Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στοιχεία για τη Δυτική Αττική-Σχολική στέγη-Νέοι διορισμοί-Ανοιγμα Πινάκων Ειδικής Αγωγής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στοιχεία για τη Δυτική Αττική-Σχολική στέγη-Νέοι διορισμοί-Ανοιγμα Πινάκων Ειδικής Αγωγής – Τι είπε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή στη Βουλή.

Στοιχεία για τη Δυτική Αττική

Στοιχεία για τη Δυτική Αττική παρέθεσε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζ. Μακρή απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΚΚΕ κου Χρήστου Τσοκάνη με θέμα: «Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία της Δυτικής Αττικής».

Η κα Μακρή αναφέρθηκε στους μόνιμους διορισμούς και στις προσλήψεις αναπληρωτών στη Δυτική Αττική, στην έλλειψη ενδιαφέροντος από υποψήφιους για την κάλυψη θέσεων, στα προβλήματα της σχολικής στέγης, στους τους μόνιμους διορισμούς τη νέα σχολική χρονιά, στους Πίνακες ΑΣΕΠ και στο “άνοιγμα” Πινάκων της Ειδικής Αγωγής.

Αναλυτικά

Για τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών στη Δυτική Αττική είπε:

“Κατά τη διάρκεια των τελευταίων συνολικά πέντε ετών: Εννιακόσιοι έντεκα (911) εκπαιδευτικοί, οκτακόσιοι είκοσι εννέα (829) στη γενική εκπαίδευση, ογδόντα δύο (82) στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, τριάντα επτά (37) μόνιμοι μέλη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, για τις ανάγκες που παρουσιάζονται, κάποιες είναι ευχάριστες, όπως είναι η κύηση, και κάποιες όχι, όπως είναι η ασθένεια, έχουμε προσλάβει για το σχολικό έτος 2024-2025 τριάντα τρεις χιλιάδες εκατόν τριάντα τέσσερις (33.134) αναπληρωτές και για τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, για την οποία μας ρωτάτε, έχουν προσληφθεί μέχρι τώρα για το σχολικό έτος 2024-2025 επτακόσιοι είκοσι πέντε (725) αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, ειδικότητες πρωτοβάθμιας, τρακόσιοι πενήντα οκτώ (358) στη γενική εκπαίδευση, τριακόσιοι εξήντα επτά (367) στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

Από αυτούς τριακόσιοι εξήντα πέντε (365) είναι δάσκαλοι, εβδομήντα επτά (77) στη γενική εκπαίδευση, διακόσιοι ογδόντα οκτώ (288) στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Επιπλέον, για τις ανάγκες της πρωτοβάθμιας στη Δυτική Αττική έχουν προσληφθεί μέχρι τώρα εβδομήντα ένας (71) αναπληρωτές, μέλη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού”.

Για την έλλειψη ενδιαφέροντος από υποψήφιους για την κάλυψη θέσεων είπε:

“Δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους διαθέσιμους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Δεν υπάρχει, τι να κάνουμε; Όλες οι θέσεις τις οποίες αναφέρατε στην ερώτησή σας της 28ης Οκτωβρίου παρέμειναν κενές λόγω έλλειψης υποψηφίων. Δεν υπάρχει ενδιαφέρον. Και σε ό,τι αφορά στην ειδική προκήρυξη κάλυψης θέσεων, υπήρξε ελάχιστο ενδιαφέρον. Είναι ακριβές αυτό που λέτε ότι μόλις δώδεκα εκπαιδευτικοί εξέφρασαν ενδιαφέρον για τις εκατόν τριάντα εννιά θέσεις. Θα βγει και άλλη ειδική προκήρυξη,. Ελπίζουμε οι εκπαιδευτικοί να εκδηλώσουν περισσότερο ενδιαφέρον και να καλυφθούν τα κενά”.

Για τα προβλήματα της σχολικής στέγης είπε:

“Ξέρετε πολύ καλά ποιος έχει την ευθύνη για τη σχολική στέγη και γι’ αυτό ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε ήδη από τη Θεσσαλονίκη ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα, το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», όπου το Υπουργείο Εσωτερικών που έχει την αρμοδιότητα σε συνεργασία με τους δήμους θα ανοίξει πλατφόρμα. Οι δήμοι θα προτεραιοποιήσουν τις ανάγκες και αυτό είναι μόνο μια αρχή. Υπάρχουν και ιδιωτικές δωρεές. Υπάρχουν και άλλα κονδύλια, τα οποία δίνονται στους δήμους για να συντηρήσουν τα σχολεία. Καλό θα είναι -και αυτό είναι μια γενική παρατήρηση- και οι δήμοι να προτεραιοποιούν τις σχολικές μονάδες όταν ζητούν χρήματα και συνεργασία από την κεντρική διοίκηση”.

Για τους μόνιμους διορισμούς τη νέα σχολική χρονιά είπε:

“Λοιπόν, ζητάτε με το δεύτερο ερώτημα σας διορισμούς εκπαιδευτικών για τη νέα σχολική χρονιά. Να μην κουράσω πάλι με αριθμούς, το παρελθόν μας αποδεικνύει ότι ναι, κάνουμε διορισμούς, δέκα χιλιάδες αριθμός ρεκόρ φέτος και κάνουμε όλες τις προπαρασκευαστικές ενέργειες με τα συναρμόδια Υπουργεία για να υπάρχει η καλύτερη δυνατή κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών με βάση τα δημοσιονομικά δεδομένα και από προσθέτω εδώ και το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών που τείνετε να το παραβλέπετε”.

Για τους Πίνακες ΑΣΕΠ είπε:

“Για τους πίνακες του ΑΣΕΠ, που θέτετε στη γραπτή σας ερώτηση, ισχύει ο ν.4589/19, ήδη από την εποχή του ΣΥΡΙΖΑ, δεν έχει σημασία για εσάς, απλώς το αναφέρω για ιστορικούς λόγους.

Το ΑΣΕΠ, μετά από αίτημα που κάνει το δικό μας Υπουργείο, προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο σχολικά έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας κατά κλάδο και ειδικότητα των υποψηφίων εκπαιδευτικών και μελών ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.

Η κατάταξη γίνεται με βάση τα μοριοδοτούμενα κριτήρια, που είναι ακαδημαϊκά, κοινωνικά και προϋπηρεσίας. Κατατάσσονται σε προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες, γίνονται οι ενστάσεις και καταρτίζει το ΑΣΕΠ τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες που δημοσιεύονται στην «Εφημερίδα της Κυβέρνησης».

Αυτοί οι πίνακες, κύριοι συνάδελφοι, ισχύουν έως τη λήξη του δευτέρου σχολικού έτους, δηλαδή από τη λήξη του σχολικού έτους κατά το οποίο δημοσιεύθηκαν στην «Εφημερίδα της Κυβέρνησης» και δεν τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία κατά τη διάρκεια της ισχύος. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτή είναι μία αξιόπιστη διαδικασία, που δεν επιτρέπει παρεμβολές -και ορθότατα- και δίνει και την ασφάλεια στους εκπαιδευτικούς ότι θα αξιολογηθούν με αντικειμενικά κριτήρια.

Ας μην πω τη διαδικασία του πώς υποβάλλουν τα δικαιολογητικά τους κατά τον ισχύοντα νόμο. Σημασία έχει το αδιάβλητο της διαδικασίας και είναι κάτι για το οποίο καμαρώνουμε, γιατί είναι μια σύνθετη διαδικασία, έχει επιμέρους διαδοχικές ενέργειες και οφείλουμε απέναντι στους εκπαιδευτικούς μας αυτό να το διασφαλίζουμε”.

Για το άνοιγμα των Πινάκων είπε:

“Ειδικά για την ειδική αγωγή και την εκπαίδευση, οι πίνακες που υπάρχουν θα ισχύσουν μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους 2024-2025 και ήδη είμαστε σε συνεννόηση με το ΑΣΕΠ, ώστε η διαδικασία να γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, να αξιοποιηθούν τα πληροφοριακά συστήματα, η εμπειρία των στελεχών μας, για να μην καθυστερήσουμε στο να καταρτιστούν με αδιάβλητο τρόπο, επαναλαμβάνω, οι πίνακες του ΑΣΕΠ και για την ειδική αγωγή”.

Δείτε επίσης

Μακρή για Πίνακες εκπαιδευτικών: Σε συζητήσεις με το ΑΣΕΠ βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας 

Στοιχεία για διορισμούς-προσλήψεις αναπληρωτών-Παράλληλη Στήριξη και Τμήματα Ενταξης στη Βουλή

Πειθαρχική δίωξη εκπαιδευτικού για εικαστική εργασία με θέμα την Παλαιστίνη: Τι είπε η Υφ. Παιδείας στη Βουλή 

Προϋπηρεσία στα ιδιωτικά σχολεία: Τι απάντησε η Υφ. Παιδείας για την Απόφαση του ΣτΕ και τους νέους Πίνακες ΑΣΕΠ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply