Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Τροπολογία για τα Ωνάσεια Σχολεία: 40% έως 60% των θέσεων σε ντόπιους μαθητές-Παραμονή εκπ/κών για 2 χρόνια

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τροπολογία για τα Ωνάσεια Σχολεία: 40% έως 60% των θέσεων σε ντόπιους μαθητές-Παραμονή εκπαιδευτικών για 2 χρόνια – Κατατέθηκε στη Βουλή για ψήφιση.

Τροπολογία για τα Ωνάσεια Σχολεία

Τροπολογία 4 άρθρων κατατέθηκε προς ψήφιση στο νομοσχέδιο Κύρωση της από 20.1.2025 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του Κοινωφελούς Ιδρύματος με την επωνυμία «Κοινωφελές Ίδρυμα «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ» (ΑLEXANDER S. ONASSIS PUBLIC BENEFIT FOUNDATION)» και της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΡΙΟΝΑ ΕΛΛΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ» για τη λειτουργία των Δημοσίων Ωνασείων Σχολείων.

Η Τροπολογία αφορά σε:

1. Ειδικότερα ζητήματα βαθμολόγησης και επιλογής των μαθητών.

(Παραχώρηση κατ΄ ελάχιστον 40-60% των θέσεων στους μαθητές που διαμένουν μόνιμα στη Δημοτική Ενότητα του Ωνάσειου Σχολείου).

2. Εισαγωγή μαθητών στην εισαγωγική ή ενδιάμεση τάξη των Δημοσιών Ωνασείων Σχολείων.

(Διευκολύνεται η εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία για τα μικρότερα αδέλφια μαθητών και μαθητριών που φοιτούν ήδη στις εκπαιδευτικές μονάδες, οι οποίες θα μετατραπούν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ..)

3. Μεταφορά μαθητών.

(Η μετακίνηση των μαθητών των ΔΗΜ.Ω.Σ. υλοποιείται από την οικεία Περιφέρεια, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει αντίστοιχα για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία)

4. Μεταβατικές διατάξεις.

(- Οι εκπαιδευτικοί   μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο που χαρακτηρίστηκε Ωνάσειο με διετή θητεία, προκειμένου να επιμορφωθούν και προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις, κατόπιν αίτησής τους

– Κατά την πρώτη εφαρμογή του  νόμου  κάθε Πρότυπο Ωνάσειο Σχολείο και πάντως όχι πέραν του σχολικού έτους 2026-2027, για την επιλογή Διευθυντή, Υποδιευθυντή και διδακτικού προσωπικού δεν απαιτείται η συνδρομή του κριτηρίου της κατάρτισης και εξοικείωσης με τις σύγχρονες μορφές ψηφιακής τεχνολογίας με ελάχιστο επίπεδο γνώσης Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών την Πιστοποίηση Επιμόρφωσης Β’ Επιπέδου

– Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που εκδίδεται μέχρι τη 17 Φεβρουαρίου 2025, θα ορισθούν ποια από τα 22 Πρότυπα Ωνάσεια Σχολεία θα τεθούν σε λειτουργία κατά τα σχολικά έτη: α) 2025-2026 και β) 2026-2027.).

Δείτε την Τροπολογία ΕΔΩ

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας:

Στο άρθρο 1 συμπληρώνεται η διαδικασία επιλογής των μαθητών που συμμετέχουν στις εξετάσεις ή στη δοκιμασία δεξιοτήτων (τεστ) των ΔΗΜ.Ω.Σ., με ειδική μέριμνα για τους υποψηφίους μαθητές που προέρχονται από την περιοχή στην οποία λειτουργεί το ΔΗΜ.Ω.Σ., προκειμένου να διαμορφωθεί η τελική κατάταξη. Διασφαλίζεται ότι ένας ελάχιστος αριθμός των μαθητών του ΔΗΜ.Ω.Σ. θα έχει ως συνήθη διαμονή τον ίδιο Δήμο ή την ίδια γεωγραφική υποδιαίρεση όπου λειτουργεί το ΔΗΜ.Ω.Σ., δεδομένου ότι η προς κύρωση σύμβαση δωρεάς αποσκοπεί στην ενίσχυση συγκεκριμένων γεωγραφικών περιοχών που έχουν επιλεγεί στη βάση συγκεκριμένης διαδικασίας και προκειμένου να υποστηριχθούν στην αντιμετώπιση κοινωνικών και οικονομικών προκλήσεων. Επίσης, προβλέπεται η διενέργεια κλήρωσης σε περίπτωση ισοβαθμίας, καθώς και ότι η τελική κατάταξη για την επιλογή των μαθητών διαμορφώνεται επί τη βάσει του ως άνω γεωγραφικού παράγοντα.

Στο άρθρο 2 προβλέπεται ότι υποψήφιος μαθητής, ο οποίος έχει αδερφό που φοιτά σε σχολική μονάδα ΔΗΜ.Ω.Σ., πριν αυτή χαρακτηρισθεί ως τέτοια, και ο οποίος (υποψήφιος) συμμετείχε στις εξετάσεις ΔΗΜ.Ω.Σ., δεν εισήχθη, αλλά βρίσκεται στον πίνακα επιλαχόντων, δύναται να εισάγεται κατ εξαίρεση στο ίδιο ΔΗΜ.Ω.Σ.. Η εισαγωγή είναι δυνατή έως τη συμπλήρωση του ανώτατου προβλεπόμενου αριθμού μαθητών ανά τάξη.

Στο άρθρο 3 διευκρινίζεται ότι η μετακίνηση των μαθητών των ΔΗΜ.Ω.Σ. υλοποιείται από την οικεία Περιφέρεια, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει αντίστοιχα για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.

Στο άρθρο 4 ρυθμίζονται ζητήματα, που αφορούν στη διασφάλιση της ομαλής μετάβασης της λειτουργίας των σχολικών μονάδων που χαρακτηρίζονται ως ΔΗΜ.Ω.Σ., σύμφωνα με τους όρους της υπό κύρωση Σύμβασης. Με την παρ. 1 διευκρινίζεται ότι και οι Υποδιευθυντές όπως οι Διευθυντές (παρ. 2 του άρθρου 7 του Παραρτήματος Α’) παραμένουν στη θέση τους και στα καθήκοντα τους για δύο (2) σχολικά έτη από την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου, ενώ στη συνέχεια συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής της ενότητας Β’ του άρθρου 3 του Παραρτήματος Α’. Συνακόλουθα, στην παρ. 2, διευκρινίζεται ότι και το διδακτικό προσωπικό, που είναι τοποθετημένο οριστικά σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως ΔΗΜ.Ω.Σ., έχει τη δυνατότητα παραμονής στη θέση του για δύο (2) σχολικά έτη, επί θητεία, από την έναρξη λειτουργίας του ως ΔΗΜ.Ω.Σ., προκειμένου, εφόσον το επιθυμεί, να επιμορφωθεί για την επιλογή του ως διδακτικό προσωπικό ΔΗΜ.Ω.Σ..

Με την παρ. 3 προβλέπεται μεταβατικά για την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων επιλογής Διευθυντή, Υποδιευθυντή και διδακτικού προσωπικού, η κατοχή, ως κριτήριο επιλογής για τις ανωτέρω θέσεις, της πιστοποίησης επιμόρφωσης Β’ επιπέδου στην ψηφιακή τεχνολογία. Διευκρινίζεται δε ότι εντός της πρώτης διετίας (έως το τέλος του σχολικού έτους 2026-2027) είναι απαραίτητη η προσκόμιση είτε αποδεικτικού εγγράφου, από το οποίο να προκύπτει η ένταξη του ενδιαφερομένου σε πρόγραμμα πιστοποίησης επιμόρφωσης, είτε η ολοκλήρωση του προγράμματος πιστοποίησης επιμόρφωσης Β’ επιπέδου. Αν οι ανωτέρω δεν ολοκληρώσουν την επιμόρφωση μέχρι το τέλος του σχολικού έτους 2028-2029, η θητεία τους δεν ανανεώνεται. Περαιτέρω, χορηγείται ειδική εξουσιοδότηση για τον ορισμό των ΔΗΜ.Ω.Σ. που πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία τα σχολικά έτη 2025- 2026 και 2026-2027, προκειμένου οι μαθητές των σχολικών μονάδων που εντάσσονται στο Δίκτυο των ΔΗΜ.Ω.Σ. να ενημερωθούν έγκαιρα, λαμβανομένης υπόψη της εκτίμησης ως προς τη θέση σε ισχύ της κυρούμενης σύμβασης (παρ. 4).

Δείτε σχετικά

Στη Βουλή τα Ωνάσεια Σχολεία: Λειτουργία-Πρόσθετες αμοιβές εκπ/κών, Ψυχολόγων, Κοιν. Λειτ-Επιλογή μαθητών 

Παρουσίαση των 22 Δημόσιων Ωνασείων Σχολείων: Πίνακας με τα σχολεία και video 

Ιδρυση Ωνάσειων σχολείων: Πρωτοφανής συµφωνία και επικίνδυνη για την ανεξαρτησία της δηµόσιας εκπαίδευσης – Ερώτηση στη Βουλή 

Σε δημόσια Ωνάσεια σχολεία μετατρέπονται 11 Γυμνάσια και 11 Λύκεια σε ευάλωτες περιοχές της χώρας 

Πριν φύγετε

Πρωθυπουργός για αλλαγές στα Πειθαρχικά: Διαχρονική παθογένεια η ατιμωρησία των επίορκων υπαλλήλων

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply