Σάββατο, 20 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τα “αμαρτωλά” ΚΕΔΑΣΥ βορά στον κοινωνικό αυτοματισμό: Το ΕΦΚΑ της εκπαίδευσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τα “αμαρτωλά” ΚΕΔΑΣΥ βορά στον κοινωνικό αυτοματισμό: Το ΕΦΚΑ της εκπαίδευσης – Πάλι στο επίκεντρο το αγαπημένο θέμα του ΥΠΑΙΘΑ.

Τα “αμαρτωλά” ΚΕΔΑΣΥ

Πάλι στο επίκεντρο το αγαπημένο θέμα του ΥΠΑΙΘΑ διαχρονικά τα ΚΕΔΑΣΥ, πρώην ΚΕΣΥ, ΚΕΔΔΥ, ΚΔΑΥ και στην κατάσταση των ιστοσελίδων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) αναφέρεται μήνυμα του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ κου Ιωάννη Κατσαρού προς αρμοδίους, με θέμα τη λειτουργία των ΚΕΔΑΣΥ και την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο μήνυμα, με αφορμή καταγγελία γονέα και δημοσιογράφου, ο οποίος στον αέρα καλούσε σε ΚΕΔΑΣΥ και δεν απαντούσε κανείς, διαπιστώθηκε ότι η κατάσταση των ιστοσελίδων των ΚΕΔΑΣΥ δεν είναι σε όλες τις περιπτώσεις ικανοποιητική. Αυτό πάντα σύμφωνα με τα αναφερόμενα, σε αρκετές περιπτώσεις δεν καταδεικνύει ενδιαφέρον για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες και για την ικανοποίηση των πολιτών.

Οδηγίες αποκατάστασης της ορθής ενημέρωσης

Ακολούθως παρέχονται οδηγίες αποκατάστασης της ορθής ενημέρωσης από πλευράς ΚΕΔΑΣΥ, οι οποίες έχουν να κάνουν με την αποκατάσταση της ορθής πληροφορίας όταν στο άνοιγμα της ιστοσελίδας θα υπάρχει μια ενημέρωση ότι “Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΗ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΙΣΧΥΟΥΣΑΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ 11η ΙΟΥΛΙΟΥ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ 31η ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2023.”.

Αντίστοιχη ανακοίνωση θα πρέπει να υπάρχει και στην είσοδο των κτιρίων που στεγάζονται τα ΚΕΔΑΣΥ, για την περίπτωση που γονέας θα επισκεφτεί τον χώρο.

Διαμόρφωση λάθος προσδοκιών στους πολίτες

Συγκεκριμένα και ανεξάρτητα από την πληροφόρηση στην ιστοσελίδα του κάθε ΚΕΔΑΣΥ και της κάθε υπηρεσίας, υπάρχει πρόβλημα με τις πληροφορίες που δίνει η google με το που κάνει κάποιος την αναζήτηση. Για τα ΚΕΔΑΣΥ, ακόμα και αυτά που έχουν αναφορά στο ότι παραμένουν κλειστά από 10/7 έως 31/8, ο αλγόριθμος της google δίνει κλειστό το Σ/Κ και ανοικτό όλη την εβδομάδα ακόμα και τώρα το καλοκαίρι, διαμορφώνοντας λάθος προσδοκίες στους πολίτες.

Τι προτείνεται

Για να λυθεί: α) μπαίνουμε στην αναζήτηση της google με όρο πχ 1ο ΚΕΔΑΣΥ Α΄ Αθήνας, β) πάμε δίπλα στις ώρες στον καταρράκτη (βελάκι), γ) πάμε στο κάτω μέρος και επιλέγουμε “προτείνετε νέες ώρες”, δ) πάμε στο πάνω μέρος στην επιλογή “επισήμανση ως οριστικά ή προσωρινά κλειστού” και επιλέγουμε από το βελάκι δεξιά και τις επιλογές που ανοίγει την επιλογή “Προσωρινά κλειστά” ε) πατάμε στο κάτω μέρος “υποβολή”. Βέβαια, στις 31/8 θα πρέπει να γίνει η αντίθετη διαδικασία, αλλά δεν παίρνει πάνω από 3 λεπτά.

Αναβάθμιση ιστοσελίδων

Πέραν αυτού, αναφέρει ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ, θα πρέπει στο αμέσως επόμενο διάστημα να γίνει με τη στήριξη των ΠΔΕ και των ΔΕ μια προσπάθεια αναβάθμισης των ιστοσελίδων, αφού σε πολλές από αυτές η ενημέρωση έχει σταματήσει ακόμα και 3 χρόνια πριν και κυριαρχούν ακόμα ανακοινώσεις για τον covid19. Και η αναφορά αυτή έχει να κάνει όχι μόνο  για τις ιστοσελίδες των ΚΕΔΑΣΥ, αλλά και των ΠΔΕ.

Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των ΚΕΔΑΣΥ

Υπενθυμίζουμε πως το Υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται να αλλάξει για μια ακόμη φορά το θεσμικό πλαίσιο των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) – μόλις τον Αύγουστο του 2021 άλλαξε πάλι με τον νόμο 4823/2021 – προς την κατεύθυνση της διενέργειας αξιολογήσεων μαθητών μέσα στο σχολικό περιβάλλον και εντός του σχολικού πλαισίου (Δημιουργία Ομάδων Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΟΔΥ) κ.α.).

Μόνον στα ΚΕΔΑΣΥ ακατάλληλοι

Στα πλαίσια αυτά και μετά από τις συνεχόμενες διαρροές περί ακατάλληλων Προϊσταμένων (μόνον στα ΚΕΔΑΣΥ υπάρχουν ακατάλληλοι, στα σχολεία, στις Διευθύνσεις όχι, εκεί είναι όλοι κατάλληλοι), παραπόνων γονέων για τις λίστες αναμονής (αλήθεια γιατί δεν ιδρύονται και άλλα ΚΕΔΑΣΥ στην Αττική όπου παρατηρούνται λίστες αναμονής και γιατί δεν γίνονται μόνιμοι διορισμοί στα ΚΕΔΑΣΥ;) και για τη διακοπή λειτουργίας των  ΚΕΔΑΣΥ από 10 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου (φαίνεται είναι λογικό να γίνονται αξιολογήσεις μαθητών παραμονές 15αύγουστου με κλειστά τα σχολεία),  είναι πολύ πιθανή και η αλλαγή του ωραρίου λειτουργίας των ΚΕΔΑΣΥ καθώς και η παύση του κενού διαστήματος από 10 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου.

Αλλαγές στην επιλογή προϊσταμένων ΚΕΔΑΣΥ 

Τέλος αλλαγές θα έχουμε αναφορικά με το ποιοι μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για Προϊστάμενοι των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), προφανώς δια να έλθουν οι κατάλληλοι με προσθήκη στις προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής διαζευκτικά της διετούς (από τετραετούς πριν τη διαβούλευση) υπηρεσίας σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή της διετούς υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου, υποδιευθυντή και διευθυντή Σ.Μ.Ε.Α.Ε. (δύο έτη ως προϊστάμενος ή δύο έτη ως υποδιευθυντής ή δύο έτη ως διευθυντής Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή δύο έτη ως προϊστάμενος/υποδιευθυντής/διευθυντής Σ.Μ.Ε.Α.Ε. σωρευτικά) ή της διετούς υπηρεσίας σε θέση Συμβούλου ή Συντονιστή Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης. Αν μάλιστα δεν υπάρχουν υποψήφιοι με διετή υπηρεσία, γίνονται δεκτοί υποψήφιοι με τουλάχιστον ένα (1) έτος υπηρεσία σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Ολα αυτά τη στιγμή που δεν έχει περατωθεί η διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης που προβλέπει ο νόμος 4823/2021 και ο νοών νοείτω.

Βορά στον κοινωνικό αυτοματισμό

Εως ότου τελεσφορήσουν όλα αυτά τα σπουδαία, τα ανεπαρκή σε αριθμό ΚΕΔΑΣΥ, ιδίως στην Αττική, παρατημένα στην τύχη τους, χωρίς κτηριακές υποδομές τα περισσότερα, με αρχαία υλικοτεχνική υποδομή, δίχως τεχνική υποστήριξη, χωρίς επιμόρφωση, (ούτε το πενιχρό Voucher για αγορά λάπτοπ δεν πήραν), χωρίς εργαλεία, χωρίς προτυποποίηση εγγράφων, με τους αναπληρωτές και τους λίγους μόνιμους να χρησιμοποιούν τα δικά τους ηλεκτρονικά μέσα και να πληρώνουν από την τσέπη τους φωτοτυπίες και καθαρίστριες, θα συνεχίσουν να παραδίδονται βορά στον κοινωνικό αυτοματισμό, ως το ΕΦΚΑ της εκπαίδευσης και μην τύχει να πάρει βουλευτής παραμονή 15αύγουστου τηλέφωνο να αξιολογήσουν το παιδί του. Την έβαψαν.

Δείτε επίσης

Νέες αλλαγές στην επιλογή προϊσταμένων ΚΕΔΑΣΥ στο νομοσχέδιο ποικίλης ύλης του Υπ. Παιδείας 

Μητρώο πολιτών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και Ομάδες Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΟΔΥ) στα σχολεία

Ψυχομετρικά εργαλεία ΚΕΔΑΣΥ για διάγνωση Ειδικών Εκπ/κών Αναγκών-Ανάθεση στο Τμήμα Ψυχολογίας ΕΚΠΑ

Νέες οργανικές και μετά τι; Ερωτήσεις και Απαντήσεις για το τι έρχεται από τον Βασίλη Βούγια 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση