Κυριακή, 21 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Το Πολλαπλό Βιβλίο απαιτεί προσοχή στον χειρισμό-Σεπτέμβριο του 2024 στα σχολεία-Η Ζ. Μακρή στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Το Πολλαπλό Βιβλίο απαιτεί προσοχή στον χειρισμό και στα σχολεία θα βρίσκεται Σεπτέμβριο του 2025 – Τι είπε η Ζέττα Μακρή στη Βουλή.

Το Πολλαπλό Βιβλίο χρειάζεται προσεκτικούς χειρισμούς

“Τον Σεπτέμβριο του 2025 θα βρίσκεται στα Δημοτικά, τα Γυμνάσια και την Πρώτη Λυκείου το Πολλαπλό Βιβλίο σε ψηφιακή μορφή, όπως ακριβώς έχει ανακοινώσει ο Υπουργός Παιδείας, και συνεχεία θα ολοκληρωθεί την επόμενη χρονιά έγχαρτα και θα ακολουθήσει η διαδικασία για τη Δευτέρα Λυκείου και για την Τρίτη Λυκείου, όπως ήταν και το αρχικό πρόγραμμα”, ανέφερε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή στη Βουλή κατά τη διάρκεια Επίκαιρης Ερώτησης του Τομεάρχη Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, Βουλευτή κου Στέφανου Παραστατίδη προς τον Υπουργό Παιδείας με θέμα την εφαρμογή του Πολλαπλού Βιβλίου στην εκπαίδευση.

“Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε αρχικώς εξαγγείλει το ΙΕΠ και μετά από συνεχείς παρατάσεις, η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή της πρότασης αξιολόγησης και ένταξης διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.) και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων (Ψ.Β.Δ.Β.) ήταν αρχικώς η 22η Μαρτίου 2024 για όλα τα διδακτικά βιβλία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του Γυμνασίου και της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου, η 21η Φεβρουαρίου 2025  για τα διδακτικά βιβλία της Β΄ και Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου”, επεσήμανε ο κος Παραστατίδης, προσθέτοντας ότι “ενώ την 11η Ιουλίου 2024 ο Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε μια ακόμα παράταση, η οποία μεταθέτει για το σχολικό έτος 2026-27 την έκδοση σε έντυπη μορφή των νέων σχολικών βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο) της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου, ενώ  για τηΒ΄ Λυκείου τα νέα βιβλία θα εκδοθούν το σχολικό έτος  2027-28 και για τη Γ’ Λυκείου το 2028-2029. Σε ό,τι δε αφορά τα Επαγγελματικά Λύκεια αλλά και το χρονοδιάγραμμα που αφορά την Τράπεζα θεμάτων δεν υπάρχει απολύτως καμία ενημέρωση”. 

____________________________

“Στο μεταξύ εκκρεμεί η έκδοση Προκήρυξης για τη συγγραφή 42 βιβλίων, με άγνωστο τον χρόνο ολοκλήρωσης της διαδικασίας. Παρόλα αυτά ο κ. Υπουργός εξαγγέλλει σε συνεντεύξεις του σε ενεστωτικό μάλιστα χρόνο ότι εισάγει το πολλαπλό βιβλίο στο ελληνικό σχολείο, παρότι αυτό δεν πρόκειται να γίνει πριν τον Σεπτέμβριο του 2026. Δημιουργούνται έτσι εσφαλμένες εντυπώσεις σε μαθητές και γονείς της χώρας”,κατέληξε ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.

Καινοτομία το Πολλαπλό Βιβλίο που χρειάζεται προσεκτικούς χειρισμούς

“Το Πολλαπλό Βιβλίο είναι μια καινοτομία και απομακρύνει τους μαθητές από την αποστήθιση και κάνει πιο γνωσιοκεντρικό τον τρόπο της διδασκαλίας. Η εκπαιδευτική καινοτομία αφορά σε ένα εκατομμύριο τετρακόσιους οκτώ χιλιάδες ενεργούς μαθητές. Καλλιεργούμε την κριτική τους σκέψη με έναν τρόπο που θέλουμε να πιστεύουμε ότι είναι σωστός, άρα τα βήματα θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά”, απάντησε η κα Μακρή, παραθέτοντας και σχετική ενημέρωση από τον Πρόεδρο του ΙΕΠ.

Τι είπε η Υφυπουργός κα Ζ. Μακρή

Α. Το ΙΕΠ έχει ολοκληρώσει με επιτυχία τα εκατό εξήντα έξι νέα προγράμματα σπουδών που είναι προϋπόθεση, αλληλοσυμπληρώνονται, κουμπώνουν με το πολλαπλό βιβλίο. Δηλαδή, η ολοκλήρωση των προγραμμάτων αυτών που εφαρμόστηκαν πιλοτικά στα πειραματικά και πρότυπα σχολεία και εν συνεχεία θα εφαρμοστούν σε όλα τα σχολεία θα ολοκληρωθεί με το πολλαπλό βιβλίο όταν αυτό θα είναι έτοιμο και με την αντίστοιχη επιμόρφωση χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Β. Στις 25 Απριλίου του 2023 δημοσιεύθηκε η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στη διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων, σύμφωνα με το άρθρο 84 του ν. 4823 του 2021.

Γ. Κατατέθηκαν για τη συγγραφή εξακόσιες τριάντα έξι προτάσεις από εβδομήντα τρεις συγγραφικές ομάδες, είτε ήταν φυσικά πρόσωπα, είτε ενώσεις φυσικών προσώπων, είτε νομικά πρόσωπα, είτε ενώσεις νομικών προσώπων, για τη συγγραφή εκατό ογδόντα επτά διδακτικών πακέτων για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δεν έχει σημασία να πούμε τι περιλαμβάνει το κάθε διδακτικό πακέτο. Από τις προτάσεις που κατατέθηκαν εγκρίθηκαν πεντακόσιες ενενήντα για τη συγγραφή διδακτικών πακέτων. Οι συγγραφικές ομάδες είναι εξήντα και οι εμπλεκόμενοι συγγραφείς πάνω από χίλιοι.

Δ. Είναι μια συντονισμένη διαδικασία, σοβαρή, επίπονη, εξειδικευμένη, για να γίνουν και οι σωστές κινήσεις. Οι παρατάσεις που ειπώθηκαν, που νομίζω ότι κακώς τις αποκαλείτε «παλινωδίες», είναι απαντήσεις και ανταπόκριση του ΙΕΠ στα σχετικά αιτήματα που υπέβαλαν οι εκπρόσωποι της Ένωσης Ελληνικού Βιβλίου. Είναι ένα πολυπαραγοντικό εγχείρημα, πρωτοφανές και απαιτεί και την ανάλογη σοβαρότητα στην αντιμετώπιση.

Ε. Θέλουμε να γίνουν ποιοτικά τα βιβλία, να υπάρχει χρόνος στους εκπαιδευτικούς να τα μελετήσουν, για να τα επιλέξουν. Άρα, λοιπόν, οφείλουμε σε αυτές τις αιτιολογημένες παρατάσεις εμείς να έχουμε θετική ανταπόκριση. Όταν τα βιβλία θα υποβληθούν, θα αξιολογηθούν και θα εγκριθούν, θα ενταχθούν στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων, θα αναρτηθούν ψηφιακά στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων.

ΣΤ. Θέλω να σας πω πως υπάρχει σε εξέλιξη ένα αίτημα για πρόσθετη παράταση μέχρι τον Σεπτέμβριο, ένα αίτημα που το εξετάζει σοβαρά το Υπουργείο, ακριβώς για τους λόγους που σας ανέφερα, για να υπάρχει ποιότητα στα διδακτικά βιβλία τα οποία θα κατατεθούν. Το Υπουργείο το εξετάζει σοβαρά. Όταν, λοιπόν, μετά την ολοκλήρωση της παράτασης αυτής, που με κατά πάσα βεβαιότητα θα δοθεί, θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των βιβλίων που έχουν υποβληθεί. Αυτή θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου του 2024.

Το ΙΕΠ δημοσίευσε την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποβολής αιτήσεων από ενδιαφερόμενους για την ένταξη στο Μητρώο Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων. Για τα βιβλία της δευτέρας και της τρίτης λυκείου η προθεσμία υποβολής προς αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί στις 30.4.2025.

____________________

Για τη συγγραφή 42 βιβλίων είπε

Θα προκηρυχθεί η συγγραφή αυτών των βιβλίων μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου του ’24 και θα περιλαμβάνονται σε αυτά και βιβλία από γνωστικά αντικείμενα, για τα οποία δεν υπήρξε περισσότερο από μη εγκεκριμένη και αξιολογημένη θετικά πρόταση, όχι μόνο για εκείνα για τα οποία υπήρξε μια πρόταση ή καμιά, αλλά και για εκείνα που υπήρξαν περισσότερες προτάσεις, αλλά δεν αξιολογήθηκαν περισσότερες της μιας. Θέλουμε περισσότερα εγχειρήματα, όπως ξέρετε, αυτήν την έννοια έχει και το πολλαπλό βιβλίο.

Ανανέωση του περιεχομένου της Τράπεζας Θεμάτων και αντιστοίχιση του με τα νέα προγράμματα σπουδών

Σύμφωνα με την κα Μακρή το ΙΕΠ θα προχωρήσει στην ανανέωση του περιεχομένου της Τράπεζας Θεμάτων και στην αντιστοίχιση του με τα νέα προγράμματα σπουδών, ενώ όπως είπε “Υπάρχουν πάρα πολλά προγράμματα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για να δημιουργηθούν νέοι πόροι μάθησης. Αυτό για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι είναι αυτό που λέγαμε παλιά το «φωτόδεντρο», εκπαιδευτικά σενάρια, ψηφιακά μαθήματα, επιμόρφωση εκατόν είκοσι χιλιάδων εκπαιδευτικών έως το ’25 για να μπορούν να ανταποκριθούν και στα νέα δεδομένα, επιμόρφωση και τριάντα πέντε χιλιάδων εκπαιδευτικών εξειδικευμένων στην ειδική αγωγή”.

Δείτε επίσης

Πιερρακάκης για άδεια μητρότητας αν/τριών-πολλαπλό βιβλίο-αλλαγές στο σχολείο-διορισμούς-βάσεις Πανελλαδικών 

Στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με ρυθμίσεις για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης 

Ζέττα Μακρή-ΔΟΕ: Εγιναν 20 χιλ. αξιολογήσεις από τις 25 χιλ-Θα τηρηθεί ο νόμος-Διασφάλιση προσλήψεων αναπληρωτών 

Πως συγκροτούνται τμήματα Δημοτικών/Νηπ/γείων-Mε μαθητές με αναπηρία/μαθησ. δυσκολίες-Προϋποθέσεις Ενισχυτικής 

Να ανοίξουν έγκαιρα οι Πίνακες Ειδικής Αγωγής: Eίναι ανάγκη το Υπουργείο Παιδείας να στείλει αίτημα στο ΑΣΕΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση