Τρίτη, 1 Απριλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τι έρχεται για το Ψηφιακό Σχολείο: Ανάλυση των 9 βασικών αξόνων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τι έρχεται για το Ψηφιακό Σχολείο: Ανάλυση των 9 βασικών αξόνων – Εργο προϋπολογισμού 73.650.792,00 € – Ψηφιακές Υπηρεσίες και Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Εργαλεία.

Τι έρχεται για το Ψηφιακό Σχολείο

“Τρέχει” ο διαγωνισμός του ΥΠΑΙΘΑ για το έργο «Ενίσχυση του Ψηφιακού Σχολείου μέσω Ψηφιακών Υπηρεσιών και Καινοτόμων Εκπαιδευτικών Εργαλείων», προϋπολογισμού 59.395.800,00 € χωρίς ΦΠΑ (73.650.792,00 € με ΦΠΑ 24%).

Στο πλαίσιο αυτό, το έργο της ενίσχυσης του Ψηφιακού Σχολείου περιλαμβάνει εννιά (9) βασικούς άξονες:

1. Ανάπτυξη και Διάθεση Εκπαιδευτικών Εργαλείων βασιζόμενων σε Τρισδιάστατα Ολογράμματα για χρήση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση –  Το ποσό (χωρίς ΦΠΑ) που διατίθεται δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 24.324.800,00 €

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

2. Ανάπτυξη Ολοκληρωμένου ψηφιακού βοηθού με χρήση τεχνητής νοημοσύνης, με σκοπό της βελτιστοποίηση της μάθησης και την εξέλιξη της μαθησιακής εμπειρίας των μαθητών – Το ποσό (χωρίς ΦΠΑ) που διατίθεται δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 4.500.000,00 €

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

3. Εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε νέα ψηφιακά εργαλεία και τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI) – Το ποσό (χωρίς ΦΠΑ) που διατίθεται δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 500.000,00 €

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

4. Δημιουργία πλατφόρμας και ολοκληρωμένης εφαρμογής ακουστικών και ηλεκτρονικών βιβλίων υψηλών προδιαγραφών στους μαθητές – Το ποσό (χωρίς ΦΠΑ) που διατίθεται δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1.000.000,00 €

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

5. Ενίσχυση των Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και/ή Αναπηρία από τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία – Το ποσό (χωρίς ΦΠΑ) που διατίθεται δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 2.250.000,00 €

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

6. Ενίσχυση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και υλικό – Το ποσό (χωρίς ΦΠΑ) που διατίθεται δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 24.248.000,00 €

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

7. Συμβουλευτική Υποστήριξη Γονέων μέσω πολυμεσικού περιεχομένου (βίντεο, podcast, animation βίντεο, διαδραστικό ψηφιακό υλικό) – Το ποσό (χωρίς ΦΠΑ) που διατίθεται δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1.833.000,00 €

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

8. Υπηρεσίες επέκτασης υφιστάμενων εργαλείων και δια λειτουργικότητας – Το ποσό (χωρίς ΦΠΑ) που διατίθεται δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 540.000,00 €

Ο Ανάδοχος θα παραδώσει τις επεκτάσεις στο Ψηφιακό Αποθετήριο και την λύση του streamin server. Πιο συγκεκριμένα θα παραδώσει:

  • Επέκταση του υποσυστήματος Ψηφιακού Αποθετηρίου για την ανάρτηση των Video και του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού.
  • Επέκταση υποδομής φιλοξενίας υποσυστήματος Ψηφιακού Αποθετηρίου με υλοποίηση νέου Streaming service.

9. Υπηρεσίες εκπαίδευσης – Το ποσό (χωρίς ΦΠΑ) που διατίθεται δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 200.000,00 €

Στόχος είναι η οργάνωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού υλικού και η δημιουργία ψηφιακών μαθημάτων που θα μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης να αξιοποιήσουν, ενισχύοντας έτσι την ποιότητα της διδασκαλίας και της μάθησης με σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία. Πιο συγκεκριμένα, με την εν λόγω δράση, οι εκπαιδευτικοί θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τα αντικείμενα του έργου
  • Γνωρίζουν τα παιδαγωγικά, τεχνολογικά και ηθικά ζητήματα των εργαλείων και του υλικού που τους δίνεται.
  • Αξιοποιούν τα νέα εργαλεία και το νέο εκπαιδευτικό υλικό για τη δημιουργία, οργάνωση και βελτίωση των μαθημάτων τους.
  • Αποκτήσουν νέες δεξιότητες.
  • Σχεδιάζουν νέες μαθησιακές εμπειρίες με βάση τις ανάγκες των μαθητών τους.
  • Χρησιμοποιούν σωστά και αποδοτικά τα νέα ψηφιακά εργαλεία  Χρησιμοποιήσουν τα παραγόμενα ψηφιακά μαθήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Πότε παραδίδεται το έργο

Η συνολική διάρκεια της σύμβασης ορίζεται έως δώδεκα (12) μήνες και το αργότερο έως την 30-06-2026 και νοείται το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης έως την υποβολή του τελευταίου παραδοτέου.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας:

“Οι ψηφιακές εφαρμογές αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς προσφέρουν καινοτόμες λύσεις που ενισχύουν τη μαθησιακή διαδικασία, καθιστώντας την πιο αποτελεσματική και διαδραστική καθώς είναι πιο προσιτή σε διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες. Μέσω της ενίσχυσης του ψηφιακού σχολείο με εφαρμογές και υλικό, οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές πλατφόρμες μάθησης, διαδραστικά ψηφιακά αντικείμενα, εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και εκπαιδευτικό υλικό που προσαρμόζεται στις ανάγκες και τον ρυθμό μάθησης κάθε μαθητή. Παράλληλα με τη δυνατότητα χρήσης τρισδιάστατων ολογραμμάτων, επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και εικονικών εργαστηρίων εμπλουτίζει την εκπαιδευτική εμπειρία, καθιστώντας την πιο βιωματική και ελκυστική. Εκτός από τους μαθητές επωφελούνται από αυτά τα εργαλεία που διευκολύνουν τη διδασκαλία και την αξιολόγηση των μαθητών και οι εκπαιδευτικοί. Οι ψηφιακές εφαρμογές επιτρέπουν την καλύτερη παρακολούθηση της προόδου, την προσωποποιημένη υποστήριξη και τη δημιουργία προσαρμοσμένων μαθημάτων, βελτιώνοντας συνολικά την ποιότητα της διδασκαλίας”.

Εμπλεκόμενοι στην υλοποίηση του Έργου

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ειδικότερα η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ανήκει στη Γενική Κυβέρνηση (Υποτομέας Κεντρικής Κυβέρνησης).

Φορέας Υλοποίησης – Αναθέτουσα Αρχή

Το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ειδικότερα η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ, του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ανήκει στη Γενική Κυβέρνηση (Υποτομέας Κεντρικής Κυβέρνησης).

Φορέας Χρηματοδότησης

Το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Κύριος του Έργου

Το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Φορέας Λειτουργίας και Συντήρησης

Η Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του έργου

Η παρακολούθηση της εκτέλεσης της Σύμβασης και η διοίκηση αυτής θα διενεργηθεί από την αρμόδια Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του Έργου η οποία θα συγκροτηθεί κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 219, 221 παρ. 3 ν. 4412/2016 η οποία και θα εισηγείται στο αρμόδιο αποφαινόμενο όργανο για όλα τα ζητήματα που αφορούν στην προσήκουσα εκτέλεση όλων των όρων της σύμβασης και στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων του αναδόχου, στη λήψη των επιβεβλημένων μέτρων λόγω μη τήρησης των ως άνω όρων και ιδίως για ζητήματα που αφορούν σε τροποποίηση του αντικειμένου και παράταση της διάρκειας της σύμβασης, υπό τους όρους του άρθρου 132 του ν. 4412/2016.

Δείτε επίσης

Αλλαγές στην Ειδική Αγωγή: Ρυθμίσεις για ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-ΕΕΠ-ΕΒΠ-ΣΜΕΑΕ-Νεοδ/στους-Παράλληλη-Τ.Ε 

 Οι νέοι καθαροί μισθοί για όλες τις κατηγορίες με Πίνακες και σχόλια 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply