιοθεραπευτών (ΠΕ28): τριάντα τρεις (33) θέσεις,

βδ) Εργασιοθεραπευτών-Εργοθεραπευτών (ΠΕ29): πενήντα τρεις (53) θέσεις,

βε) Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30): διακόσιες είκοσι τρεις (223) θέσεις, από τις οποίες δύο πληρούνται από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης,

βστ) Εξειδικευμένων είτε στον επαγγελματικό προσανατολισμό των τυφλών, είτε στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των τυφλών, είτε στη νοηματική γλώσσα των κωφών (ΠΕ31): έξι (6) θέσεις.

γ) Διοικητικών υπαλλήλων:

γα) ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού: σαράντα επτά (47) θέσεις,

γβ) ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων: πενήντα (50) θέσεις.»

Β. Το σύστημα διορισμών και προσλήψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 

Ρυθμίζεται με τις διατάξεις του Κεφ. Ε’ (άρθρα 53-67) του ν.4589/2019 (Α΄ 13) και έχει τεθεί υπό την αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π., το οποίο προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο σχολικά έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. (άρθρο 54). Η κατάταξη διενεργείται βάσει μοριοδοτούμενων κριτηρίων (ακαδημαϊκών, κοινωνικών και προϋπηρεσίας), όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 57-58, και οι ενταγμένοι στους οικείους αξιολογικούς πίνακες εκπαιδευτικοί μπορεί να διορίζονται, κατά τη διάρκεια ισχύος των πινάκων, σε θέσεις μονίμων ή να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση (άρθρα 62-63).

Γ. Συνολικοί μόνιμοι διορισμοί από το 2020 έως σήμερα

Αναφορικά με τους συνολικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν διενεργηθεί για τα σχολικά έτη 2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024 και 2024- 2025, βάσει των διατάξεων του ν.4589/2019 (Α΄13), θέτουμε υπόψη τα εξής:

Συνολικά έχουν διορισθεί 35.855 μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην Επικράτεια, εκ των οποίων

18.403 σε δομές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (15.673 στη Γενική Εκπαίδευση και 2.730 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση) καθώς και 17.452 σε δομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (14.448 στη Γενική και 3.304 στην ΕΑΕ). Ειδικότερα, για το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025, διορίστηκαν 8.763 εκπαιδευτικοί, από τους οποίους 3.257 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (2.918 στη Γενική και 339 στην ΕΑΕ), καθώς και 5.506 σε δομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (4.850 στη Γενική και 656 στην ΕΑΕ), ενώ την προηγούμενη τετραετία διορίστηκαν 27.092 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων 15.146 σε δομές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (12.755 στη Γενική και 2.391 στην ΕΑΕ), καθώς και 11.946 σε δομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (9.598 στη Γενική και 2.348 στην ΕΑΕ).

Δ. Συνολικοί διορισμοί ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής από το 2020 έως σήμερα

Πιο συγκεκριμένα, για τον κλάδο ΠΕ11- Φυσικής Αγωγής, έχουν διορισθεί συνολικά, κατά τη διάρκεια της εν λόγω 5ετίας, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 349 εκπαιδευτικοί (335 στη Γενική Εκπαίδευση και 14 στην ΕΑΕ) ενώ για τα ίδια σχολικά έτη στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διορίστηκαν 281 εκπαιδευτικοί (εκ των οποίων 216 στη Γενική Εκπαίδευση και 65 στην ΕΑΕ).

Για το σχολικό έτος 2024-2025, οι διορισμοί για τον εν λόγω κλάδο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανήλθαν σε 74 (71 στη Γενική Εκπαίδευση και 3 στην ΕΑΕ). Συγχρόνως στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διορίστηκαν 139 εκπαιδευτικοί ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής (116 στη Γενική Εκπαίδευση και 23 στην ΕΑΕ).

Την προηγούμενη 4ετία, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση πραγματοποιήθηκαν 275 διορισμοί εκπαιδευτικών ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής (264 στη Γενική και 11 στην ΕΑΕ) και αντίστοιχα, στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διορίστηκαν 142 εκπαιδευτικοί (100 στη Γενική και 42 στην ΕΑΕ).

Ε. Προσλήψεις αναπληρωτών για το 2024-25

Για το τρέχον διδακτικό έτος 2024-2025, έως 16-01-2025, στο πλαίσιο της πρόσληψης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς και στην Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 36.268 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, εκ των οποίων 24.838 στην Πρωτοβάθμια και 11.430 στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στα προαναφερθέντα σύνολα συμπεριλαμβάνονται και οι προσλήψεις που διενεργήθηκαν, κατόπιν έκδοσης Ειδικής Προκήρυξης κάλυψης λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 86 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102), όπως ισχύει.

ΣΤ. Προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ11–Φυσικής Αγωγής για το 2024-25

Πιο συγκεκριμένα, στον κλάδο ΠΕ11–Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, προσελήφθησαν 1.074 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων 987 στη Γενική Εκπαίδευση και 87 στην Ειδική Αγωγή. Αντίστοιχα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι προσλήψεις για το συγκεκριμένο κλάδο ανήλθαν σε 456, εκ των οποίων 392 στη Γενική Εκπαίδευση και 64 στην Ειδική Αγωγή.

Ζ. Δεν υπάρχει δυνατότητα απασχόλησης ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής σε Παράλληλη, Τ.Ε., ΚΕΔΑΣΥ

Όσον αφορά στις υπόλοιπες δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ήτοι Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ, σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν υπάρχει δυνατότητα απασχόλησης εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ11 – Φυσικής Αγωγής.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α΄199), όπως ισχύει, «…β) … Από την 1.9.2010, η παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση μπορεί να παρέχεται και μέσω προγραμμάτων εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τα οποία εντάσσονται σε Πράξεις που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από το Δημόσιο στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ), από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ 60 και ΠΕ 70 που έχουν τα τυπικά προσόντα τοποθέτησης στην ΕΑΕ, ΠΕ 61, ΠΕ 71, ΠΕ 02.50, ΠΕ 03.50 και ΠΕ 04.50. Αν οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί δεν επαρκούν, στα προγράμματα αυτά μπορεί να συμμετέχουν και οι λοιποί εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ 60 και ΠΕ 70, καθώς και εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ 02, ΠΕ 03 και ΠΕ 04. … γ) … Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές υποστηρίζονται από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ61 ή ΠΕ60 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ για τα νηπιαγωγεία και από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ71 ή ΠΕ70 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ για τα δημοτικά σχολεία… Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως τριακόσιοι (300) μαθητές, τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από τριακόσιοι (300) μαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε (15) με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τοποθετούνται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02, ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04 …. Στα ΤΕ για μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής μπορεί να τοποθετούνται επιπλέον και εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων….».

Δείτε επίσης

Οι νέες αποδοχές των εκπαιδευτικών 2025: Τα καθαρά ποσά σε αναλυτικούς Πίνακες και Διαγράμματα 

Πίνακες με προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ και Ψυχολόγων και Κοιν. Λειτουργών, μόνιμων και αναπληρωτών 

Δημογραφική κατάρρευση: Το αποτέλεσμα θα το δούμε σε λίγα χρόνια και στα σχολεία | Διάγραμμα

 Οι παραιτήσεις εκπαιδευτικών από το 2020 έως το 2024 ανά ειδικότητα Α/θμιας | Πίνακας 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply