Κυριακή, 21 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ζέττα Μακρή: Δεν υπάρχει υποχρέωση οι προσλήψεις αναπληρωτών να γίνονται 1η Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ζέττα Μακρή: Δεν υπάρχει υποχρέωση οι προσλήψεις αναπληρωτών να γίνονται 1η Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους – Τι είπε για τον αποκλεισμό από τις αιτήσεις διορισμού εκπαιδευτικών από την ιδιωτική εκπαίδευση που δεν συμπληρώνουν για 3 ημέρες το κριτήριο για τα δύο πλήρη διδακτικά έτη.

Δεν υπάρχει υποχρέωση οι προσλήψεις αναπληρωτών να γίνονται 1η Σεπτεμβρίου

Για τον αποκλεισμό εκπαιδευτικών που προέρχονται από την ιδιωτική εκπαίδευση και εργάζονται ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι και αυτή τη στιγμή αποκλείονται από το δικαίωμά τους να κάνουν αίτημα για διορισμό εξαιτίας του κριτηρίου για τα δύο πλήρη διδακτικά έτη, όταν πέρσι η απόφαση πρόσληψης αναπληρωτών βγήκε 4 Σεπτεμβρίου και για αυτές τις τρεις μέρες δεν έχουν το δικαίωμα να κάνουν τα χαρτιά τους για διορισμό, τοποθετήθηκε η Υφ. Παιδείας και Ζέττα Μακρή απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή, του Βουλευτή Α΄ Αθηνών της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Νέα Αριστερά, κου Αθανάσιου Ηλιόπουλου προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με θέμα: «Πλήθος αναπληρωτών εκπαιδευτικών προερχόμενων από την ιδιωτική εκπαίδευση αποκλείεται από επικείμενους διορισμούς με υπαιτιότητα του ΥΠΑΙΘΑ».

Η κα Μακρή ανέφερε πως για να μπούνε στον κατάλογο εκείνων που θα διοριστούν, οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θητεύουν στην ιδιωτική εκπαίδευση, έχουν μια σειρά από προϋποθέσεις: Πόσο καιρό θα έχουν υπηρετήσει στη δημόσια εκπαίδευση, με ποιον τρόπο έχει λυθεί η σύμβασή τους και πόσο καιρό έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές.

Αναλυτικά είπε:

Πώς προσμετράται η προϋπηρεσία των αναπληρωτών – Θέματα που τα ρυθμίζει η Υπουργική Απόφαση 104627/7-8-2020.

“Η προϋπηρεσία ξεκινά να προσμετράται από την ημερομηνία που εκδίδεται η απόφαση πρόσληψης. Η προϋπόθεση είναι η απόφαση πρόσληψης να έχει εκδοθεί εντός του οικείου διδακτικού έτους και η ανάληψη υπηρεσίας να γίνεται εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει η απόφαση πρόσληψης.

Ολοι οι προσληφθέντες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που έχουν προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ υπηρετούν από μεταγενέστερη ημερομηνία στη σχολική μονάδα η προσμέτρηση της υπηρεσίας τους ξεκινά κάποιες μέρες νωρίτερα, δηλαδή από την έκδοση της απόφασης. Έχουν δηλαδή μια πλασματική προσμέτρηση προϋπηρεσίας μιας ή συνήθως και περισσοτέρων ημερών. Και αυτό δείχνει την ευαισθησία της Διοίκησης, γιατί η Διοίκηση αντιλαμβάνεται ότι χρειάζονται κάποιες μέρες μέχρι να πάνε να αναλάβουν υπηρεσία, αλλά από την ημέρα που ανακοινώνεται ο διορισμός τους μέχρι την ανάληψη υπηρεσίας αυτός ο πλασματικός χρόνος προσμετράται”.

Ενδεικτικά:

“Στο σχολικό έτος 2023 – 2024 αυτοί που προσλήφθηκαν στην α΄ φάση πήραν τρεις έως τέσσερις ημέρες πλασματικής προϋπηρεσίας. Η απόφαση πρόσληψης εκδόθηκε στις 4-9-2023 και υπηρεσία ανέλαβαν στις 7 ή 8-9-2023.

Στη β΄ φάση είχαν πέντε ή έξι ημέρες πλασματικής προϋπηρεσίας. Η απόφαση πρόσληψης εκδόθηκε στις 5-10-2023 και ανέλαβαν υπηρεσία στις 10 και 11-10-2023.

Το ίδιο ίσχυσε και το έτος 2022-2023 που στην α΄ φάση πήραν πέντε ημέρες -να μην κουράσω με ημερομηνίες- και στη β΄ φάση τρεις έως τέσσερις ημέρες”.

Τι συνέβαινε μέχρι το σχολικό έτος 2013-2014

“Μέχρι το σχολικό έτος 2013-2014 οι εκπαιδευτικοί δεν παίρνανε καμία πλασματική προσμέτρηση της προϋπηρεσίας γιατί, σύμφωνα με τις ισχύουσες τότε διατάξεις, η προϋπηρεσία υπολογιζόταν από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στη σχολική μονάδα τοποθέτησης και όχι από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης πρόσληψης. Αυτό ισχύει από το 2014 και μετά, που παίρνουν την πλασματική προϋπηρεσία υπό τον όρο ότι υπάρχουν και οι άλλες προϋποθέσεις.

Άρα λοιπόν η ενδεχόμενη απώλεια ημερών προϋπηρεσίας, επειδή οι προσλήψεις έγιναν ελάχιστες μέρες μετά την έναρξη του διδακτικού έτους ισοσταθμίζεται με την παροχή πλασματικής προϋπηρεσίας στους εκπαιδευτικούς”.

Απόφαση του ΝΣΚ

“Η απόφαση του ΝΣΚ, (Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους 314/12 η οποία αναφερόταν για το διδακτικό έτος 2009-2010 η οποία λέει: «εφόσον οι εκπαιδευτικοί προσελήφθησαν για το διδακτικό έτος 2009-2010 βάσει πρόσκλησης ανάληψης υπηρεσίας που δεν τους επέτρεπε εξ αντικειμένου να υπηρετήσουν την 1/9/2009, κακώς δεν υπολογίστηκε υπέρ αυτών ως πραγματική υπηρεσία η συγκεκριμένη μέρα και κατ’ επέκταση ως πλήρες διδακτικό έτος»), είναι το 2010, πριν ισχύσει δηλαδή αυτή η διαφοροποίηση”.

Καμία υποχρέωση οι προσλήψεις να γίνονται 1η Σεπτεμβρίου

“Από το θεσμικό πλαίσιο δεν υπάρχει καμία υποχρέωση οι προσλήψεις να γίνονται 1η Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους. Από το σχολικό έτος 2014-2015 που ισχύει αυτή η ρύθμιση μέχρι και τώρα μόνο τρεις φορές έγιναν την 1η Σεπτεμβρίου. Όλες τις υπόλοιπες φορές έγιναν αργότερα. Κι αυτό γιατί ο νόμος υποχρεώνει τη Διοίκηση να προβεί στις ενέργειες αυτές όταν διαπιστωθούν τα κενά. Εάν δεν έχουν διαπιστωθεί, δεν είναι μόνον η ημερομηνία -που έχει αυτά τα αποτελέσματα που αναφέρατε- που θα υποχρεώσει τη Διοίκηση να κάνει πράξη χωρίς να έχει διαπιστώσει τι κενά θα καλύψει και τι πρέπει να κάνει”.

Δείτε επίσης

Το Πολλαπλό Βιβλίο απαιτεί προσοχή στον χειρισμό-Σεπτέμβριο του 2024 στα σχολεία-Η Ζ. Μακρή στη Βουλή 

Πιερρακάκης για άδεια μητρότητας αν/τριών-πολλαπλό βιβλίο-αλλαγές στο σχολείο-διορισμούς-βάσεις Πανελλαδικών 

Στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με ρυθμίσεις για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης 

Ζέττα Μακρή-ΔΟΕ: Εγιναν 20 χιλ. αξιολογήσεις από τις 25 χιλ-Θα τηρηθεί ο νόμος-Διασφάλιση προσλήψεων αναπληρωτών 

Πως συγκροτούνται τμήματα Δημοτικών/Νηπ/γείων-Mε μαθητές με αναπηρία/μαθησ. δυσκολίες-Προϋποθέσεις Ενισχυτικής 

Να ανοίξουν έγκαιρα οι Πίνακες Ειδικής Αγωγής: Eίναι ανάγκη το Υπουργείο Παιδείας να στείλει αίτημα στο ΑΣΕΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση