Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τι ισχύει για συγχωνεύσεις τμημάτων-κτιριακό και κινητά στα σχολεία: Τι είπε Ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ Ι. Κατσαρός

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τι ισχύει για συγχωνεύσεις τμημάτων-κτιριακό και κινητά στα σχολεία: Τι είπε Ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ Ι. Κατσαρός στην εκπομπή “Συνδέσεις” της ΕΡΤ.

Τι ισχύει για συγχωνεύσεις τμημάτων-κτιριακό και κινητά στα σχολεία

“Η νομοθεσία μας δεν προβλέπει τμήματα μεγαλύτερα των 25 μαθητών στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο και των 27 μαθητών στο Γυμνάσιο και στην τρίτη Λυκείου”, ανέφερε μεταξύ άλλων ο Γενικός Γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΑΕ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Ιωάννης Κατσαρός, μιλώντας στην εκπομπή “Συνδέσεις” της ΕΡΤ.

Ο Γενικός μίλησε για τις συγχωνεύσεις Τμημάτων, το κτιριακό πρόβλημα των σχολείων και τη χρήση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία.

Αναλυτικά τι είπε:

Συγχωνεύσεις

“Επί της ουσίας υπάρχει μια εφαρμογή της προβλεπόμενης νομοθεσίας. Η νομοθεσία δεν προβλέπει τμήματα μεγαλύτερα των 25 μαθητών στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο και των 27 μαθητών στο Γυμνάσιο και στην Γ Λυκείου 25. Αυτό λοιπόν τηρείτε απαραίτητα και η οδηγία που είχε σταλεί ήταν να μην υπερβεί κανένα σχολεία αυτό το όριο. Εφαρμόζεται αυτή η νομοθεσία και Τμήματα που ήταν των 12 μαθητών και των 13 μαθητών συνενώθηκαν για να γίνουν 24 ή 25 οι μαθητές. Η νομοθεσία είναι σαφής, δεν μπορεί να λειτουργεί Τμήμα με λιγότερους από 15 μαθητές. Οπου υπάρχουν παραπάνω μαθητές, (60 περιπτώσεις είναι αυτή τη στιγμή) λόγω μετεγγραφών, εγγραφών εκπρόθεσμων κλπ θα γίνουν τα απαραίτητα από τους Διευθυντές ώστε οι μαθητές να είναι μέσα στο όριο.”.

Σχολικά κτίρια

“Εχουμε 13.000 σχολικές μονάδες και τα κτίρια στα οποία στεγάζονται είναι περισσότερα. Το κτιριακό είναι ευθύνη των Δήμων. Οι Δήμοι κάθε καλοκαίρι κάνουν τις παρεμβάσεις που χρειάζονται, παρόλα αυτά το κτιριακό απόθεμα της χώρας είναι πολλών χρόνων και αυτό μας δημιουργεί υποχρέωση να ξαναδούμε κάποια από τα στοιχεία. Ο σχεδιασμός μας θα περιλαμβάνει μια προτεραιοποίηση η οποία θ γίνει κατόπιν υποδείξεως των Δήμων. Το Υπουργείο θα έχει συμβολή στο βαθμό που θα χρειασθούν κάποια στοιχεία”.

Κινητά στα σχολεία

“Εχουμε πολλά σχολεία Γυμνάσια και Λύκεια τα οποία δεν επέτρεπαν και κανένας μαθητής δεν είχε κινητό. Ηταν το περιβάλλον τέτοιο και είχαν πείσει τους μαθητές να μην έχουν κινητό. Δεν είναι όμως κάτι γενικευμένο και τα αποτελέσματα των ερευνών δείχνουν πως είχαμε καλύτερες επιδόσεις, καλύτερο σχολικό κλίμα, καλύτερες σχέσεις μεταξύ των μαθητών, στα σχολεία που το κινητό ήταν εκτός σχολικού περιβάλλοντος. Εμείς συνδέουμε τη χρήση του κινητού μέσα στο σχολείο με συγκεκριμένες συνέπειες, τις οποίες θα έχουν ως εργαλείο στα χέρια τους οι εκπαιδευτικοί. Θα έχουμε αποβολή μονοήμερη στην περίπτωση που το κινητό βγει στην επιφάνεια, στην περίπτωση εμφανούς κατοχής κινητού, τριήμερη στην περίπτωση βιντεοσκόπησης, πενθήμερη στην περίπτωση βιντεοσκόπησης για άσκηση bullying και σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος σε περίπτωση πλήρους κακόβουλης πράξης. Αλλά δεν θα πάμε πρώτη μέρα να μαλώσουμε, να απειλήσουμε τα παιδία, θα τα πείσουμε όμως πολύ σύντομα.”.

Δείτε επίσης

Ανακαίνιση σχολείων ύψους 250 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης 

Μείωση αριθμού μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπ/κές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες

Απόρριψη αιτήσεων Μετάταξης λόγω μη αξιολόγησης: Τι απάντησε η Υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή στη Βουλή 

Ε΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής: Σχετικά με την υποστελέχωση του 1ου ΚΕΔΑΣΥ Αν. Αττικής και τις Υπηρεσιακές Μεταβολές εκπ/κών 

Παράλληλη Στήριξη στα σχολεία: Νομοθεσία-Παιδαγωγικό πλαίσιο-Βασικές αρχές του θεσμού 

Αυξήσεις δημοσίων υπαλλήλων: 20 € μικτά μηνιαίως από 01.04.2025 και από 40 € μικτά το 2026 και το 2027 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply