Ζήτημα στέγασης εκπαιδευτικών: Η τοποθέτηση της ΠΕΚ και των ΣΥΝΕΚ Δυτικής Αθήνας για την αναγκαιότητα άμεσων λύσεων από την Κυβέρνηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Ζήτημα στέγασης εκπαιδευτικών
Για το ζήτημα της στέγασης των εκπαιδευτικών και την αναγκαιότητα άμεσων λύσεων από την Κυβέρνηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, εξέδωσαν ανακοινώσεις η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) και οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις (ΣΥΝΕΚ) Δυτικής Αθήνας
H ανακοίνωση της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (ΠΕΚ)
Η στέγαση δεν είναι προνόμιο αλλά δικαίωμα
Η κραυγή αγωνίας των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν ή τοποθετούνται σε περιοχές μακριά από τα σπίτια τους και ιδιαίτερα αυτών που θα εργαστούν σε τουριστικές περιοχές είναι ηχώ διαμαρτυρίας και όχι επαιτείας. Ο κόσμος της εκπαίδευσης βρίσκεται χρόνια τώρα μπροστά σε μια ασφυκτική πραγματικότητα, αυτή των πανάκριβων ενοικίων η οποία σε συνδυασμό με τους εξαιρετικά χαμηλούς μισθούς, την ακρίβεια και την ενεργειακή φτώχεια οδηγούν στην εξαθλίωση και τη φτωχοποίηση.
Όπου είναι δυνατόν να βρεθεί αξιοπρεπής κατοικία αυτή προσφέρεται σε εξωφρενικές τιμές και για ένα διάστημα 8-9 μηνών προκαλώντας τεράστια προβλήματα στους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες τους. Συχνές είναι οι περιπτώσεις παραίτησης και η απροθυμία κάλυψης των κενών θέσεων με αποτέλεσμα να διακυβεύεται η εύρυθμη λειτουργία των τοπικών κοινωνιών.
Η Πολιτεία δεν δείχνει στην πράξη να προβληματίζεται για την εικόνα εκπαιδευτικών οι οποίοι καταλήγουν να μένουν σε κάμπινγκ ή ακόμη και στο αυτοκίνητο τους μην έχοντας λύση στο στεγαστικό τους πρόβλημα. Για ποια ποιότητα εκπαίδευσης μιλάμε όταν θα υπάρχουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι τους μήνες της τουριστικής περιόδου όπως τον Σεπτέμβριο, τον Μάιο ή τον Ιούνιο θα εξαναγκάζονται να μένουν σε συνθήκες που μόνο ανθρώπινες δεν είναι; Ας φανταστούμε ένα εκπαιδευτικό ο οποίος καλείται να διορθώσει γραπτά και να πρέπει να το κάνει μένοντας σε μια σκηνή σε ένα κάμπινγκ καθώς θα του έχει γίνει έξωση λόγω έναρξης τουριστικής περιόδου. Πως μπορούμε να μιλάμε για ποιότητα στην εκπαίδευση όταν δεν έχουμε λύσει τα βασικά θέματα;
Η αδιαφορία στην πράξη της Πολιτείας αποτυπώνει και την έλλειψη ενδιαφέροντος για την ίδια την εκπαίδευση και τους ανθρώπους που την υπηρετούν. Ο σχεδιασμός και η στρατηγική απουσιάζουν ή χάνονται στο λαβύρινθο της επικοινωνίας όπου παρουσιάζεται ως επιτυχία η ένταξη ενός μικρού αριθμού κατοικιών για εκπαιδευτικούς στο πρόγραμμα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων.
Ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός καλείται να ζήσει με 776 ευρώ τον μήνα. Πώς θα γίνει αυτό εάν πρέπει να πληρώνει ιλιγγιώδη ποσά για ενοίκια, εισιτήρια ή ρεύμα; Το ζήτημα είναι η διασφάλιση της αξιοπρέπειας. Δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και αυτές να ζητάμε να τις υλοποιήσουν άνθρωποι εξαθλιωμένοι οικονομικά και χωρίς καμία προσδοκία βελτίωσης της ζωής τους.
ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ.
ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ.
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
___________________________________
Η Ανακοίνωση των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων (ΣΥΝΕΚ) Δυτικής Αθήνας
29/8/2024
Να αντιμετωπίσει άμεσα το στεγαστικό ζήτημα η Κυβέρνηση στηρίζοντας τους/τις εκπαιδευτικούς!
Το στεγαστικό ζήτημα οξύνεται όλο και περισσότερο έχοντας πάρει πια εκρηκτικές διαστάσεις. Δυστυχώς η στέγη που αποτελεί κοινωνικό αγαθό και αναφαίρετο δικαίωμα για κάθε πολίτη έχει γίνει δυσεπίλυτο πρόβλημα σχεδόν σε ολόκληρη τη χώρα για όποιον/α αναζητεί στέγαση. Η κυβέρνηση της ΝΔ φέρει τεράστιες ευθύνες γιατί, χωρίς να θεσπίσει ένα πλέγμα κανόνων λειτουργίας και με παντελή έλλειψη στεγαστικής πολιτικής, έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο χιλιάδες εργαζόμενους/ες, οικογένειες, νέες και νέους ανθρώπους.
Το θέμα είναι πια πρώτης γραμμής για τον κλάδο των εκπαιδευτικών. Αυτό είναι αναπόφευκτο γιατί, κάθε χρόνο, χιλιάδες συναδέλφισσες και συνάδελφοι, λόγω του γεγονότος ότι ένα μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών (αναπληρωτών, νεοδιόριστων και μόνιμων) εργάζεται σε διαφορετικό τόπο από τη μόνιμη κατοικία ή τον τόπο συμφερόντων τους, είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται σε ολόκληρη τη χώρα. Βεβαίως η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δραματική αν λάβουμε υπόψη την οικονομική καθήλωση του κλάδου και τις τεράστιες απώλειες που έχει υποστεί το εισόδημά μας, χωρίς ποτέ να υπάρξει έστω και μερική οικονομική αναβάθμιση.
Όπου είναι δυνατόν να βρεθεί αξιοπρεπής κατοικία αυτή προσφέρεται σε εξωφρενικές τιμές και μόνον για ένα διάστημα 8-9 μηνών προκαλώντας τεράστια προβλήματα κυρίως για τους/τις εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες τους. Σε περιοχές όπου η προσφορά στέγης είναι μηδαμινή, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καταβάλουν ενοίκια που ξεπερνούν το μισό και παραπάνω του μηνιαίου μισθού τους. Συχνές είναι οι περιπτώσεις παραίτησης και η απροθυμία κάλυψης των κενών θέσεων με συνέπεια να απορρυθμίζεται η λειτουργία των σχολείων και των τοπικών κοινωνιών. Οι καταγγελίες πληθαίνουν συνεχώς, η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Είναι απαίτηση του κλάδου να ασχοληθεί η κυβέρνηση, επιτέλους, με το θέμα και να δώσει λύσεις. Προτείνουμε:
- Άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών παρέμβασης από την ΟΛΜΕ, σε συνεργασία με τη ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ, προς την Κυβέρνηση, Δήμους και περιοχές με έντονο πρόβλημα στην εύρεση και το κόστος κατοικίας.
- Σε όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε νησιωτικές – ορεινές περιοχές και Δήμους μέχρι 30.000 κατοίκους, θεσπίζεται υποχρέωση της πολιτείας, με συναρμόδιους Υ.ΠΑΙ.Θ.Α και Ο.Τ.Α., για την εξασφάλιση κατοικίας με τον προσφορότερο τρόπο.
- Κτίρια που ανήκουν στο Δημόσιο θα μπορούσαν , σύμφωνα και με τις προτάσεις που έχουν γίνει εδώ και χρόνια και δεν αξιοποιήθηκαν, να ανακατασκευαστούν, να αναβαθμιστούν ενεργειακά και να παραχωρηθούν είτε στην τοπική Αυτοδιοίκηση είτε σε Φορέα που θα συσταθεί για τη διαχείριση του όλου προγράμματος.
- Χρηματοδότηση θα μπορούσε να υπάρξει από το Ταμείο Ανάκαμψης ή άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα.
- Η παραμονή των εκπαιδευτικών σε τουριστικές και νησιωτικές αλλά και σε παραμεθόριες και ακριτικές περιοχές μπορεί και πρέπει να ενισχυθεί με κίνητρα όπως αυξημένα επιδόματα παραμεθορίων περιοχών, επίδομα ενοικίου για όσους/ες διαμένουν μακριά από την μόνιμη κατοικία τους, επιδότηση εισιτηρίων για τις μετακινήσεις τους προς και από την μόνιμη κατοικία τους, εξασφάλιση ποιοτικών υπηρεσιών δωρεάν υγείας κ.α.
Με αφορμή το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς πρέπει ΤΩΡΑ να δοθούν λύσεις πέρα από την δημαγωγία και τα επικοινωνιακά τεχνάσματα του «επιτελικού κράτους» της ΝΔ! Η εικόνα απελπισίας των εκπαιδευτικών που δεν μπορούν στοιχειωδώς να επιβιώσουν δεν αφήνει ανέγγιχτη τη λειτουργία του σχολείου. Οι συνθήκες ζωής και εργασίας των εκπαιδευτικών μας, είναι και συνθήκες μάθησης των μαθητών/τριών μας. Ευχόμαστε καλή, δημιουργική και αγωνιστική χρονιά σε όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς μας!Συνεχίζουμε τον αγώνα για ένα δημόσιο, δωρεάν, δημοκρατικό και συμπεριληπτικό σχολείο για όλα τα παιδιά!
Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ Δυτικής Αθήνας
Δείτε επίσης
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/zitima-stegasis-ekpaideytikon-i-topothetisi-tis-pek-kai-ton-synek-dytikis-athinas/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.