Τετάρτη, 8 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ξεκίνημα νέας χρονιάς: Για ένα δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημοκρατικό σχολείο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ξεκίνημα νέας χρονιάς: Για ένα δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά! – Ανακοίνωση Γραμματείας ΣΥΝΕΚ.

Ξεκίνημα νέας χρονιάς

Για το ξεκίνημα της νέας χρονιάς 2025 Γραμματεία των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων (ΣΥΝΕΚ) εξέδωσε την παρακάτω Ανακοίνωση.

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ (ΣΥΝΕΚ) 

Ανακοίνωση για το ξεκίνημα της νέας χρονιάς

      Καθώς ξεκινά μια νέα χρονιά που απαιτεί τη δυναμική κινητοποίηση όλων μας για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου, χαιρετίζουμε αγωνιστικά τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους και ευχόμαστε η νέα χρονιά να είναι γεμάτη υγεία, ειρήνη, αγωνιστικότητα και προσδοκίες για ένα έτος που θα μας ταξιδέψει σε δρόμους πιο αλληλέγγυους, πιο αισιόδοξους και με προοπτικές για ένα καλύτερο αύριο!

H σχολική χρονιά εξελίσσσεται μέσα σ’ ένα εύθραυστο και δυσοίωνο τοπίο για τους εκπαιδευτικούς και την ελληνική κοινωνία. Παρά τις «θριαμβολογίες» του επιτελικού κράτους, το πρωτοφανές  κύμα ακρίβειας συνεχίζεται, οι μισθοί μας παραμένουν καθηλωμένοι και ταυτόχρονα εξανεμίζονται από το πρώτο δεκαπενθήμερο, γεγονός που μας οδηγεί στη φτώχεια και στην εξαθλίωση. Οι Δημόσιοι υπάλληλοι αμείβονται σήμερα με μισθούς μικρότερους από το 2009 με περικοπές που ξεπερνούν το 45%! Η αναλγησία της πολιτείας κορυφώθηκε πρόσφατα όταν το 15νθήμερο πιστώθηκε στους λογαριασμούς των ΔΥ στις 24/12 το απόγευμα! Παράλληλα, η ακρίβεια στη στέγη έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις με τους/τις εργαζόμενους/ες να μη μπορούν να ανταπεξέλθουν στα πανάκριβα ενοίκια. Οι εκπαιδευτικοί και συνολικά οι εργαζόμενοι/ες, ειδικότερα σε νησιωτικές και τουριστικές περιοχές, αδυνατούν να βρουν σπίτι, κυρίως, λόγω επέκτασης της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Η Κυβέρνηση της ΝΔ δεν παίρνει κανένα μέτρο κατά της ακρίβειας και της απομείωσης των μισθών των εργαζομένων και συγχρόνως συνεχίζει την αντεργατική και νεοφιλελεύθερη πολιτική της με την καθιέρωση της 6ήμερης εργασίας, της ιδιωτικοποίησης κρίσιμων δομών του κοινωνικού κράτους και της διάλυσης του εθνικού συστήματος υγείας. Ενώ η ακρίβεια καλπάζει, η χώρα έχει κατρακυλήσει στις τελευταίες θέσεις σε αγοραστική δύναμη στο σύνολο των χωρών της Ευρώπης και το 70% των μισθωτών αμείβεται μέχρι 950 ευρώ τον μήνα, η Κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη ανακοινώνει για το 2025 ψίχουλα αυξήσεων, 12 ευρώ το μήνα από 1η Απριλίου, εντείνοντας τη φτωχοποίησή μας!

     Οι ΣΥΝΕΚ εδώ και χρόνια είχαν καταθέσει πρόταση για κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας εκπαιδευτικών που θα περιλαμβάνει την οικονομική αναβάθμιση και τα εργασιακά δικαιώματα μας. Η θέση μας αυτή υπερψηφίστηκε στο 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ και με βάση την απόφαση αυτή το ΔΣ της ΟΛΜΕ στις 30/5/24 έστειλε εξώδικο στο ΥΠΑΙΘΑ –χωρίς καμία απάντηση μέχρι σήμερα– για την έναρξη διαπραγματεύσεων για ΣΣΕ, που περιελάμβανε όλα τα αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά είχαν ψηφιστεί στο 20ο Συνέδριο (οικονομικά, εργασιακά, συνταξιοδοτικά, συνδικαλιστικά, αξιολόγηση, μονιμοποίηση, δικαιώματα αναπληρωτών/τριών, υπηρεσιακές μεταβολές, σχολική βία κλπ). Δυστυχώς, για μία ακόμα φορά, ΑΣΕ/ΚΚΕ και Παρεμβάσεις δεν υπερψήφισαν τη ΣΣΕ με τα αιτήματα αυτά, όπως δεν τα είχαν ψηφίσει και στο Συνέδριο, ούτε κατέθεσαν οποιαδήποτε πρόταση επί του σχεδίου της ΣΣΕ, με φαιδρές δικαιολογίες. Επιβεβαιώθηκε έτσι η διασπαστική στάση των παρατάξεων αυτών, που μονίμως συκοφαντούν την ΟΛΜΕ για αδράνεια, ενώ είναι αυτές που στοχεύουν και προκαλούν την αδράνεια, αρνούμενες να ψηφίσουν ακόμη και αποφάσεις Συνεδρίων! Δυστυχώς θυσιάζουν τα συμφέροντα του κλάδου στο βωμό των μικροπαραταξιακών τους συμφερόντων και του «διαγωνισμού επαναστατικότητας»…

Οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών ήταν μια θετική εξέλιξη αφού για εμάς η ύπαρξη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού αποτελεί βασικό πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Από την άλλη πλευρά ωστόσο ζήσαμε για άλλη μια φορά την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με στόχο να έχουμε λιγότερα και πιο πολυπληθή τμήματα (ακόμη και με 27-28 μαθητές) για να μειωθούν αντίστοιχα και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό! Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας -μεθοδευμένα- σχεδιάζουν και υλοποιούν μια πολιτική η οποία περιορίζει ασφυκτικά το δικαίωμα των μαθητριών και μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο στο οποίο υπάγονται και να μην μετακινούνται ενώ την ίδια ώρα διαμορφώνει μια εξαιρετικά αρνητική πραγματικότητα για τα εργασιακά δικαιώματα πολλών εκπαιδευτικών που πολλές φορές θα πρέπει να μετακινούνται σε 4 ή και 5 σχολεία για την κάλυψη του διδακτικού τους ωραρίου. Τα επικοινωνιακά παιχνίδια Μητσοτάκη-Πιερρακάκη με την απαγόρευση των κινητών στους/στις μαθητές/τριες την αυστηροποίηση των ποινών, δεν έλυσαν τα προβλήματα της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Για εμάς χρειάζονται άλλα μέτρα και πολιτικές όπως η αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών με την επαναφορά των κοινωνικών σπουδών και της καλλιτεχνικής παιδείας που ως γνωστόν συμβάλλουν στη διαμόρφωση υγιούς κοινωνικής συνείδησης μέσω της κατανόησης της κοινωνίας και των θεσμών της, της συλλογικότητας, μαζικές προσλήψεις ψυχολόγων, υποστηρικτικών δομών αλλά και άλλων σύγχρονων δράσεων για τη στήριξη των μαθητών.

Τα σοβαρά κενά σε εκπαιδευτικούς που εξακολουθούν να υπάρχουν, οι τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και στην ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών, η υποχρηματοδότηση των σχολείων μέσα και από την κατάργηση των σχολικών επιτροπών,η παντελής απουσία σχεδιασμού αντιμετώπισης των προβλημάτων των σχολικών κτιρίων, η τράπεζα θεμάτων, η ελάχιστη βάση εισαγωγής, και η εφαρμογή ενός προγράμματος σπουδών που απουσιάζουν οι κοινωνικές επιστήμες και η καλλιτεχνική παιδεία λειτουργούν σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης με τεράστιες συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας. Παράλληλα μετά την ίδρυση μη κρατικών-ιδιωτικών πανεπιστημίων, προωθείται η εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου για ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης τη στιγμή που με την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, περιορίζεται η πρόσβαση των υποψηφίων στα δημόσια ΑΕΙ, αλλάζοντας πλέον το τοπίο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τέλος ανακοινώθηκε η ίδρυση 22 Ωνάσειων Εκπαιδευτηρίων (ΔΗΜΩΣ) με επίσημη είσοδο των ιδιωτών-χορηγών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στη λογική της αυτονομίας και της κατηγοριοποίησης, με Διοικητικό Συμβούλιο που θα εποπτεύει τη λειτουργία τους, με επιλεγμένο προσωπικό και με ιδιαίτερες «καινοτόμες δράσεις» μόνο για αυτά!

Η νέα χρονιά ξεκινά με τη συγκρότηση των νέων υπηρεσιακών συμβουλίων (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ) με ισχυρή παρουσία αιρετών των ΣΥΝΕΚ. Στηρίζουμε το θεσμό του αιρετού πιστεύοντας ακράδαντα ότι με αυτό τον τρόπο προασπίζουμε τα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα των συναδέλφων/ισσών μας, παρόλο που διαφωνούμε με το πλαίσιο της πραγματοποίησής των εκλογών για τα ΥΣ, ζητώντας τη διεξαγωγή τους με φυσική παρουσία εκπαιδευτικών.

Μέσα σε ένα τέτοιο δυστοπικό σκηνικό, προχωρά η «αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών με τους νόμους 4692/20 και 4823/21, οικοδομώντας ένα σχολείο από το οποίο εξοβελίζονται πλήρως η δημοκρατία και η αξιοκρατία, η συλλογικότητα, η συμμετοχή και η συνεργασία, το παιδαγωγικό πλαίσιο και αρχές, ένα σχολείο διαφορετικών ταχυτήτων, ένα  εκπαιδευτικό σύστημα που οξύνει τις μορφωτικές ανισότητες σε βάρος των πιο αδύναμων μαθητών και μαθητριών. Αντιπρότασή μας στην ατομική αξιολόγηση αποτελεί το πάγιο αίτημα του κλάδου μας για καθολική, εισαγωγική, περιοδική και ετήσια επιμόρφωση (20ο &21ο Συνέδριο ΟΛΜΕ), εντός ωραρίου ή με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, κρίνοντας ότι αποτελεί βασική παράμετρο ουσιαστικής βελτίωσης των εκπαιδευτικών και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.Θυμίζουμε ότι η κατάργηση των νόμων αυτών της αξιολόγησης, η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, οι αποφάσεις για τα οικονομικά και τα εργασιακά,  ήταν προτάσεις  των ΣΥΝΕΚ και είναι πλέον αποφάσεις του 20ου & 21ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ χωρίς να ψηφιστούν από ΑΣΕ/ΚΚΕ & ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ!

     Στη νέα αυτή πραγματικότητα που διαμορφώνεται είναι προφανές ότι τα συνδικάτα είναι το μοναδικό ανάχωμα στις αντιλαϊκές και αυταρχικές πολιτικές της κυβέρνησης της ΝΔ. Το Συνδικαλιστικό Κίνημα οφείλει να ξεπεράσει, με τη δράση του, την κρίση συμμετοχής και τις χρόνιες παθογένειές του ώστε να συσπειρώσει δυναμικά τους/τις συναδέλφους/ισσες, να υπερασπιστεί τις κατακτήσεις του κλάδου μέσα από καλά στοχευμένους και προετοιμασμένους αγώνες και να δημιουργήσει προϋποθέσεις για διεκδικήσεις βασικών ζητημάτων στα εργασιακά, οικονομικά και συνταξιοδοτικά προβλήματα του κλάδου. Οι ΣΥΝΕΚ υπήρξαμε πάντα η αυτόνομη αγωνιστική παράταξη της υπευθυνότητας και των τεκμηριωμένων απόψεων και προτάσεων. Δεν αποτελούμε μετωπικό σχήμα κανενός κόμματος. Δημιουργηθήκαμε από τα κάτω, από τη βάση και από συναδέλφους/ισσες προερχόμενους από διαφορετικούς χώρους της ριζοσπαστικής, ανανεωτικής αριστεράς και του προοδευτικού χώρου και πολλούς/ες ανένταχτους/ες. Έχει δε ως υπέρτατη θέση την αυτονομία του συνδικαλιστικού κινήματος και όχι την κομματικοποίηση του συνδικάτου σε αντίθεση με άλλες παρατάξεις τα μέλη των οποίων βρίσκονται σε εντεταλμένη κομματική υπηρεσία! Τα χαρακτηριστικά μας αυτά συνέβαλαν καθοριστικά τόσο στο 20ο όσο και στο 21ο συνέδριο της ΟΛΜΕ για να ληφθούν σοβαρές συνθετικές αποφάσεις, με την υπερψήφιση σχεδόν όλων των προτάσεων των ΣΥΝΕΚ. Για εμάς κεντρικός στόχος είναι η ανατροπή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών φτωχοποίησης της κοινωνίας από τη χειρότερη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης, την Κυβέρνηση Μητσοτάκη!

     Σταθεροί/ες στην αντίληψή μας ότι μόνο με ενωτικούς μαζικούς αγώνες μπορούμε να βάλουμε φραγμούς σε αντιδραστικά σχέδια για το δημόσιο σχολείο, αλλά και να διεκδικήσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα, συνεχίζουμε   να παλεύουμε μέσα στο Σωματείο για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και του δημόσιου σχολείου. Η αγωνιστική και αποτελεσματική δράση του σωματείου μας στηρίζεται στη ενεργό συμμετοχή όλων μας. Η συσπείρωση στα σωματεία δημιουργεί ρωγμές στις νεοφιλελεύθερες και συντηρητικές πολιτικές. Παλεύοντας συλλογικά για την οριστική ανατροπή αυτών των πολιτικών, δημιουργούνται προϋποθέσεις για την υλοποίηση του οράματος μιας δημοκρατικής και δικαιότερης κοινωνίας. Η νέα χρονιά μας βρίσκει στον δρόμο της διεκδίκησης και του αγώνα για την πραγμάτωση των δίκαιων αιτημάτων μας. Για ένα δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά!

 Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ

Δείτε επίσης

ΣΥΝΕΚ: «34 χρόνια μετά… Ο Νίκος Τεμπονέρας ΖΕΙ!» 

Τι απάντησε η ΔΙΔΕ Ημαθίας για την ΕΔΕ σε εκπ/κούς για το κάλεσμα σε σχολική γιορτή της Αλέϊδα Γκεβάρα 

ΕΔΕ-1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πειραιά: Τι απάντησε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπ/σης Αττικής στη Βουλή

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply